Powered By Blogger

måndag 2 maj 2011

Fotoutmaning – Dag 1: favoritplagg

Mitt favoritplagg – alla kategorier var både en svår och en enkel uppgift. Svår för skulle man tänka ett plagg eller typ av plagg. Och svår för är en favorit något man använder ofta eller är det något högt älskat... Enkelt för när jag väl kom på det så var det liksom klockrent. CC jacket dök genast upp i tankarna, håliga jeans/ jeansleggings likaså. Och även en äldre Fornarina-klänning som har krympt i tvätten... hmmm... men som kommer att få hänga med i väntan på att den ska töja till sig igen... ;o) Men i slutändan blev de alla ändå brädade av:


My beloved sidenunderklänningar Chrysalis minigown och Rock-a-fellow silk slip dress. Fattar inte hur jag skulle kunna leva utan dem... för här kan man verkligen prata i nöd och lust till döden skiljer oss åt.
Ska bli kul att se vilka era favoriter är. Morgondagens utmaning kommer under eftermiddagen/ tidiga kvällen. Då ska jag även försöka få till en lista på vilka som är med, så hojta gärna så jag inte missar någon. Kram på er & Take Care!

14 kommentarer:

  1. Jag är med :)

    Klart du valde rätt. Sidenunderklänningarna är Josanne alla kategorier!

    SvaraRadera
  2. Jepp, du är inte ensam om att välja dessa :-)

    SvaraRadera
  3. Dessa skimrande skönheter har jag alldeles för få av! En svart står högst på önskelistan. Fattar inte varför jag inte köpte det när det begav sig och jag hade chansen! Har underkjolen i alla fall :) Kram

    SvaraRadera
  4. L8: kul att du är med. Din favorit är en av mina också. Kram!

    Johanssonskan: nä jag såg att både Linda och Hilde har dem också. Kram!

    Odd me: hoppas du får tag på en svart, en av mina absolut mest använda. Hjälper dig att hålla span. Kram!

    SvaraRadera
  5. Det finns nog en anledning att ni är flera som valt dessa plagg! Och jag håller med - de är underbara! Min samling blir sällan använd dock men jag ska försöka ändra på det och inspireras av er andra sidendrottningar :)
    Ha en fin dag!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Går det att leva utan underklänningar i siden. Säkert, men vad tråkigt det skulle bli. Jättefin samling.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lindiloo: jag tror att när du väl plockar ut dem så inser du hur mycket de passar till, säger jag utifrån egen erfarenhet. :o) Kram!

    Hilde: haha... ja absolut stentrist ;o) Kram!

    SvaraRadera
  8. Vet inte om jag ska ge mig i kast med denna utmaning...den förra komprimerade jag ihop och så avslutade jag den inte. :-S
    Och HUR ska man kunna välja??HUR???
    :-)

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. jaa, hur skulle man någonsin kunna klara sig utan de vackra underklänningarna som man kan ha till allt och alltid??

    Jag tänkte vara med denna gången på era utmaningar då jag missade förra..
    Mitt fotoutmaningsinlägg kommer senare:-)

    Kram vackra du!!!

    SvaraRadera
  10. Sååå fina!
    Jag ska vara med men hinner ej fixa inlägg förrän senare em/kväll tror jag.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Tjena Josanne!
    Du är en riktig trendsetter.
    Jag har ni ägnat någon timme åt att surfa runt bland alla OM-bloggar som jag har här på jobblistan och upptäcker många många som har anammat din utmaning, kul :)

    Hoppas att allt annat är bra å så, har inte hängt med men hur går det på jobbfronten?
    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  12. Jag har ju bara en underklänning men den gifte sig ju gott med min Fairyqueen =)

    Jag tolkade både och och fuskade lite... ;)

    SvaraRadera
  13. Ser ut som en godispåse med sina härliga färger!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tänkte nog att du skulle lista silkesplaggen - och med rätta - du är så fin i dem! Min favvo spelar inte helt i samma liga...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera