Powered By Blogger

torsdag 9 februari 2012

Hiss som i behålla? Eller diss som i att göra om?

Bakgrund: felköpt hårfärg blev igår insmetad i mitt hår, i panikjakt på någonslags försnyggning. Just det där felköpt gjorde att jag inte vågade kolla resultatet i spegeln. Förrän en hel hop av timmar senare. Gör det och får en smärre chock...


Nuläge: ja där har ni den, sanningen om hur det kan gå när man hastar åstad med desperation i sinnet. Bilden är tagen på språng nerför trappan till tåget nyss så hysteriblicken är vad den är och det osminkade rynkfejset också... men om ni bara koncentrerar er på hårfärgen; vad tycker ni?
Hiss som i behålla eller diss som i att bleka ner och färga om till något lite ljusare, helst i rappet?... Ärligt please, vad tycker ni? Take care! Kärlek & Respekt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

13 kommentarer:

  1. Den ser ut som mitt hår ungefär - fast lite mörkare. Så hiss =)
    Fast jag vet ju att du är van att ha det lite rödare så jag fattar om du vill ha det.
    Men den funkar på dig tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker snyggt! Hiss o behåll allltså!! Du passar ju så bra i lite mörkare färg, det är inte alla som gör.
    Tagit några kort, få se om jag vågar skicka dom..
    Ha en bra dag i vintermörkret!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker faktsitk det blev snyggt.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det blev jätte snyggt! :)
    mvh
    Anna

    SvaraRadera
  5. Förstår känslan eftersom jag nyss gjort samma misstag men den funkar bra tycker jag så behåll.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Det är fint, så behåll :) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Jag tycker det skitsnyggt! Kul med lite omväxling :) Kram

      Radera
  8. Klart hiss även om jag också tycker att du är snygg som rödtopp!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Josanne!
    Du är skitfin i vilket som - har även sett bilder på din blogg när du varit blond, också snyggt! ... MEN... Du sticker ut MER med ditt röda hår om jag nu får tycka... För mig representerar den mörkt rödhåriga Josanne det där jävlaranammat som hjälpt mig på traven i mitt halvtrasiga liv och som jag har skrivit till dig om tidigare.
    Typ 2000-talets Pippi Långstrump d.v.s STARK, godhjärtad, klipsk och jävligt rolig! (Du har t.o.m fått mig att köpa mitt första Mollyplagg, vilket jag aldrig trodde skulle hända... sånt var ju bara för meskärringar, typ snälla lärare på lågstadiet you know...)
    Ha nu en jättetrevlig helg med alla Mollytjejerna!
    Stor varm kram
    Jenny

    SvaraRadera
  10. Tusen tack för er respons! Det får vara så här ett tag nu. Mitt hår är ganska risigt som det är så jag är rädd att det trillar av om jag börjar mickla för mycket med det. Dessutom väntar snart 2 veckor i solen så då lär det blekas av sig självt. Så Jenny, tant Pippi will be back, jag lovar. :o)
    Kram på er allihop!

    SvaraRadera