Powered By Blogger

lördag 7 maj 2011

Fotoutmaning – Dag 6: inga vuxenpoäng

Ja det här är en sådan utmaning som lätt skulle kunna utveckla sig till en riktigt lååång novell, för dagens uppdrag: Detta ger mig inte några vuxenpoäng är jag lite av en expert på... Jag skyller en hel del på att det liksom lätt blir så när man är gift med en 16 år yngre snubbe. Fast helt ärligt är det egentligen bara ett svepskäl eftersom det mesta faktiskt är helt och hållet egenvalt av mig.

Som till exempel att jag inte har något körkort, ingen villa och inga barn. Jag föredrar fylleslag med vänner framför släktmiddagar. Jag kan skälla ut okända på stan om jag tycker att de beter sig som idioter, jag röker och svär, jag stryker aldrig mina kläder och jag är överhuvudtaget extremt slarvig och har därför ett av de stökigaste hemmen jag vet. Jag älskar att gå barfota och kan göra det mitt i stan på sommaren om andan faller på.

Jag har dessutom en stor nallesamling som jag först hade tänkt ta bilder på till det här inlägget, men eftersom mobilen har dragit slut på batteri och den riktiga kameran är i mr Makes studio så får det istället bli bilder från förra sommaren på den företeelse som förmodligen ger mig allra minst poäng på vuxenskalan:



















Jag älskar att åka på festivaler! Vilket i mitt fall betyder Roskildefestivalen och hårdrocksfestivalen Wacken Open Air i Tyskland. Och där bo i tält, inte duscha på en dryg vecka, dricka öl och vin till både frukost och lunch och lite då och då stå och hoppa som en full fjortis på konserter...
Dessutom har jag vid dessa tillfällen på mig rubbet av tygband jag har sparat från tidigare festivaler, bara för att jag tycker att det är coolt... Joråsåatt... så vidare vuxet var det alltså inte här...
Och vet ni; jag skäms inte ett dugg för det heller, för det är liksom jag... :o)

Fast nu ska jag gå ut en sväng med mina vovvar, DET är i alla fall vuxet... Tack för idag, ses imorgon om ni vill. Sov gott, var rädda om er, kram och allt det där!

7 kommentarer:

  1. Gå på festival och dricka vin till frukost skulle jag nog kunna överleva men sova i tält?! Nej, där säger jag stopp! Min rygg skulle självdö en snabb död! Tack för telefon-tjattret! Ha det bra gumman! KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är helt enkelt en störtskön människa :D Körkort har jag inte heller ( men moppekort har jag ;)) Tälta har jag däremot lagt ner, säger som Linda G, ryggen skulle dö.Jag har tältat mycket i mitt liv på alla möjliga ställen men nu är det säng som gäller! Kramar

    SvaraRadera
  3. Tänk vad konstigt. Jag dricker inte, har aldrig tagit ett bloss i hela mitt liv, har strykmani, körkort och villa med barn (självklart volvo också) - präktigheten personifierad. Vi är totala motsatser. Ändå gillar jag dig och din blogg som bara den - en av mina favoriter faktiskt. Kanske för att du är allt som jag inte är :o) Men i likhet med dig så står jag fullt ut för den jag är och tycker inte att jag är varken bättre eller sämre än någon annan. Och egentligen är ju allt annat bara ett ytskikt...
    Stor kram <3
    Hälsn. Eva

    SvaraRadera
  4. Jaaa, du är ju för härlig du..och ärlig !!
    Kraam på dig

    SvaraRadera
  5. Äsch det där med strykningen glömde ju jag.
    Tror det får bli ett helt eget inlägg om varför jag hatar det. =)

    hade man sagt sagt festival till mig för tio år sen hade jag skrattat. Nu kan jag känna att Roskilde lite fattas i min allmänbildning.

    SvaraRadera
  6. Skrev tidgare imorse men blogger var framme o snodde..
    I vilket fall så är det för att du är du som jag o andra gillar dig hjärtat!! Precis som du är!! (fast denna tanten behöver en säng..)
    Ha en skööön söndag!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Lika på några punkter, kompletta kontraster på andra, det är det som är så häftigt, att vi är olika. Men min erfarenhet är att hur olika man än må verka vara så finns det alltid gemensamma nämnare också. Det är häftigt! Så Keep shining darlings, var er själva, för det är det allra viktigaste tycker jag. Massa Kramar!

    SvaraRadera