Powered By Blogger

söndag 19 februari 2012

En rapport – efter 7 veckor i Shapeupland

Bantning är väl inte alltid det roligaste man kan ägna sig åt, men det funkar åtminstone att mota fettceller genom att försöka leva sunt så det är ju ändå värt det. Intalar jag mig när jag mest bara har lust att skita i alltihop och vräka i mig ett par ostbågspåsar eller en übermegaportion pommes med bearnaisesås… 

Fast det har varit en riktigt helskum vecka, uppdelad mellan att vara kroniskt vrålhungrig, för att ett par dagar ha maginfluensa och inte ens titta åt mat. Tyckte faktiskt att jag hade gått ner lite väl mycket efter den sejouren, ja jag smygvägde mig i veckan, så de senaste tre dagarna har jag ägnat mig åt att ”äta upp mig”. Ja jag vet, det låter helknas, för jag vill ju gå ner. 

Men! Inte för fort eftersom tanken är att hålla vikten långt in i framtiden istället för att jämt skutta upp och ner som en jojo på viktskalan. Så idag kvalade jag in på:


Ett par hekto upp sedan i torsdags men ändå ner sedan min förra officiella invägning. Så det är jag grymt skitnöjd med. Totalt sett så ser det ut så här nu:

Vägning vecka 0: 1 januari 69,1 kg
Vägning vecka 1: 8 januari 68,5 kg = – 0,6 kg
Vägning vecka 2: 15 januari 67,2 kg = – 1,3 kg Totalt – 1,9 kg
Vägning vecka 3: 22 januari 66,0 kg = – 1,2 kg Totalt – 3,1 kg
Vägning vecka 4: 29 januari 65,0 kg = – 1,0 kg Totalt – 4,1 kg
Vägning vecka 5: 5 februari 64,5 kg = – 0,5 kg Totalt – 4,6 kg
Vägning vecka 6: 11 februari 63,8 kg = – 0,7 kg Totalt – 5,3 kg    

Vägning vecka 7: 19 februari 62,6 kg = – 1.2 kg Totalt – 6.5 kg

Nära halvvägs men inte riktigt, så det är bara att fortsätta på inslagen linje… Där ostbågar och pommes inte ges så stort utrymme. Tyvärr… ;o) Kram på er för nu!

24 kommentarer:

  1. Skitbra jobbat!! Visst känns det härligt när vågen bekräftar det man kämpat för i veckan? Ibland när den där jobbiga längtan efter onyttigt och flottigt hälsar på, eller när promenaden bort till gymet känns tuff så försöker jag istället tänka att jag är VÄRD den där promenaden och det där gympasset. Jag är VÄRD sund kost för jag mår fan så mycket bättre på alla plan. Och ibland på helgerna är jag värd ett gott glas rött! :) Bra kämpat av dig! Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack! Inte minst för tipset! Det ska jag sno rakt av, tänka att jag är värd det för det får mig att må bättre. Känns som att det blir lättare att tänka så. Framförallt med vinet... nä skojade bara, med allt!!! :o) Kram!

      Radera
  2. Oj här går det undan! Bra gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt både förvånad och lite småchockad själv att det faktiskt går så bra. Har fattat att det går bra för dig också på samma front. Kul! Kram!

      Radera
    2. Ja speciellt om man tar Calici till hjälp; då går det himla bra ;)

      Radera
  3. Jäkla bra jobbat! Skulle nog behöva en sån där shape up jag också :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack! Ja den har funkat kanon för mig så värt att testa i alla fall. Kram!

      Radera
  4. Fan vad bra, hejja heja!! Så himla bra gjort!
    Jättesnällt om du vill hålla lite koll efter Spira klänningen:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack! Och jag tar mig till butiken och frågar så fort jag hinner. Lite klurigare att hinna nu när jag pluggar i Malmö men någon dag ska jag lyckas klämma in det. :o) Kram!

      Radera
  5. Fasiken vad du är duktig! Har följt din blogg länge, skrivit nån enstaka kommentar de ggr jag verkligen känt att jag haft något - positivt ;) - att säga. Och nu har jag det igen: Du är skitduktig som kämpar och delar med dig. Det tjänar verkligen som inspiration för mig. Take care!! :) /Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Det betyder mycket att få pepp så här. :o) Kram!

      Radera
  6. Heja heja! Du är så jäkla bra som ger dig fan på att det ska gå! Och du - du var skitsnygg i pleasejeansen.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Hur gicv det med Pleasejeans till dig förresten?... Kram!

      Radera
  7. Jäklars vad du är duktig !Jag tänkte börja på Måndag..måste, för allt känns lite trångt på kroppen..
    Du, dina Please jeans som jag gillar, är de låga i midjan ?
    Har hittat en webbutik som har dom på lager..är sugen..
    Såå fin din nya vita Lace long jacket var..toppen snygg..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och heja heja om du börjar på måndag! Jag har mina ganska lågt men man kan dra upp dem mer om man vill, beror lite på hur baggy man vill ha dem. De är stora i storlek, så du vet. Kram!

      Radera
  8. Grymt skitnöjd ska du absolut va. Jag är extreeeeemt impad. Otroligt. Storkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack! Jag är faktiskt förvånad själv att det gått så bra. Fast det gör ju inget... ;o) Kram!

      Radera
  9. Grattis! Superbra jobbat! ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  10. Du är bara så j-vla imponerande tjejen! :D Stort grattis till dig.
    From i torsdags bor även dennna magic app i min telefon ;)
    Tack så otroligt mycket för inspirationen <3
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och Hejja hejja dig också!!! Hör bara av dig om du behöver pepp, för det har jag fått så mycket av er så jag vill gärna ge lite tillbaka. :o) Kram!

      Radera
  11. Shit så duktig du är! Mitt shape uppandet har fått vila totalt under min Danmarksvecka. man kan ju för fasen inte vara i Dk och banta, eller???
    Förresten, jag har en trea på jeansjackan och jag är betydligt större än du, så behåll du tvåan...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och jag har inte vågat ställa mig på vågen sen jag kom hem...

      Radera
    2. Man får helt klart ta paus när man är bortrest tycker jag, det kommer jag också och definitivt att göra på Kap Verde om 2 veckor och i 2 veckor... :o) Fast jag vet att både du och jag fixar att styra upp det igen sen, så det så... :o)
      Nä det där med att ställa sig på vågen kan jag också ha überångest för... Ta det när du känner för det tycker jag. Kram!

      Radera