Powered By Blogger

onsdag 2 februari 2011

Med svansen i brevlådan, underbar brorson & dagens

Så jäkla typiskt mig att brusa upp och sedan strax därpå behöva stå med svansen i brevlådan och skämmas. Jag pratar om mitt förra inlägg, om mitt zigenarblod som rusade till (japp, jag har sådant som far omkring i mina ådror, i alla fall till en fjärdedel eftersom min farfar var tvättäkta husvagnszigenare...).

Efter att jag hade tryckt på publicera så rusade jag iväg till förorten för att äta semlor med min mamma och brorsonen J. Återvände till hemmet nyss och vad får jag se i min mail om inte denna trevliga ursäkt från webbutiken:

”Tack för ditt mail, Jag får be så hemskt mycket om ursäkt för detta misstag. Vi har helt enkelt blandat ihop artikelnumerna och trodde det var en Odd Molly vara från våren vi inte har fått in ännu. Din vara har vi i lager och vi skickar den omgående, vilket innebär att du kommer kunna hämta den imorgon.”

Opppps, där fick jag för att jag hetsade upp mig... Pinsamt som fan om jag får säga det själv... Eftersom det är skrivet på svenska så fattar ju ni som undrat vilken webshop jag pratade om att det inte är Fitts&Co (även om jag också hade fetstrul med dem enda gången jag beställde därifrån, och därför inte gör det mer. Men det är en annan historia) Och eftersom det rakt av var en missuppfattning så tänker jag inte droppa namnet på butiken nu heller.

Däremot är mitt USA-paket fortfarande i klorna på huvudstadsposten så liiiite sur kan jag väl fortfarande få vara... ;o)
Fast att jag inte är det egentligen eftersom min underbara brorson J, snart 18, fick mig på superbra humör bara genom att vi satt och pratade i några timmar. För 1,5 år sedan var han med i Inlåst på tv4.
Nu är han en av de smartaste och gulligaste jag känner. Han var ju inte ointelligent för att han var en strulunge men jag tror att ni fattar vad jag menar...

Eftersom det här inlägget bara har bestått av en massa text utan bilder så kastar jag in en dagens. För att lätta upp och som en tvärvändning i ordflödet:



















Fast för att snappa upp min första tråd; det här om paket, så sitter jag här med ett nyuppackat, som jag är superduperglad över. Men. Som jag samtidigt har lite + lite till... ångest för...
Men det får bli nästa inlägg. Hehe... Allt för att locka hit er igen... ;o) Kramkram!

12 kommentarer:

  1. Hej Josanne!

    Vad glad jag blir när jag läser om din brorson och önskar honom allt gott. Att han får möjligeten att använda sin intelligens på ett bra sätt.
    Spännande med paket även om det innebär lite ångest. Förresten ser du extra snygg ut idag.

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir att du har haft det trevligt. Semlor och allt, brorson och paket..
    Jag kommer tillbaka lite senare och kikar...

    kramkram!

    SvaraRadera
  3. Jag måste få fråga vad det är för Chryslis (?) du har under din Original vs replica? Låter som det blev en bra dag trots ditt inlägg tidigare i dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har dom kommit nu (apropå ångest;) Visa upp please! Vad gott med semlor, får nog slå till på några i morgon! Kram gumman!

    SvaraRadera
  5. Hej! Gott med semlor!! Tack för tips ang. Ninotchkan..vill ju gärna ha typ 70% rabatt:) men vi får se om jag kan hitta det någonstans..kram!!!

    SvaraRadera
  6. Jag såg alla avsnitten av Inlåst och det var speciellt en kille som jag fastnade för för han verkade så smart och gullig som du skriver. Både hans pappa och hans styvpappa satt i fängelse och han var den enda skåningen om jag inte minns fel. Om det är han som är din brorson som jag tror och hoppas så blir jag så jätteglad att det har gått bra för honom för jag har tänkt på honom lite ibland sedan programmen visades och undrat hur det har gått för honom. Så ge honom i så fall en stor kram från Hanna i Stockholm!
    Och så glad jag blir om just DU är hans faster för jag har läst din blogg länge, men då jag inte är inne i "kretsen" trots att jag mest har Odd Molly varje dag så har jag inte velat skriva så jag tycker så mycket om din sköna blandning mellan yta och allvar. Du är bäst! Och visst är det lite komik i att jag fastnade för honom på tv och dig för din blogg och så är ni kanske släkt! MVH Hanna

    SvaraRadera
  7. Kram från mig bara..

    SvaraRadera
  8. Härligt när det löser sig och vi kan väl alla brusa upp och gå i taket för saker ha ha....;)

    Kram fina!
    Adela

    SvaraRadera
  9. Hej igen!

    Du har fått ett mail ifrån mig.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  10. Eva: ja det är kul att se att det har vänt för honom, tack vare tv-programmet faktiskt. Jag har sett ditt mail och I will do it! :o) Kram!

    Lingon: ja det var slurpigt, som L8 skulle ha svarat. Vi hörs senare idag. Kram!

    Hilde: chrysalisen är den ljuslila eller lite lilac som den heter på Mollyspråk, som kom förra våren. Kram!

    Linda: japp, de är här, jag visar idag, tog ut vovvar och köpte kinamat igårkväll istället för att blogga mer, undrar vem som fått mig sugen på kinamat... hmmm... ;o) Kram!

    Chatarina: ja jag misstänkte att du vill ha mer rea men jag fortsätter att ha den i bakhuvudet till dig när jag snurrar runt i cyberspace. Hojtar om jag hittar den på bättre rea.

    Hanna: tacktack, gulligt skrivet! Och ja det är han som du tror att det är. Ska hälsa honom, då blir han säkert glad. :o) Kram!

    Annelie: kram tillbaka!

    Adela: haha... ja jag har en tendens att göra det över bagateller medan större saker kan få passera obemärkt, galen? Ja förmodligen. ;o) Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag missade den dokumentärserien på TV4... synd!
    Håller tummarna för att det kommer gå bra för J. Kram!

    SvaraRadera
  12. L8: de visar den i repris lite då och då. Senast på tv4+ eller 400, ja nån av dem... lika bra koll på tvkanaler som på Mollysar som du märker... ;o) Kram!

    SvaraRadera