Powered By Blogger

söndag 6 maj 2012

Dagens – som funderar på en riktigt drastisk åtgärd

Den här dagen går inte till historien som den mest aktiva direkt, i alla fall inte för mig. Men något jag, trots slapperier på hög nivå, har lyckats ta mig för är att härja runt i mina klädinnehållande utrymmen. Provat såväl Mollysar som annat och sorterat upp i behålla vs försöka sälja. Därför blev dagens stass som den blev, råkade ha just den tunikan på mig när det vankades vovvenad och därför fick den stanna på. Trots att stylingen INTE lär vinna världsomvälvande priser:


Däremot fick den mig att tänka. För det jag har varit lite rädd för har klampat in i verkligheten; jag trivs inte alls i vissa av mina tunikor längre. För de kastar mig mentalt rakt tillbaka till tiden jag mådde skit och var tjock. Och vem vill ha det så? Därför funderar jag nu på att ta till en riktigt drastisk åtgärd. Som i att sälja av en del som jag inte ens hade kunnat tänka mig att göra mig av med för bara några veckor sedan. 
Jag vet att jag har kastat ur mig förut att ni ska hojta om det är något i min Mollyrob som ni skulle vilja köpa. Det har väl inte gått helt bra, ni har önskat och jag har, i alla fall till 90 procent, nobbat och sedan känt mig dum… Men eftersom läget är en smula annorlunda nu så chansar jag och slänger ut erbjudandet ännu en gång. Men! Det gäller alltså INTE alla mina Mollysar, mest de längre tunikeplaggen och inte wraparna. Och skambud kommer att behandlas med nonchalans… :o) 
Några få till salu är jag redan på det klara med eftersom de är för stora, så de kommer ut här under kvällen. Annat som jag redan haft till försäljning här men inte fått napp på ska in på Tradera. Så det får bli min sysselsättning ikväll. Kram!

31 kommentarer:

  1. Hej Josanne!
    Jag chansar och gör en ny förfrågan vad gäller silk sleeveless dress i grey :) :) Är den till salu?

    vh Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du den som kommer förra året, den som heter grey men är blå? För i så fall Ja. Men om du menar den äldre som är silvergrå så tyvärr inte. Inte än i alla fall... Kram!

      Radera
  2. Jag köper gärna dden här om det är en 2!
    http://oddjosanne.blogspot.se/2011/05/nykomling-pa-paradplats-skumt.html

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry darling... Är inte riktigt klar med den, ännu i alla fall, ångrar jag mig har du förstatjing. Ok? Kram!

      Radera
    2. Förstår dig till 100%! Tack för förstatjinget :)
      KRAM

      Radera
    3. You are welcome... Kram!

      Radera
  3. Hej igen!
    Ja jag menar den som är blå och som kom förra året!! Hur mycket vill du ha för den?

    Kram!!
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är i storlek 3 så du vet. Pris, ska ut med hundar en sväng nu, funderar under tiden... :o) Okej? Kram!

      Radera
  4. Hej!

    Om du ska sälja din Multi anglaise så är jag mycket intresserad.
    (vet dock inte vilken storlek du har, men hoppas på en 4)
    Jag har en grå sen tidigare och har letat efter en vit.

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är i storlek 3 tyvärr. Men till salu... Kram!

      Radera
    2. Såå synd! =(

      Måste nog ha en 4 för den är ju liten över bysten.
      Min är 48 i midjan, vad är din?
      Kanske skiljer det inte så mycket?
      Vad begär du för den?

      Radera
    3. Jag ska ut med hundar en sväng nu men mäter när jag kommer tillbaka. Kram!

      Radera
    4. Så nu har jag mätt den, 46 cm i midjan. Mätte precis där sömmer går under bysten.

      Radera
    5. Hamm. Värt ett försök.
      Ditt pris?
      anette.b.66@hotmail.com
      Kram

      Radera
    6. Måset fundera, återkommer ikväll... Kram!

