Powered By Blogger

lördag 19 februari 2011

Plagg som aldrig får lämna – del 9 (av 15)

Den var så anspråkslös, snudd på menlös på produktbilderna att jag inte ens noterade den först. Tills jag fick se den på en tjej i DeepFlings blogg. Och fick upp ögonen till hundra procent.
Velade dock som en dåre över vilken färg jag skulle ta. Ett bryderi som slumpen löste när jag sprang på denna i Göteborg på Odd Molly-träffen den 2 oktober:


Art silk tunic, vintage chalk

De andra två färgerna som jag också fann väldigt slurpiga vägrade dock att lämna mitt vill ha-kontor i skallen och vips var det klickat på AjaBaja. Och den 19 oktober hade därmed även denna kulör fått ansluta sig till min Mollyrob:

Art silk tunic, dark grey

Bestämde mig för att vara nöjd och glad med denna duo. Och så hade det kanske fått förbli om inte DeepFling hux flux annonserade ut ett erbjudande om att gilla dem på Facebook och få rabatt. Därmed sattes klickfingret åter igen i arbete och den 23 november öppnade jag ett paket innehållande this one:

Art silk tunic, velvet

Denna med pärlbroderierna framtill, vilket de andra två, lite till min förtret måste jag medge, saknar. Jag har varit så nära att kasta mig över dubletter av de andra bara för pärlornas skull men jag har faktiskt lyckats hejda mig eftersom det faktiskt får finnas gränser. Även för mig... ;o)

Det jag gillar med art silkarna är att de är supersköna att ha på sig, jag älskar mönstrena och det faktum att de funkar året runt och går att mixas med det mesta är en stark bidragande orsak att de har hamnat på denna lista.

Nu ska jag ta mig ut på vovvenad i solskenet. Hoppas ni får en bra lördag. Kram!

9 kommentarer:

  1. Hur är denna i storlek? /Fiffi

    SvaraRadera
  2. Fiffi: den är helt normal i storlek tycker jag. Jag har min vanliga storlek 2. Det är ganska mycket rymd i den men som vanligt med Odd Molly så är armarna lite smalare så har man bredare armar kanske man ska gå upp, har man istället väldigt smala armar kan man nog gå ner en storlek. Hoppas det säger dig något. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår exakt tack så mycket för ditt svar! Vet du var man kan få tag på denna i en size 2 i vilken färg som helst av dem du har? /Fiffi

    SvaraRadera
  4. Jag tror att mina i v chalk oxå har kommit till mig för att stanna!! Gillar den skarpt och den är så behaglig att ha på... Skulle kunna tänka mig en i velvet oxå, men utan pärlbroderier...

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Tror dom faktiskt tänkte på dig när dom gjorde denna tunikan!!!
    Jag har faktiskt varit med maken nere i vår lilla stad en stund. (rasade ihop hemma igen, maken köpte blutsaft o en ny kamera till mig..) Var ju grymt nyfiken vad som kommit in i Mollyväg! Otroligt besviken på deras sortiment köpte jag en Hunkydory istället..
    Hoppas allt är okej med dig o de dina!?
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Fiffi: det är ju från i höstas så tyvärr tror jag inte att någon butik har kvar den, skulle vara om du har supertur, kanske i någon lite mindre webshop här eller utomlands... Annars kan du ju hålla koll på Tradera, där dyker ju en hel del upp förr eller senare. Lycka till. Kram!

    MollyB: ja det är svårt att inte vilja ha fler när man har en... ;o) Hoppas du hittar en i velvet för den är lovely! Kram!

    SvaraRadera
  7. Annelie: haha, du är för söt! :o) Allt är bra med mig, eller ja hyfsat bra för Bosse katt är ju inte bra, lite lite bättre idag men långt ifrån sitt vanliga jag och jag tror aldrig han blir det igen. Har ställt in mig på det värsta, att det är cancer, så blir jag inte besviken eller helt knäckt om det visar sig vara det... Men vad trist att du mår kass, önskar jag kunde göra något för dig! Tänker på dig i alla fall, vad nu det hjälper. Hoppas du får en bra kväll trots allt. Kram!!!

    SvaraRadera
  8. Håller med! Min i dark grey är här för att stanna! Kram!

    SvaraRadera
  9. Linda: najsigt att höra för du är snygg som fan i den! Och nu har du lovat att inte få något ryck och sälja den, det har jag textbevis på här haha... ;o)Kram!

    SvaraRadera