Powered By Blogger

lördag 11 februari 2012

En rapport – efter 6 veckor i Shapeupland

Jag gör en fusk. Och väger in mig en dag i förskott. Det för att slippa sitta på eventmiddagen i kväll och en vara en salladspetande surnucka bara för att vågen ska visa sig på min sida, och sin ljusaste imorgon. För med detta lilla moment redan lagt till handlingarna för veckan så kan jag istället smaska kalorismäckade saker hela dagen och kvällen. :o) Och sedan ha en massa dagar tillgodo att jaga bort effekterna av dem… Typ. 
Och så handlar det tidigarelagda vågupphoppandet även om att jag under vägen satte mitt första delmål till idag. Minus fem kilo till eventet löd det. Mest bara för att ha någonslags delmål istället för att enbart stirra mig hopplöst blind på den stora, tunga, långtborta siffran, men i alla fall... Och om det draget gick i hamn?  


Japp!!! Med ”hela” två hekto till godo. Om jag är nöjd? Absofuckinglutly! Så kan ni kalla det skryt om ni vill (som i ett mail jag fick) men jag har kämpat för det, helt själv och en hel del, och då får man ta mig fan vara stoltskrytig också, så det så… :o) Och bara för att vågens insmickrande siffror råkar ha blivit mina bästa kompisar just nu så kommer statistiken i sin helhet här, från starten till denna dag:

Vägning vecka 0: 1 januari 69,1 kg
Vägning vecka 1: 8 januari 68,5 kg = – 0,6 kg
Vägning vecka 2: 15 januari 67,2 kg = – 1,3 kg Totalt – 1,9 kg
Vägning vecka 3: 22 januari 66,0 kg = – 1,2 kg Totalt – 3,1 kg 
Vägning vecka 4: 29 januari 65,0 kg = – 1,0 kg Totalt – 4,1 kg
Vägning vecka 5: 5 februari 64,5 kg = – 0,5 kg Totalt – 4,6 kg 
Vägning vecka 6: 11 februari 63,8 kg = – 0,7 kg Totalt – 5,3 kg    

Nästa delmål ligger ynka tre veckor och knappa två kilo bort. 62 kilo till den 4 mars, dagen innan jag äntrar planet till Kap Verde. Så fortsättning följer… 

Men nu har det blivit hög tid att packa för event. Har fortfarande inte bestämt mig för klädsel så det kan ju vara dags för det först…
Jag ska försöka göra lite uppdateringar på mobilen under dagen. I fall ni är nyfikna på vad som försiggår på The Bloggevent i Malmö, annars kommer rapport i morgon… ;o) Ha en riktigt bra helg! Var rädda om er själva och varandra. Kram!

14 kommentarer:

  1. Riktigt riktigt bra jobbat. Det syns även skillnad på dina dagensbilder. Måste kännas skönt!!/pythia

    SvaraRadera
  2. Grym är du!!

    Ha en fantastisk dag på eventet ..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis!!! Det är underbart när vågen arbetar med dig, när du slitit så hårt!
    Ha en härlig dag idag på eventet. Jag är riktigt mycket avundsjuk på er... men njuter klart av att få rapporter!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Wow! Hur gör du människa? Jag går knappt ner hur mycket jag än bantr. Fettet sitter stenhårt på mig ju... Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Grattis duktiga du och om du visste vad det betyder även för mig, peppelipepp.
    Ha en riktigt skoj dag nu!
    Från Eva

    SvaraRadera
  6. Damn you're good! Tokimpad och glad för din skull!
    Njuuut nu av er underbara dag och kväll och av din bedrift
    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Grattis, bra jobbat av dig!! Ha nu en riktigt rolig dag med alla! Hoppas någon av er hinner avge en rapport,. Såklart går det ju lika bra i efterhand! Ni har nog annat o pyssla med än era Iphones under dagen.. Njut av gemenskapen bara!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Applåder från mig och .....have a fantastic day.
      Kram Titti

      Radera
  8. Fasen vad bra! Här går det inte lika bra denna veckan, men en vecka med svacka är inget, eller hur.
    Ha så kul i dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt att ha nått sitt delmål!Ha en underbar helg! Jag ska med spänning följa det på alla bloggar!
    Kram

    SvaraRadera
  10. *klappar i händerna* Duktiga, duktiga du :) Nu syns det på bilderna och du bara måste märka det själv...
    PS Tack för inspirationen, har hakat på vikttåget och själv gått ner 1 kg på två veckor. Supernöjd!!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Grattis! Vad glad jag blir för din skull! Känns som att alla går ner i vikt. Jag får väl ta mig i kragen och börja. Men jag kan ju inte ens ha några "appar" på min gamla telefon. Om man nu kan skylla på det. Men det känns som ett bra hjälpmedel.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  12. Riktigt bra!
    Kram!
    L8

    SvaraRadera
  13. Tusen miljoner megatack för era kommentarer. Ert pepp är diamanter värt! Fy fan vad ni är bäst! Massa Kram!!!

    SvaraRadera