Powered By Blogger

lördag 19 februari 2011

Dagens färginjektion anlände i form av denna nykomling

Rock-a-fellow silk slip dress, lite red

... som jag letade som en sönderskållad råtta efter. Fann den – slut, fann den igen – lika mycket slut där, och så höll det på...
Gav upp av ren utmattning och bestämde mig för att radera den ur hagalningssinnet. Lyckades nästan. Men så hux flux basunerade Bergslagens drottning ut att hon hade knipit den sista 4:an på Minzo. Så självklart var jag tvungen att kasta mig in i deras webshop i hopp om att det skulle finnas en 3:a kvar. Och det var precis vad det fanns, en 3:a kvar! Som är min!

Och då kanske någon undrar varför i hela helsefyr kärringen tvunget skulle ha den för när hon ju faktiskt redan sitter och trycker på en röd Chrysalis...
Helt ärligt så har jag faktiskt ställt mig den frågan själv också. Utan att egentligen komma fram till något hållbart svar.
Så därför får mitt försvarstal bli att de ju faktiskt skiljer sig åt en del i färgen. Till och med så mycket att ett möte dem emellan blir som när en rodnande orange vårtulpan plötsligt springer på herr jultomten... och hur lika är de liksom... De befinner ju sig för bövelen inte ens i samma årstid... Och bara det säger ju allt...


Och visst har jag väl rätt i det?... :o) Ha en bra kväll vänner! Kram på er för nu!

6 kommentarer:

  1. Hej! Jag har inte haft tillgång till dator på ett par dagar och så mycket ledsamt som har hänt här när jag tittar in nu. Ja roligt också men jag tänker mest på din katt och jag vet på pricken hur det är så jag lider med dig ska du veta! Hur är det med honom nu? Kramar från Monika

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig, du behöver båda två!! :-D

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Nä, finns inte en likhet på dom! Kram från Da Queen;)

    SvaraRadera
  4. Såklart du behöver två! =)
    De är inte till närmelse lika varandra.

    SvaraRadera
  5. Monika: tack snälla rara för din omtanke! Jag gjorde precis ett inlägg med lite uppdatering på Bossestatus... Det kanske låter kyligt men jag orkar inte gräva för djupt i det i text här... gör det så det räcker irl... hoppas, och tror, att du fattar. Kram!

    Linaplina: haha... tacktack... för att du står på ”min sida”... ;o) Kram!

    Linda: fan vad najs med en ung fräsch donna som har samma syn som denna åldring. ;o) Då vet jag att jag har rätt... tack darling queen! Kram!

    SvaraRadera
  6. Helen: underbart med snyggingar som har samma syn som en själv... ;o) Kram!

    SvaraRadera