Powered By Blogger

lördag 19 maj 2012

Sista rapporten – efter 20 veckor i Shapeupland

Japp, den kommer en dag för tidigt och den blir min allra sista rapport från livet som fettcellsutdrivare. För nu ska det minsann inte bantas något mer. Nu är jag ta mig tusan i mål!!! Det känns helt sjukt att kunna skriva det, overkligt, att jag verkligen har fixat det! 
Men det har jag. :o) Och faktiskt med några hekton tillgodo dessutom. Målet var ju 55 kilo prick, men så här vänligt sinnat inställde sig vågen den här morgonen:


Vägning vecka 0: 1 januari 69,1 kg
Vägning vecka 1: 8 januari 68,5 kg = – 0,6 kg
Vägning vecka 2: 15 januari 67,2 kg = – 1,3 kg Totalt – 1,9 kg
Vägning vecka 3: 22 januari 66,0 kg = – 1,2 kg Totalt – 3,1 kg
Vägning vecka 4: 29 januari 65,0 kg = – 1,0 kg Totalt – 4,1 kg
Vägning vecka 5: 5 februari 64,5 kg = – 0,5 kg Totalt – 4,6 kg
Vägning vecka 6: 11 februari 63,8 kg = – 0,7 kg Totalt – 5,3 kg    

Vägning vecka 7: 19 februari 62,6 kg = – 1.2 kg Totalt – 6.5 kg
Vägning vecka 8: 26 februari 61,7 kg = – 0,9 kg Totalt – 7,4 kg
Vägning vecka 9: 4 mars: 61,1 kg = – 0,6 kg Totalt – 8,0 kg
Vägning vecka 11,5: 21 mars: 60,8 kg = – 0,3 kg Totalt – 8,3 kg
Vägning vecka 12: 25 mars: 60,3 kg = – 0,5 kg Totalt – 8, 8 kg
Vägning vecka 13: 1 april: 59,5 kg = – 0,8 kg Totalt – 9,6 kg
Vägning vecka 14: 8 april: 58,7 kg = – 0,8 kg Totalt – 10,4 kg
Vägning vecka 15: 15 april: 58,0 kg = – 0,7 kg Totalt – 11,1 kg
Vägning vecka 16: 22 april: 57,3 kg = – 0,7 kg Totalt – 11,8 kg
Vägning vecka 17: 29 april: 56,8 kg = – 0,5 kg Totalt – 12,3 kg

Vägning vecka 18: 6 maj: 56,0 kg = – 0,8 kg Totalt – 13,1 kg
Vägning vecka 19: 13 maj 55,6 kg = – 0,4 kg Totalt – 13,5 kg
Vägning vecka 20: 20 maj 54,5 kg = – 1,1 kg Totalt – 14,6 kg



Så nu börjar operation hålla vikten, som sägs vara snudd på strået tuffare… eller rättare sagt så är min plan faktiskt att lägga på mig lite igen… Fast vi pratar max 2-3 kilo och vi pratar i muskler, INTE i nya fettceller. Aldrig mer fett! Hoppas jag… 


Och det ska bli skönt att ”slippa” dessa rapporter, som uppenbarligen har provocerat anonyma… Det kan hända att jag kastar in något framöver om hur det går och är och allt det där i kampen med att hålla fettet borta, men det blir om ett tag i så fall och definitivt inte som ständigt återkommande inlägg. 

Vikten är nådd. Och jag fick i veckan även kommentaren som gjorde mig supergladast. ”Nu ser du ut precis som du alltid har gjort igen”. Och det dessutom av två helt olika personer, vid två skilda tillfällen. En bekräftelse på mina egna känslor; ,att jag äntligen har hittat tillbaka till formen som faktiskt är jag :o) 
Annars uppskattar jag om det kan vara lite slutfokuserat på min kropp och min vikt nu. Jag är nöjd, jag mår bra så jag behöver inga tyckanden från någon annan. Missuppfatta nu inte bara, för ni är många som har stöttat och peppat mig genom den här resan. Det har betytt oerhört mycket och jag tackar er av hela mitt hjärta! Men när vissa andra bryr sig mer om det än vad jag själv gör så tycker jag att det är läge att säga ifrån. Och jag hoppas det kan respekteras… Okej? 

Nu ska jag försöka jobba lite innan det blir dags att ladda för fikadejt i Malmö med ett gäng snyggingar. Hoppas ni får en riktigt bra dag därute. Take care! Kram!

19 kommentarer:

  1. UNDERBART! Stort grattis, bra kämpat!

    Ha en fantastisk dag - önskar jag kunde starta helikoptern och dra ner för ett par timmar.. smyga in och bara vara.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vad du är duktig! Tror det kommer gå galant i fortsättningen också

    Ha en fin helg
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Du är bäst och skitsnygg! Det där att hitta tillbaka till sig själv oavsett om det gäller kropp eller knopp är stort - riktigt stort.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ha det så himla bra på träff i Malmö! Om Bina får tag på en helikopter blir jag med:)
    Jaja, det är ju bara två månader kvar innan cirkus Gunnarsson rullar in i skåneland igen. Nedräkningen har börjat!
    Jag får roa mig lite på jobbet i dag i stället......
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Bra jobbat säger jag också! Hoppas ni får en alldeles underbar dag! soliga kramar

    SvaraRadera
  6. Härligt!! Jag har sagt det inan och jag säger det igen - D U Ä R G R Y M !!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Vad härligt! Jobba nu på att stanna där. Själv åker jag ju alltid dit igen efter ett tag när jag slutar tänka på det. Gör inte så! Lycka till!!

    SvaraRadera
  8. Huvudsaken att du mår bra! Grymt jobbat - skönt när man lyckas med det man föresatt sig - både mentalt och fysiskt
    Själv kämpar jag på utan nikotin efter 24 års rökande/snusande - och vågen ticker uppåt.....Men en sak i taget tänker jag.
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Härligt! Nu är du i mååååååål!
    Supergrattis och tusen kramat

    SvaraRadera
  10. Härligt :-) Verkligen bra gjort! Kram

    SvaraRadera
  11. Jisses vad duktig du är...de kilona har respekt med sig, önskar att jag hade haft samma karaktär;-)
    Är det ok att ge dig tusen kramar nu när vi ses om en stund....<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  12. Underbart!!! Grattis!!!! Kram!

    SvaraRadera
  13. Helt fantastisk! Du är skitsnygg! Lycka till med att hålla vikten nu.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis, du är GRYM. Kram

    SvaraRadera
  15. TACK som fan!!! Massa Kram!

    SvaraRadera
  16. Du är ju fantastiskt duktig och fokuserad. Skicka gärna lite av de egenskaperna till mig med ;-)
    Grattiskram!

    SvaraRadera
  17. Grymt bra jobbat! är riktigt avis på dig för jag är där du startade och vet i fan hur jag ska komma ner till min "vanliga vikt" har supersvårt att komma igång och det känns lite hopplöst faktiskt....Grattis till dig i alla fall vännen
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  18. Tack brudar! Det som har hjälpt mig har varit viljan att må bra. Kanske inte så mycket till hjälp för er men att fokusera på dit jag har velat och inte på där jag har stått har gjort det lite enklare. Då har jag inte känt att det är omöjligt... Typ! Håller tummarna! Kramar!

    SvaraRadera
  19. Oj oj, imponerande! Borde funka som morot för behövande, snarare än att reta upp anonyma surkart. Himla bra jobbat!

    SvaraRadera