Powered By Blogger

söndag 13 maj 2012

Till salu: 7 plagg outside the Mollybox

De inte purunga, tvärtom så har de något år på nacken. Ja alla utom en som jag köpte i vintras. Men eftersom jag tycker att de är superfina och ganska tidlösa så får de ändå figurera här. 
Dessutom är de ytterst sparsamt använda, de flesta bara en enstaka gång och knappt det. Skrynkliga dock men det kommer att åtgärdas innan leverans. Så! Här kommer mina sju plagg outside the Mollybox, som jag säljer till rena fyndpriserna:



1. Söt klänning/ tunika i svalt bomullstyg från Fröken Söt. Det sitter ingen lapp i den men jag gissar på att storleken är en liten Small. Pris: 350:- Reapris 300:-



2. Linne/ blus från Rützou i 52% silke och 48% bomull. Superskön kvalitet och fint med små volanger och fina detaljer. Storlek 40 men litet i storlek så den passar nog bättre på en 38. Pris: 390:- Reapris 300:-



3. Riktigt fin och kanonskön tunika från Manoush i 100 silke. Kanten upptill är i sammet och det sitter en liten rosett på sidan på ena kanten. Fin spetskant nertill på ärmarna. Storlek 36 men stor i storlek så passar även en 38. Pris 520:- Reapris 450:-



4. Tunika/ kortare klänning med insydd tunn underklänning i mjukt material. Från mbym. Storlek Small. Materialet är 60% bomull och 40% polyester. Reglerbara axelband och otroligt vacker upptill med brodyr av pärlor och paljetter. Superfin både till vardag och fest. Pris 520:- Reapris 450:-



5. Wrap/ tunika/ klänning från E.Timglas. Handgjord, den enda i just den här färgsättningen och därför dyr i inköp. Sitter tyvärr ingen lapp i den men beräknar storleken till S-M, anpassningsbar eftersom det är en wrap. Randigt i främst blått och lila. Knytes med ett brett sidenband i underbar grön färg. Måset nästan ses. Pris: 570:- Reapris 450:-



6. En underbar tunika/ klänning från JoLou. Svart med fina virkade blommor i olika färger och vacker spets i ärmslut och längst ner. 100% bomull. Storlek M. Pris: 550:- Reapris 450:-




7. En superfin tunika i 100% silke från Custommade. Den är helsvart även om det inte ser ut så på bilderna. Kanonfina detaljer. Älskar den men tyvärr har den blivit alldeles för stor till mig. Storlek 40. Inköpt på AjaBaja i vintras. Nypris 1999:- Pris: 550:- Reapris 450:-

I priserna ingår vanligt frakt med Posten inom Sverige. Önskar någon få skickat rekommenderat så tillkommer 55:-.

Om du är intresserad av något av plaggen eller undrar mer så skriv en kommentar här eller maila mig på oddjosanne@gmail.com. Först till kvarn gäller. 
Jag har både hund och katt och är dessutom en sådan där vidrig rökare. Men jag kommer givetvis att tvätta upp kläderna och låta dem torka i djur- och rökfritt rum. Kan dock inte garantera att plaggen är 100 % djurhårs- och rökdoftfria.
Och med det tackar jag för mig för denna dag, och den här veckan, men vi ses imorgon igen om ni har tid och lust. God natt & Kram!

4 kommentarer:

  1. Varför Varför Varför är det fel storlekar??? Tre plagg jag annars skulle klicka direkt! )-:
    Kram från Allie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... jag känner så väl igen känslan, så många gånger man har hittat något vill-verkligen-ha i en bloppis, eller på rea för den delen, och så är det fel storlek... ganska irriterande... :o) Kram!

      Radera
  2. Socker, vanilj och en skvätt grädde14 maj 2012 kl. 22:45

    Många fina men inte i min storlek i heller:(( plånboken blev i alla fall glad!!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är ju inte det sämsta att göra plånboken glad, inte så ofta jag gör att min blir på det humöret... :o) Kram!

      Radera