Powered By Blogger

lördag 26 februari 2011

En glimt av en dag på vift i Mollysällskap

Man tänker alltid i förväg att man ska ta en himla massa bilder. Men när man sedan väl är på plats så blir det lite si och så med det. För i sköna människors sällskap så glömmer man allt utanför att umgås med dem. Och precis så var det igår. Med Lingondarlingen, Jeanette, Lite Odd och MollyB som var den som samlade ihop oss genom sitt helgbesök i sin forna hemstad Malmö.
Fast några knäpp med mobilkameran blev det i alla fall och de kommer här:



















Det började med en Lingondarling som jag lokaliserade hos Gudrun Sjödén. Där hon något molucket hade kommit till insikt med att ömmande fötter inte var värda flärd. Och därför hade ersatt sina superduperfina blå klackpjux med rosa coolhet. Resultatet ser ni i hennes egen blogg. Därefter skuttade vi på lätta fötter till Indiska för lite ljuslyktespan och allmänt färgdregglande innan...



















... det var dags att spatsera till caféet Mad Miss Molly där resten av the crew anslöt efterhand. Och där fika och en massa snack blev uppladdningen inför en liten butiksraid. Som först bar av till iisa, där den underbaraste chihuahuan jag någonsin har skådat fick mig och Lite odd att totalt strunta i alla Mollysar...



















... men bara för en stund. Nyheter hade anlänt men ingenting var uppackat. Däremot rotade de superdupertrevliga tjejerna fram det vi ville prova. På Factory fanns det lite mer att härja runt bland vilket en del av oss gjorde ganska rejält. Och snygga som attans var damerna i sällskapet i en hel. Kolla bara...



















... ryggen på Lingondarligen i Begonia cardigan (tror jag att den heter... rätta mig gärna om jag har fel...). Såklart testade jag lite smått och gott också. Men mest, och som vanligt, kunde inte jag och Lingon hålla oss seriösa riktigt hela vägen...



















... undrar varför Linda kallar oss för Knoll & Tott? ;o) Här hade vi knallat vidare till Folk, en sista butiksanhalt innan det blev dags för lite vin och mat att avsluta en helt underbar dag med. En dag jag verkligen behövde efter den värsta veckan i mitt liv. Tack lovely ni! Jag kom precis på att jag provade två plagg lite mer seriöst men som jag har missat att få med här. Hinner inte fixa med det nu så de får dimpa in i ett eget inlägg lite senare idag. Var rädda om er! Kram!

9 kommentarer:

  1. Ser ut som ni hade en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. En energipåfyllaredag - precis vad jag behövde!!!

    <3

    SvaraRadera
  3. Så fina ni är, och så roligt det ser ut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja der en liten sötnöt till chihuahua; vad många färger den hade.
    Det ser ut som en trevlig dag/kväll och det förstår jag att du behövde.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag längtar redan till nästa gång!! Tack för en superdag och du är kanon!! Aj lajk u ö lott!!

    Kram.

    SvaraRadera
  6. MollyB: detsamma som fan!!! :o) Kram!

    SvaraRadera