Powered By Blogger

lördag 12 maj 2012

Tycker ni att jag har blivit stroppig och divig?

Rubriken kommer sig av ett mail jag har fått. Då inte som en fråga utan som ett rakt påstående; att jag har blivit stroppig och divig. Att jag hela tiden skryter om att jag har gått ner i vikt och börjat träna. Att jag tror att jag är något, trots att jag inte är det, såklart... ;o) Och, att det inte går att känna igen mig längre... Så därför kan jag inte låta bli att undra, och givetvis fråga er... Är det så? Har jag blivit ett odrägligt skrytmonster? Ärligt!!! 
Självklart att jag har ändrats, både fysiskt, 13 kilo minus är ju inte direkt något man kan smyga undan eller inte känna av... men framförallt mentalt, för jag mår så mycket bättre nu. J
ag är helt ärligt jäkligt stolt över mig själv för att jag har lyckats med det som verkade som en omöjlighet i december förra året. Och jag har anledning att vara stolt, för 13 kilo minus är faktiskt bra jobbat… så det så… Men! Stolt är en sak, stroppig en helt annan, som jag helst inte vill behöva skriva under på. Så! Nu vill jag verkligen veta hur ni ser på mig! Okej?
På tal om att se på förresten, den här kom maken hem till mig med förra helgen:


Sa att han köpt den för att han tänkte på oss och vårt bröllop när han såg den. Ruckiga dödskallefigurer… hmmm, undrar hur han ser på mig. Egentligen… :o) 

26 kommentarer:

  1. Jag känner dig inte personligen. Jag vet bara att jag läser din blogg med stort nöje oavsett hur mycket du väger eller hur du ser ut och det viktigaste är att du själv mår bra!! Du verkar må jättebra och det är jag jätteglad över!! Jag blev också verkligt rörd när jag såg din makes present till dig/er. Så OTROLIGT personligt!

    Trevlig helg!
    tea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt otroligt att du får sådanan mail....
      Stroppig är då det sista DU är....klart du ska skriva och vara glad över din viktresa!
      Härlig make du har!!
      Stor KRAM från Titti

      Radera
  2. Men kära nån.. varför skall vissa kvinnor vara sådär missunnsamma?

    Du är fanimej bra och värd så mycket av det bästa som går, att du jobbat med dig själv och mår bra är TOPPEN .. låt ingen jante ta det ifrån dig fina du!


    *fnissar* snygga ni är i "bröllopsboxen"

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Hej Josanne, du ska deletea sådana skit mail! Det är knappast du som har något problem utan den som skickat det till dig. Mycket lättare att projektera på någon annan än sig själv. Verkar uppenbart att avsändaren sitter på egna problem. Tror nog att hon/han väntar med spänning om vad du ska skriva här i bloggen, hur du reagerar å så. Ödsla inte energi på sådan skit, det är hon/han inte värd! OK?
    Love and peace från ett varmt soligt södra frankrike,
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Ta det inte till dig! Det kallas avundsjuka, ren svensk djävla avundsjuka. Det är människor som inte mår bra själva som skickar sådana mejl och som gärna hade velat vara i dina kläder, 13 kilo lättare och snygg men framförallt att få må bra :)
    Kram Julia

    SvaraRadera
  5. Åh, bry dig inte (lätt att skriva, svårare att göra). Utsätter man sig för offentligheten får man förr eller senare misunnsamma kommentarer. Egentligen mindre ditt problem än den som skrev skulle jag vilja påstå. <3

    SvaraRadera
  6. Hei, du fremstår ikke som noe skrytemonster. Du virker stolt, og det er bra!
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera
  7. Men nu får folk ge sig! Om du är stroppig för att du är stolt för det du åstadkommit så låt oss vara stroppiga ihop då! ;)

    Älskar Hunkyn verkligen! Känner mig fin i den och nya please jeansen. Fick massa beröm igår även om jag har svårt att ta emot det. Skitsnygg sa dem att jag var. ;) De överdriver. Fick tom för mig att någon busvisslade efter mig på Knutan men det var säkert inte åt mig. Var det åt mig vet jag fan inte om det var bra eller dåligt att nån på Knutan gjorde det. :p Är jag med stroppig nu?! :p

    Kramis

    SvaraRadera
  8. Mailet kom nog från ordföranden av Jantelagen ;)
    För i Sverige får man väl inte tycka att man är bra, smart, snygg, trevlig, duktig utan att Jante stör sig.
    Avsätt Jante och tänk på att vissa är mycket duktiga på att spegla sina egna brister på sina medmänniskor för att själva framstå i bättre dager. Pöss

    SvaraRadera
  9. Hel, neeeeej inget stropp på dig .Du ska vara stolt nu.Ha det gott Lena

