Powered By Blogger

onsdag 30 maj 2012

… en annan marknad. Även kallad turistfälla men det finns en del kul insprängt mellan klassiska souvenirer. 



Woodoodockor, turistpryl säkert men bra att ha tyckte vi, som investerade i varsin liten figur.





Och där spankulerade vi runt, till vi kände oss lika pigga som skyltdockan i en second handbutik intill marknadsplatsen. Så… 


… då blev det vätskepaus igen. Innan vi orkade oss på returfärden, som bjöd på lite fler syner och intryck. 




Butik enbart för transor. Inget ovanligt i staden som har sex som ett av sina vapen. Typ. 




Fatta att jag sedan glömde att hålla igång Iphonen i fotoläge. Så inga bilder igen förrän vi efter att ha svidat om och slappat ett tag på hotellet befann oss på vad som kallades stadens bästa indiska restaurang.



Och shit vilken vansinnigt superslurpig mat! Det bästa i indisk väg jag någonsin ätit. Och åt gjorde vi. Till vi några timmar senare sprängmätta och lite småpackade återvände till hotellet där vi knoppade in ganska omgående. 


Och där tar denna ”lilla” rapport slut för den här gången. Men! Håll ut, planen är att redovisa söndagens göranden imorgon. Kram för idag!

6 kommentarer:

  1. Morning snygging .) Jösses vilket jobb du lag ner - tack snälla. Det känns nästan som om jag varit där med er och jag blir faktiskt riktigt sugen på ett besök.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för att du tog mig till Amsterdam under mitt morgonkaffe på jobbet! Kram L8

    SvaraRadera
  3. TACK för underbara bilder så här på morgonkvisten, det har redan förgyllt min dag <3
    Jag hade definitivt haft en katt med mig hem...eller två...eller tre;)))))
    Hoppas att du har en bra dag<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  4. Blir ju ännu mer sugen på att åka dit nu! Ska inleda operation övertalning på S! Annars får jag väl helt enkelt boka resa, har funkat förut;) Kram

    SvaraRadera
  5. Nu har jag tagi mig igenom allt! Superkul att få var med på er resa! Otroligt du lägger ner så mycket jobb för att vi också får ut o "resa".. Tack vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir att ni gillar mina mastodontinlägg från resan, tänkte lite att hur kul kan det vara för er, kände mig som stentråkigaste egotanten... Kram!

    SvaraRadera