Powered By Blogger

onsdag 23 maj 2012

Nytt kärleksförhållande blev spontant provrumsbesök

Jo, som ni kanske har märkt, om inte annat så efter mitt massiva tjat här, så har mina Mollytunikor fått stå tillbaka en hel del på sistone, det till förmån för kortare varianter på ovandelar. Som har blivit lite av mitt nya kärleksförhållande. 
Dock har jag inte så många att byta med, och många är bra ;o), så därför är min blick ständigt påkopplad att försöka hitta fler. Så när jag snubblade över ett par stycken i den kategorin idag så blev det spontant provrumsbesök. Med dessa:


Mörkrosa bomullslinne från Rabens Saloner 1199:-

Storlek S. Lovely färg och supersoft kvalitet. Men kanske lite väl avslöjande i de främre regionerna, i alla fall för min något pryda smak. Och lite för mycket vidd, jag tyckte dock att det blev betydligt bättre när jag slarvstoppade in det lite smått i byxlinnigen.

Rabens Saloner: ASP blouse w. flair sleeves, pink lilly 1299:-

Storlek S. Samma tyg och färg som i det ovan men i blusmodell istället. Jag är lite kluven till armarna som har lite stuk av vingar och vidden återigen, varför sååå överdrivet mycket tyg… :o( Supersynd på en annans supernajsig blus. 


Sidenlinne: colour your mood, pink från Sack´s 1299:-

Storlek 1. Tjoho vad jag gillade detta linne. Siden, bara det liksom, superskönaste materialet ever. Och färgen, som en bubbelgumsdoftande dröm. Men! Återigen ett men… ryggen. Skitsnygg! Fast vad i helsefyr ska man ha för bh under? Som synes absolut inte den jag hade på mig idag…


Odd Molly Missy slip top, pink 649:-

Storlek 1. Såklart var jag tvungen att hysta in en Molly också, skam annars liksom. Den här har jag dessutom velat prova ett bra tag. Och jag gillade den. Färgen framförallt, modellen framtill, det ser ju till och med ut som att mina bortbantade tuttar är på plats igen och det kallar jag ett stort plus.:o) Men! Så kommer vi till ryggen även här… Fan liksom, för utan bh funkar inte på mig… Nu vet jag att ni är några som har denna, så min mycket viktiga fråga till er blir; vad har ni under???

Svart bomullstunika från Days, fast färgen heter dark blue 1399:-


Storlek S. jag har aldrig hört talas om märket men det fanns en hel serie med tunikor av skilda slag och olika färger. De flesta andra lite enklare men fina ändå. Jag fastnade dock för denna på grund av den annorlunda skärningen. Med ett snöre som det går att reglera såväl urringningen mellan bysten som hur vid man vill att den ska vara i urringningen upptill. Om ni fattar, jag kan liksom inte beskriva det bättre… Även denna innehåller en hel del vidd, fast här störde det mig inte alls lika mycket. 


Ja det var det, vad säger ni, någon ni gillade? Någon som inte alls faller er i smaken? Och så lite egotrippat från min sida; någon av dessa ni tycker att jag passar i överhuvudtaget?... 
Och med det visat och undrat säger jag tack & hej, god natt & Kram för idag!

9 kommentarer:

  1. Jättefin provning! JAg gillade det översta linnet och färgen var underbar. Den under skulle jag se ut som en flodhäst i. Mollylinnet är också superfint men så är det det där med bhn har ju den långa varianten och är på jakt efter en snygg bh som det inte gör något om det syns. Axelbandslöst funkar inte på mig. Du var snygg i dem alla :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det där bh-bekymret... inte kul :o( Axelbandslöst funkar inte på mig heller. Vi får väl tipsa varandra om någon av oss hittar en klockren bh... :o) Kram!

      Radera
  2. Gillade alla men särskilt dem två första och Mollyn. :) Älskar färgerna! Du är så himla fin i sådana klara färger.

    Nu sitter jag på tåget även jag i färgglad stass med glad vet jag inte om jag ser ut att vara. Helt slut!

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja färgerna var lite too die for... Samma här, helt slut, håller på att somna vid skrivbordet och klockan är inte ens lunch... Suck vad synd om oss. :o) Kram!

      Radera
  3. Nummer 1 klart snyggast!! KÖÖÖÖPPPP!!
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den växer alltmer ju mer jag ser bilderna, får kanske gå och prova den igen... Kram!

      Radera
  4. Du var kkjempefin i toppen fra Odd Molly, syns jeg. Hva med bikinitopp under? Da er det vel ok om stroppene synes?
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack för tips, jag tänkte på det också, bikini känns mer okej att visa än bh. Så jag ska testa det vid tillfälle. :o) Kram!

      Radera
  5. Så mycket snyggt och du passar verkligen i starkare rosa.

    SvaraRadera