      Radera
    7. Föresten såg jag att du har jeansjackan med fjärilen på ryggen.
      En vän till mig jagar en 2:a.
      Jag vet att hon betalar bra, blink,blink.
      om ifall att.....

      Kram

      Radera
    8. Min jeansjacka är en 3:a och dessutom delar jag den med maken så det hade INTE varit populärt om jag hade sålt den. :o)
      Har tänkt till med multi anglaisen nu också... Skulel vilja ha 2100:- för den. Förstår om du tycker att det är för mycket men jag köpte den för fullpris 3500:- och har använt den väldigt lite... Kram!

      Radera
    9. Jag förstår precis.
      Känns lite mycket (jag fyndade den grå för 1100) då jag kanske inte får in behagen i den.
      Får suga lite på det.

      Kram

      Radera
  5. Jag frågar om flera plagg här så kanske jag har tur att någon av dem är till salu :)
    Keyhole dress i dark lila om det är en trea
    Någon av Disharna
    Taradiddeln i royal om det är en trea :) Jag veeet att jag är ute och cyklar nu ;))
    Denna A-one silk om det är en tvåa eller trea: https://plus.google.com/photos/108252319290497985806/albums/5419116049496232001/5426990438042439858?banner=pwa
    A-one silk i blå batik om det är en trea.

    Den kortärmade spinner silk om det är en trea

    Ja det fanns ju hur mycket som helst men någon av dessa får gärna flytta in hos mig :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, då ska vi se:
      Keyhole får jag prova först, ingen aning hur den passar, har den i 3.
      Dishar och Taradiddle - Nix... tyvärr... :o)
      Fick inte upp länken så jag vet inte vilken A one silk du menar...
      Den i batik är supergammal så jag måste kolla skicket på den först.
      Kortärmad spinner silk, den i almost black, är till salu, dock en 2:a.
      Inte så mycket hjälp... sorry men hör av mig till de om de jag tvekar om blir till salu. Ok? Kram!

      Radera
    2. https://lh3.googleusercontent.com/-h3AUSxToo9Y/S1CLDMr2ELI/AAAAAAAAASs/s_cKt3ehyD4/w176-h197-n-k/A-one%2Bsilk%2Bcamisole%2Blong%2Bprint.jpg
      Är länken till a-one camisole som även finns i grått och som jag också är intresserad av. Är intressead av spinner silk almost black också om det är en rymlig tvåa. Key-holen köper jag gärna om du vill sälja den efter du provat. Batik camisolen med :) Försöker maila dig med bilder senare eller i morgon:)
      Ha det gott! Kram

      Radera
    3. Mailar dig under dan. Kram!

      Radera
  6. Hej igen!
    Då får jag avböja ändå, trodde att silken var en 2:a :( Stl 3 blir för stor för mig! Tack ändå!
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälper dig att hålla span efter en 2:a då, jagar själv en 1:a- Kram!

      Radera
  7. Berry dress? Vilken färg o stl är det du har?
    Kram (man måste ju fråga!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en vit och en dark pink, båda i storlek 2. Låt mig få testa dem och känna efetr så hör jag av mig till dig sen. Ok? Kram!

      Radera
    2. Ok. Har strul med sketdator o internet, läser via plattan. Ser framemot svar hoppas jag fått ordning på datoreländet då....
      Kram!

      Radera
  8. Tycker du ska sälja din röda drama coat till mig BUMS!!!! KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Ja hade jag råd hade jag mutat dig fett och snott de där coola skinnjackan med fransarna ;)
    Den där genomskinliga saken med fjärilarna gillar jag men frågan är om jag får plats i den?

    SvaraRadera
  10. Så mcyket mut hade du ändå inte haft... ;o) Menar du den röda så absolut att du går i den. Och den är till salu, inte lagt ut den bara eftersom jag vill kolla med dig först... :o) Kram!

    SvaraRadera