Powered By Blogger

onsdag 1 februari 2012

Om konsten att varva ner en tidig morgon

Det är nog inte meningen att jag ska vara en sådanhär pendlartant. Tänker jag, sittandes på ett tåg och försöker varva ner. Jorå, varva ner... efter att ha vaknat ungefär samtidigt som jag egentligen skulle behöva gå hemifrån. Panik! Kastade mig upp, i med kontaktlinser, deo, skvätta ner ansiktet med vatten, kläder... shit, vad ha på mig... skit samma, bara att rycka första bästa. Kaffe! Igång med kokaren, skor, jacka...
Katter som kom i vägen flög åt alla håll. Ut! Och! Hinna med tåget, nästa tåg, det som nog innebär att jag kan bli ett par minuter sen. Hatar att vara sen men nu är jag i alla fall på väg, efter 13 minuters bestyr i boningen. Kan vara lite rekord på det...
Kaffe i en termosmugg som läcker. Har till och med fått med mig min matlåda :-). Fast har noll koll på vad jag har för stass på mig, vågar inte titta efter heller. Det får ju ändå vara som det är med det... Och jorden går ju faktiskt inte under även om jag går runt i en riktigt knasful kombo. Den susar istället förbi utanför rutan...


... lugn, stillsam, utan stress. Nu har jag en kvart kvar innan jag måste få till en massa rus i benen igen och försöka komma i tid till kursen... En kvart att pusta... Hoppas ni har en mindre panikslagen dag. Var rädda om er därute. Kram på er!

- Posted using BlogPress from my iPhone

16 kommentarer:

  1. Tror inte att du äger någon knasful kombo... du är fin i allt! Ha en fin dag! Don't stressing! :) kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack! Fast knasfula kombos har jag lite då och då... det blir bara så ibland liksom... :o) Kram!

      Radera
  2. Svar
    1. Haha... jag med! Och jag hann spana efter dig på stationen också. Utan resultat dock. Kram!

      Radera
  3. 13 minuter - du regerar :) Hoppas du lugnat dig lite nu och att allt flyter utan andan i halsen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det tog sin energi att vara en blixt, trött resten av dagen... :o) Kram!

      Radera
  4. Låter som mina jobbmorgnar....när jag fått med mig soppåsen istället för matkassen! Dagen kan väl bara bli bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... gäller att hålla sig undan från soppåsar på mornarna alltså. Jo dan blev absolut bättre, träffade ju bland annat dig! Superkul! Hoppas det blir fler, fast uppstyrda dejter. Kram!

      Radera
  5. Jisses vilken start. Hoppas att i morgon blir bättre och att du får en fin dag i dag.
    Massa kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja shit vad det gick undan där, på bekostnad av att jag var mosad i skallen resten av dan... Så nu ska väckarklockan dubbelkollas inför morgondagen... :o) Kram!

      Radera
  6. Ops, inte den bästa starten på dagen direkt. Hoppas den bara blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det får nog bli att dubbelkolla väckarklockan i fortsättningen. Kanske fixa så jag har två stycken till och med. :o) Kram!

      Radera
  7. Usch för sådana dagar som atartar på det viset! Fast man kan ju inte vara perfekt jämt, eller hur..fniss. Ni verkar ju vara ett gäng i ungefär samma period i livet, nästa gång är det bänkkamraten som kommer inflåsande efter dålig start!
    Ha en fortsatt bättre dag!
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... nä hur skulle det se ut att vara perfekt jämt... räcker ju att vara det för det mesta, så inte andra känner sig underlägsna allt för mycket och ofta... ;o) Kram!

      Radera
  8. Hoppas dagen förflöt i ett lugnare tempo där efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo lugnare, för lugnt i skallen bara... :o) Kram!

      Radera