Powered By Blogger

torsdag 9 februari 2012

En vägbeskrivning i bilder – från central till hotell

Jag fick en fråga om jag kunde göra en vägbeskrivning från Malmö central till ”bloggeventhotellet” Grand hotel Garden. Det eftersom jag knallar den sträckan varje skoldag. Så nu tänkte jag besvara den. I bilder, som jag tog i förmiddags, samtidigt som jag tokstressgick för att komma i tid. Så det är lite skakigt och oskarpt och ganska fulkomponerat men det är i alla fall en slags vägbeskrivning. Som börjar med att ni knallar ut från centralstationen genom den stora entrén... 



… och styr både blicken och kosan åt vänster, förbi busshållplatserna och…



… över bron. Och sedan är det mest bara rakt fram, passera övergångstället…





… knalla förbi kyrkan och tingsrätten. Där korsade jag gatan till andra sidan…



… och fortsatte förbi stadsteatern, in i ”trottoargången" där bland annat…



… Bukowskis huserar. Och Subway på hörnan. Där man svänger vänster…



… och volia, the hotell snett över på andra sidan gatan. Lätt som en plätt att ta sig dit alltså. Där en del av oss kommer att ses på lördag. Najs! Kram på er för idag!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du tog dig tid! Nu blir det en baggis att hitta! Vi ses imorgon
    Emma

    SvaraRadera