Powered By Blogger

lördag 19 maj 2012

Rapport från en liten bloggfika i Malmö – del 1

Kom ner till Malmö med Anna, en ny supertrevlig bekantskap som bor i mina nejder, och upptäckte att vi hade gott om tid innan fikan med övriga sekten. Och hur spendera den om inte att jag, givetvis, släpade med henne till en butik. Men ingen Mollyfierad sådan. Utan min nya favorittyp av konsumtionsparadis…


… japp, en sådan som saluför träningskläder. Och såklart skulle det hållas på och provas också. Kunde liksom inte hålla mig när jag hittade ett vitt linne… 


… för ett sådant har jag liksom drömt lite om att få äga… Skadat? Ja lite, men det är ju så förbenat snyggt med vitt… speciellt till min blekglåmiga benrangelkropp… ;o) Det passade och hade en schysst prislapp så gissa om det fortfarande finns kvar på Stadium eller inte… 

I alla fall så var det inte därför vi for fem mil söderut så vi begav oss till café Cosmopolitan istället. Där övriga klanen anslöt efterhand och när hela truppen var samlad såg det ut så här:


Fina kamraterna Helen och Christina


… sötaste doktor Molly, gulliga Anna som jag åkte ner med, helsköna Madde… 


… fina Maria… 


… och darling Sanna. 


Efter en långfika med mat och dryck, som jag helt missade att få på bild… jag vet, dåligt dåligt när man ska göra bloggrapporter… fy skäms… så bar det självklart iväg ut på en liten stadstur med butiksspaning i fokus. Först till Iisa:


… det där klämdes och kändes... 


… det där klämdes och kändes... … på såväl Mollysar som annat. Det som drog mina längsta blickar till sig var denna lilla sötnos: 


En bikini med avsändare Chloe, vilket gjorde att jag inte ens tyckte att det var lönt att börja spana efter prislappen, men fin var den.  Som fan till och med.
Andra spanade hellre på krämer:


Medan vissa passade på att även ta igen sig...


… i väntan på nästa anhalt som lev Factory Malmö… fast om ni vill se de bilderna och även resten av dagen så får ni bläddra er ner till inlägget här under…

20 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag ni verkar haft!! Undrar om du kan hjälpa mig med en efterlysning? Mailar dig nu om vad det är jag jagar!
    Kram V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett ditt mail, gör en efterlysning här. Om inte idag så inom de närmsta dagarna i alla fall. Kram!

      Radera
  2. TACK Härliga Josanne för att du vill ordna dessa träffar<3
    Hoppas, hoppas att det kan bli fler gånger....fattar inte förrän nu att jag fått träffa mina idoler;-))))))=mitt leeende med alla dubbelhakorna!

    Hoppas att du har en lugn och skön lördagskväll<3
    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi får se till att det blir fler gånger. Så kul att du kom! Idoler... nja... ;o) Kram!

      Radera
  3. Åh, fina ni :) Nästa gång ska jag f-n var frisk o på g .. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag! Hade missat ditt mail att du var sjuk men någon av de andra hade sett det. Supertrist verkligen! :o( Krya på dig! Kram!

      Radera
  4. Vad roligt och mysigt ni verkar haft. Njut av kvällen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Absolut bättre bild på mig! Tack för den. Ser ju nästan normal ut. :p

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp absolut bättre! Fattar du hur snygg du är! På bilden och definitivt ännu mer irl! Kram!

      Radera
    2. Tack för dem orden men fattar inte nä. E ju bara nördiga Sanna. :p

      Ha en fin dag i solen! Kram

      Radera
    3. GLÖM nördig, du är cool! Like you a lot girl! Och jag gillar inte nördar... haha... ;o) Kram!

      Radera
  6. maj gadd! det blev ju en hel hög med bilder i alla fall. Tack så supermycket för idag, kalastrevligt och jag glömde ju säga hur fin din kappa är, helt ÖVERLÄGSEN!!!! landat i lilla stugan nu äntligen och det är redan en ny dag som jag hoppas innehåller SOL! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fick ju ta igen det jag missade i början ;o) Tack som fan för att du kom, skitkul att få träffa dig igen! Och hoppas vi ses snart igen. Gillar din idé som fan... :o) Kram!

      Radera
  7. Så mysigt ni ser ut att ha det :) Och du är supersnygg i träningslinnet OCH dagens stass med :) Den kappan alltså....sluuurp! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kappan är superfin, skam att den bara hängt i garderoben, och blivit skrynklig och trist, vilket jag inte såg förrän den var på... Men nu ska den börja användas. :o) Kram!

      Radera
  8. Det var ju himla bra, för där fick jag min "falukorvsbild" och ser ut som en valross bredvis späda C.
    Jahapp dags att styra upp det eländet =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg ingen falukorv... ser ingen falukorv... För då hade jag aldrig lagt ut bilden... Kram!

      Radera
  9. Så mysigt ni verkar ha haft det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, fast jag saknade trots allt dig. :o) Kram!

      Radera