Powered By Blogger

måndag 7 februari 2011

Plagg som aldrig får lämna – del 4 (av 15)

Det var en Molly-blogg som gjorde att jag fick upp ögonen för ett äldre plagg som jag ögonblickligen började intensivspana efter.
Just nu kommer jag inte alls ihåg vilken blogg det var och inte heller riktigt exakt när det var, men jag skulle åga gissa på för ganska exakt ett år sedan.

Snart såg jag den hos fler, vilket intensifierade min jakt till ännu en lite galnare nivå för varje gång den uppenbarade sig.
Den dök upp på Tradera, men for upp i så hiskeliga summor att jag var tvungen att dra mig ur budgivningen gång på gång. Till en dag i början av maj. Då...



















French Knot 4 Continent, chalk...

... även identifierbar som rostunikan, plötsligt låg ute till ett pris som jag kände matchade min budget. Frid och fröjd alltså. Fast INTE! För givetvis missade jag auktionen med en ynka minut. Vilket blev ett argsint inlägg (som finns här), vilket i sin tur resulterade i en supervändning genom ett riktigt gulligt mail.

Från sötaste Annelie som erbjöd sig att sälja sin till mig. Jag nappade raskare än en ekorre på speed, rädd att hon skulle ångra sig.
Men det gjorde hon inte och strax därefter stod jag med den i handen. Ûbernervös. För tänk om drömtunikan inte alls skulle vara gjord för mig.

Men eftersom den är med på denna lista så stannade det scenariot vid en ondsint tanke. Saraklänningen har blivit dess ständiga följesslagare. Kanske lite trist med samma kombo om och om igen... men min inskränkta hjärna har inte lyckats hitta fler kompisar till den. Vet ni fler? Kramkram till nästa gång vi syns!

7 kommentarer:

  1. Så fin den är?? Jag har funderat på att skaffa en flera gånger, tycker den är så fin. Men jag vet inte riktigt om den passar mig, är rädd att ta sönder den..
    kramar och fortsätt krya på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Du är så snygg i denna!! Är glad över den passar dig så bra o att den fick flytta till dig! Vet inte riktigt men jag upplevde den inte passade mig riktigt.. Roligare o se den på dig kan jag lova!
    Hoppas du mår lite bättre nu..!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm, vad du är snygg du är i den. Har sett den på lite bloggar och sist jag var på Freeport hade expediten den på sig. Kunde inte låta bli att fråga och den hade faktiskt funnit på Freeport. Jag har sparat en bild på den för att kanske kunna efterlysa den. Jag vill gääääärna ha den. Är den normal i storleken? Du är ju kanonsnygg i den så nu väcktes ett begär. Och du den passar väl perfekt på Kap Verde!!!Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag älskar min oxå och precis som du säger kommer den ALDRIG få lämna garderoben , har den även i dark powder och blått.
    Livingloving i rött är super söt under prova!!!!
    Kram Cia

    SvaraRadera
  5. Lingonberrie: men sötegumman, varför skulle du ta sönder den? Om jag, the slarvtant med huset invaderat av djur med ondsinta klor inte har tagit sönder den så kommer nog inte du heller att lyckas... :o) Krya på dig själv vännen! Kram!

    Annelie: och vet du att jag tänker på dig varenda gång jag har den på mig. Och då blir jag glad. Men usch vad jobbigt med ditt magsår... :o( Om jag kan göra något för dig, vad som helst, stort eller smått, så är det bara att hojta vännen! Kram!

    Pernilla: den är helt normal i storlek tycker jag. Om du vill ha hjälp att efterlysa den här så bara hojta. Jag hade inte med den på Kap Verde men jag saknade faktiskt den så jag tror den är en liten guldklimp även på breddgrader i närheten av ekvatorn. :o) Kram!

    Cia: Jag har bara sett den i den färgen som jag har. Dark powder och blått... shit vad nyfiken jag blev nu... om du vill och orkar och allt det där så får du gärna maila bilder för det hade varit superkul att se dem. Och tack för tips, jag ska absolut testa med den röda livingloving under. Och det snart. Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag har oxå den där snyggingen :)

    SvaraRadera
  7. L8: slurpig är den! ;o) Kram!

    SvaraRadera