Powered By Blogger

måndag 23 maj 2011

Vad är det för blommor, nervvrak & kanske båtfira

Jag älskar att ha blommor hemma. Men eftersom jag lever med vissa som tror och behandlar dem som sallad man måste glufsa på direkten, nä jag pratar inte om mr Make utan om katterna, så har det varit en komplett omöjlighet.
Till jag kom på att det är riktigt fett najs att ha blommor inne på toaletten, där katterna icke hava tillträde. Så i helgen placerade jag ett mindre kapital på en ny bukett. Men. Jag har ingen aning om vad det är för sort jag valde ut. Så därför kastar jag ut frågan till er; är det någon som vet vad det här är för blommor?


Vi har precis varit och lämnat av våra hundar på Djursjukhuset där de ska tandstensfixas. Jag hatar när de måste sövas för jag är ett nervvrak av nojja varenda gång. Förhoppningsvis skulle de vara klara redan vid lunch, så jag slipper sitta och hispa hela dagen i alla fall.
Det lutar lite åt att det i så fall blir en båttur med mr Make och min mamma i eftermiddag, eftersom de vill fira att någon visst råkar fylla år idag... :o) Jag hoppas hinna ut på en solbrillsjakt på stan idag också. Vad som än händer så lär det väl bli avrapporterat här vad det lider. Ha en bra dag därute. Kram på er!

39 kommentarer:

  1. Pioner?

    Hoppas förmiddagen går fort så du kan hämta små älsklingarna snart!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Va?! Förstog jag rätt?! Fyller du år?!
    GRATTIS!
    Hoppas du får en underbar dag.
    Massor av födelsedagskramar
    L8

    SvaraRadera
  3. Ja, Grattis till söta Josanne! Det är väl du som fyller år? Hoppas du får en fin dag. Pioner är en av mina älsklingsblommor, så underbart fina. Spännande med brillorna.

    Kram

    SvaraRadera
  4. MEGA GIGANTSTORT grattis på din födelsedag idag !
    Hoppas dagen blir finfin :-)

    SvaraRadera
  5. *host* jag rodnar för fullt.. vet inte om jag skall tacka eller falla för frestelsen att gömma mig.


    GLÖMDE JU.. FB är en sak men här är ju viktigt!

    G R A T T I S!!!

    SvaraRadera
  6. Hejsan,
    det är ranunkler du köpt - underbara - finns i många kulörter - njutning av fulla drag!

    Kul blogg du har, tittar in ofta...

    Kram från la France
    Lotta

    SvaraRadera
  7. GRATTIS!!!

    Säger som Lotta ovan, det är inte pioner (de är mycket större) utan ranunkel du har köpt. En av mina absoluta favoritblommor :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Grattis!
    Blommorna i vasen är ranunkler. Vackra och påminner om pioner.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Grattis på födelsedagen!

    Kram.

    SvaraRadera
  10. Stoooora GRATTIS kramarna från mig!!!:D Ranunkel är min gissning också! Hade sådana på balkongen :) Kramar

    SvaraRadera
  11. GRATTIS HJÄRTAT!!
    Ursött med Ranukelbuketten! Älskar den blomman!!
    Ha en superfin dag!!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  12. Tänkte också ranunkel och de är jättevackra - och rååsa ;)

    I övrigt säger jag Hipp Hipp Hurra för dig idag, min coola fina vän! Båtfira blir väl jättebra och du får visualisera mig och sambon eftersom vi inte är där denna gången.

    Men du inte blir vi väl nånsin mer än 25 du och jag? ;)
    Stor kram från oss i andra skitstan.

    SvaraRadera
  13. Grattis på födelsedagen! Skoj & mysigt med båttur. :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis snygging!!!!! Och ja - det är ranunkler du har - superfina :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  15. Grattis grattis! Skulle säga Pioner men det var det visst inte :-D

    kram

    SvaraRadera
  16. Stort grattis på födelsedagen, hoppas du får en fin dag! Ser att du redan fått svar på blommorna.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej! Inga pioner..men ranukler är det!! Jättefina och ett stort grattis till dig!! Kram

    SvaraRadera
  18. Hipp hIPP hurraaaaaa FÖR pRETTY josanne iDAAAAA
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS, hoppas du få en alldeles underbar dag å blommorna är Ranunkel..(en av mna favoriter:)
    Vill fråga dej om du kan köpa en sak till mej nästa gång du "båtar"...en börs från oilily:)
    mailar dej senare..
    Puss Å Kram på din dag:) Tjooo Hoooo:)

    SvaraRadera
  19. Underbara ranukler....ett stort grattis på din födelsedag och ha en underbar dag!
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  20. GRATTIS snyggfia!=)
    Hoppas det går bra med doggis...jag förstår din oro. Lille Theodor här ska kemkastreras i veckan för husfridens skull....;)
    Ranunkler var namnet ja....
    Ha en fin dag nu!=)

    KRAM!

    SvaraRadera
  21. Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en riktigt bra dag =)

    SvaraRadera
  22. STOOORT GRATTIS till dig du fina

    Hoppas du får en superdag!

    Kram
    /Vivvi

    P.S Tur att vissa ovan redan visste vad det var för blommor för det hade jag inte kunnat hjälpa dig med :-) Värdelös på sånt...D.S

    SvaraRadera
  23. Grattis på din dag! Hurra! Hurra! Hurra! <3

    SvaraRadera
  24. Grattis, grattis!

    Önskar dig en underbar dag!

    Kram K

    SvaraRadera
  25. Stort GRATTIS! Hoppas du blir riktigt bortskämd ;)
    En Fråga: Hur mycket kostar det att fixa tandsten på sövd hund?

    Kram Fiona

    SvaraRadera
  26. ♥.¸¸.•´¯`» G R A T T I S «´¯`•.¸¸.♥

    SvaraRadera
  27. STORT GRATTIS FINA JOSANNE!!! HURRA HURRA HURRA!!
    Ranunkler är det och de är även min favoritblomma.
    MASSOR AV KRAMAR PÅ DIN DAG!!

    SvaraRadera
  28. Javisst är det Ranunkler, det va det första som slog mig, men trodde att jag hade fel när Bina skrev Pioner. Fin fina blommor vilket som.

    Kram

    SvaraRadera
  29. Har grattat på fejan men måste få plats här också!!! GRATTIS FINA DU!!! Vi ses snart och jag längtar! KRAMAR

    SvaraRadera
  30. GRATTIS på din dag !

    Kram
    Lotta A i samma stad

    SvaraRadera
  31. Grattis snygging på din dag!
    Hoppas tandstensfixet gick bra och att du får en kul em/kväll
    Kram

    SvaraRadera
  32. Sending Birthday wishes across the ocean. Happy Birthday to you....Congratulations!
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  33. Hoppas dagen har varit skit-bra! Fina Ranunkler du har på muggen:) Kram gumman!

    SvaraRadera
  34. Grattis!!!! Åh, ranunkler är så där nästan overkligt vackra. Bladen tar liksom aldrig slut!!!
    Kram

    SvaraRadera
  35. Fler gratulationer från "across the ocean"...Hoppas du har en jättehärlig födelsdag! Kram

    SvaraRadera
  36. Grattis grattis ännu en gång!
    Du är bara bäst!
    kram

    SvaraRadera
  37. Tusen massa übertack för alla grattishälsningar och svar på vilken blomma det är som bor på min toalett just nu!!! Ni är fetbäst, hoppas ni vet det!!! Kram!

    SvaraRadera
  38. Fiona: det kostade 1910:- per hund... :o( Kram!

    SvaraRadera