    SvaraRadera
  10. Å jösses inte nu igen! Någon som mår dåligt över sig själv och slänger skiten på dig i stället för att ta itu med sig själv. Jag är så stolt över dig att du fixat det och glad att du i och med viktnedgången mår så mycket bättre både fysiskt och psykiskt. Att du dessutom är skitsnygg är ju en härlig "bieffekt". Tack för din kommentar hos mig - jag blev GLAD.
    Många kramar

    SvaraRadera
  11. Oj, aldrig att man slutar att förvånas..hur folk orkar, varför de inte bara drar vidare om de inte passar? Stroppig= absolut inte. Stolt= med all rätt

    SvaraRadera
  12. Hej! Har bara läst din blogg i några veckor, stroppig är du då rakt inte utan mycket inspirerande så fortsätt va den du är. Du har visat att du har en himla massa styrka i dig.

    SvaraRadera
  13. Vet du vad. Jag tycker att du verkar vara en varm och ödmjuk person som det inte finns på världskartan att vara stroppig eller så. Du är glad, med all rätt, över din viktnedgång. Den människan som skrev mejlet tror inte jag mår särskilt bra och ser nog saker som kanske ligger hos vederbörande i stället för hos dig..
    Stor kram och ta ingen skit (citat Grynet)

    SvaraRadera
  14. Stroppig är väl det sista jag skulle kalla dig!Det är en i högsta grad missunnsam person som skriver så om dig! Och rent skitsnack!
    Var glad och stolt över att du lyckats med ditt viktprojekt. Det är du väl värd! Skönt att höra att du mår bra! Det är också det du utstrålar i din blogg. Plus en massa värme! Kram!

    SvaraRadera
  15. Stroppig och divig?!?!?!? ABSOLUT INTE!!!!!
    Låt dig inte påverkas av ren och skär AVUNDSJUKA!

    Du är grym och SKA vara stolt över din -13kg..

    KRAMAR

    SvaraRadera
  16. Nope.....
    Varken divig eller skrytig. Däremot kan man ana ett bättre självförtroende. Något som man får när man känner sig fin!
    Så det så! Kram på dig divan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju att säga, brudparet i lådan var ju skitcoola på ett Tim Burton-aktigt sätt! Bra present av the needledemon:)

      Radera
  17. Absolut inte!! Du har "bara" råkat ut för en missunnsam och avundsjuk jävel. Varför skriver någon ett sådant mail??. Du är jättefin och har all anledning att vara stolt för det! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde också!! Brudparet var underbart, vilken fin present :) Kram

      Radera
  18. !!!!!Är det verkligen sant att NÅGON kan kasta ur sig något sådant?? Antagligen anonymt dessutom....seriöst, du är helt enkelt störtskön och superhärlig;) Bry dig inte om dumma kommentarer, vi som läser din blogg (och dessutom har haft förmånen att få träffa dig..) vet att det inte är sant<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  19. Hahaha - förlåt jag skrattar inte åt att du fått ett sådant mail för det är djupt tragiskt (för den som skickade det)
    Jag skrattar åt att jag än en gång denna vecka konstaterar att det är väldigt provocerande med lyckliga människor.
    Att må bra är uppenbarligen det värsta man kan göra folk =)

    Cool bröllopsbox; det var en riktig kärleksgåva!

    SvaraRadera
  20. Josanne du är helt enkelt skön, Mr Make verkar också vara det, och jag tycker att ni med all rätt ska vara glada och stolta för att ni är precis som ni är. För mig utstrålar du ärlighet och omtanke och jag garvar alltid åt att du bryter mot schablonbilden av OM-kärringen. You rule. Respekt, för att citera dig själv :)
    / Samona

    SvaraRadera
  21. Hej du snygging :) nu blir jag lite nyfiken, för jag fick något liknande för några dagar sedan när jag kommenterat i en blogg. Mejlet innehöll djävligt elaka påhopp. Jag kände inte igen mejladressen, men när jag sedan jämförde ip adressen med en bloggerska som kommenterat hos mig så var adresserna de samma....
    Kram Jenny
    jennyjessan@gmail.com

    SvaraRadera
  22. Det hela är komitragisk. Komisk för att det är så långt från sanningen som jag uppfattar dig, och tragisk för att personen som skriver så där måste må riktigt dåligt. Jag vill säga att du är tvärtemot allt det som skrivs. Du är snygg och självförtroendet kommer med hur man mår.
    Kram på dig snygging!

    SvaraRadera
  23. Tack som fan!!! Så jäkla mycket bra ni skriver!!! Sorry att jag inte svarar er bättre… :o( Tid och ork gör att det blir så ibland tyvärr…
    jenny: jag mailar dig under dagen.
    Massa Kram på er allihop!

    SvaraRadera