Powered By Blogger

torsdag 10 maj 2012

Vad gör ni när Traderaköpare inte hör av sig?

Ja jag har fått en sådan "på halsen", en Traderaköpare som inte hör av sig trots två mail och ett sms från min sida. En som dessutom klickade på köp nu och då inbillar i alla fall jag mig att man är angelägen om att köpa… Grrr! 
Om människan nu har ångrat sig så kan hon väl för helsefyr våga stå för det och inte bara hålla sig undan. Fegidiot! Jag är så jävla trött på nonchalans... Ja jag är förbannad!... och undrar; hur har ni som råkat ut för dessa dårar gjort?... Kram!


18 kommentarer:

  1. efter 2 mail 14 dagar så åker den ut igen och köparen får ett negativt omdöme! ingen ursäkt! Bud är bindande!

    SvaraRadera
  2. Har precis råkat ut för detsamma!!
    Köparen vann min auktion och går inte att få tag på!!
    Inte kul!
    Förresten.......
    Nån som har en Maria Tallchief cardigan i vintage powder strl 2 att sälja eller swappa med Drama Long Coat liteLilac strl3??
    Vänligen Marie Bloggläsare

    SvaraRadera
  3. Givit negativt omdöme - kontaktat Tradera för att få avgiften krediterad och lagt upp igen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oh vad sur man blir!! Råkade ut för en sån för ett tag sen, hon fick nästan två veckor på sig! Hon svarade på ett av alla mina mail men jag fick aldrig betalt så till slut meddelande jag henne kort och surt att köpet avbryts, tradera meddelas och avgiften krediteras. Dessutom negativt omdöme, fattas bara annat när man beter sig så! Man blir så trött... det är ju en del jobb med att lägga upp auktioner och så får man en sån köpare :(
    kram

    SvaraRadera
  5. Hej,

    Ni ska kontakta Tradera direkt och rapportera detta. Jag fick jättefin hjälp av dem, de vill inte heller ha oseriösa köpare/säljare på sin sida. Kör hårt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig fått nån hjälp av Tradera vid såna här tillfällen mer än krediterade avgifter. Bra att du fått hjälp dock!

      Radera
  6. Jag hade skickat ett sms/mail till där jag berättat att om hon ångrat sig är det ok men om man inte hör av sig kommer du att sätta negativt omdöme.
    Det brukar få folk att höra av sig.

    SvaraRadera
  7. Skojar du..??! Dom dyker upp från "tomma intet" har själv en sådan jag just "väntar" på..
    Tack o lov är dom flesta människor bra, finns bara en liten del av mänskligheten som "bär sig åt".
    Fast jag instämmer med din ilska, full ut!!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Blä för sådana köpare.
    Jag gör som Annacs efter 14 dagar med mail- och sms påminnelser åker plagget ut på Tradera igen och jag ger dåligt omdöme till den slarvige köparen. Tyvärr är följden oftast ett dåligt omdöme tillbaks- men det tar jag och hoppas att Traderahandlarna läser omdömena.

    SvaraRadera
  9. Oj oj oj! Jag har haft min beskärda del av Traderapuckon.....
    2 mail, finns det mobilnummer skickar jag ett sms också. Informerar om att plagget läggs ut igen och att neg omdöme kommer att lämnas.
    Och hur fan kan man trycka på köp nu och sen gå under jorden?!
    Usch, det här får mig att gå igång ordentligt!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag har precis råkat ut för en sån. Vill du maila mig på brus1@hotmail.com så kanske vi kan se om det är samma, och agera tillsammans?

    NewYorker

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Jag har också samma problem just nu med en som klickade på köp nu, inte hört ett ljud trots tre mail.
    Jag mailar dig så kollar vi om det är samma.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  12. Tack som fan för er respons! Känns som vi är fler som råkat ut för samma, så därför skriver jag ut alias här, om vi är ännu fler. Så kanske vi kan agera tillsammans så det händer något. Vissa har visserligen fått hjälp av Tradera, andra inte så det skadar ju inte att komma i samlad trupp, tänker jag, håller ni med? Alias på "min köpare" är trolle2011. Kram på er!

    SvaraRadera
  13. Hej Josanne!

    Läser din blogg regelbundet men är dålig på att kommentera men nu måste jag bara skriva av mig...

    Har ganska nyligen gjort affär med ovan nämnda köpare och det fungerade bra denna gången.
    Verkar dock som en tidigare avstängd köpare skaffat sig nytt alias och en c/o-adress, namn och ort stämmer överens med en som tidigare hade lite svårt att "fullfölja sina köp"...
    Sen kan det ju finnas fler med samma namn på just den orten, bara mina egna funderingar...

    Hade nyligen en annan köpare som jag fick respons från först när jag kontaktade henne via hennes egna auktioner.
    Blir så innerligt trött på alla som budar men inte betalar och allt extra arbete det medför.
    Tusen tack för en alltid lika läsvärd blogg :-)
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det verkar lite skumt eftersom hon har en hel del positiva, med snabb betalning och så där. Nu vet jag att hon har hört av sig till en annan säljare men inte till mig... :o(
      Det kanske är löjliga saker att hänga upp sig på egentligen men som du skriver så tar det onödig tid och frustration. Och kostar dessutom eftersom Traderas avgifter ändå ska betalas...
      Kul att du skrev förresten. Tack för det! Kram!

      Radera
    2. Min Traderaköpare som jag ej får betalt eller kontakt med har också en del positiva bedömningar!
      Kan du maila mej för atts e om det är samma?
      Vänligen amaretta
      lorshagenmarie@hotmail.com

      Radera
    3. Jag har redan skrivit ut alias här, i min kommentar precis ovanför din... Nu blev jag nyfiken, är det samma? I så fall vet jag i alla fall en annan Traderasäljare som har fått både mail och betalning av henne idag... Vilket INTE jag har fått... :o( Kram!

      Radera
    4. Hej igen!
      Min sk köpare heter (chevita20)
      Men har nu auktionen ute igen och gissa vem som budat, jo visst Trolle2011!!
      Hoppas hoppas nån annan bjuder över!
      kram från amaretta som följer din superba blogg!!

      Radera