Powered By Blogger

onsdag 23 februari 2011

Efterlyses - tips på fina ljuslyktor

Jag hade tänkt att göra ett inlägg om Bosse katt här ikväll men det funkar inte, för det gör alldeles förjävla ont just nu... Jag kommer plita ihop och lägga ut det imorgon istället, sorry om ni tycker att jag tjatar men jag bara måste få göra det för att sedan kunna återgå till min ytliga Mollyblogg...
Fast det är en sak som jag har fått lite på hjärnan och det är att jag vill köpa någon liten, eller halvstor, ljuslykta som bara ska vara tillägnad Bosse.


Det kanske låter bisarrt men jag känner att jag bara måste göra det, för när mitt livs solstråle har slocknat så vill jag ändå kunna tända ett ljus bara för honom... För allt han gav under de år vi fick tillsammans...
Och därför undrar jag om det är någon som har tips på var man kan hitta fina ljuslyktor? Gärna i färgat glas eftersom jag älskar skenet av levande ljus bakom glas i färg men det är inget krav alls egentligen eftersom fin går före färg.

Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er tillräckligt för alla fina kommentarer och underbara ord... som betyder så otroligt mycket för mig. Ni är bäst! KÄRLEK!!!

18 kommentarer:

  1. Blev ledsen i ögat när jag läser om Bosse :(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att höra!! STOR kram till dig!!

    SvaraRadera
  3. Åh Josanne! Så sorgligt, underbare Bosse!
    Tusen kramar till dig! Indiska har fina ljuslyktor i vackra färger!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vill bara skriva att jag förstår och gråter med dig...har varit i samma situation vid flera tillfällen...det gör bara såååå ont!!!

    Hälsar Karin älskar våra 4-fota vänner och som kläder mig nästan dagligen i Odd Molly och som för övrigt är en av dina anonyma läsare...Ett stort tack för din blogg, gillar den skarpt!

    SvaraRadera
  5. Klart att Bosse ska ha en lykta, inget bisarrt i det:) Har inga direkta tips om lyktor tyvärr....Tänker på er<3 Kramar

    SvaraRadera
  6. KRAMAR till er!! Ska hålla utkik efter fin lykta!

    SvaraRadera
  7. Å vad jag lider med dig, många kramar till dig!
    Jag återkommer om jag hittar en ljuslykta till Bosse

    SvaraRadera
  8. Naaaw. Beklagar lille Bosse=( Fins lyktor på Indiska kanske...? STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Hoppas du hittar rätt ljuslykta.

    Här finns en länk med många ljuslyktor från de olika glasbruken.

    http://www.artglassvista.se/swe/Ljusstakar_ljuslyktor/

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Beklagar sorgen vännen!
    Iitala lyktorna, tycker jag är fina.
    Men de är kanske för små? Finns i många färger.
    Hoppas du hittar en fin lykta.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Åh va tråkigt, beklagar verkligen. Jag vet hur tungt det känns att mista en fin vän.
    Styrkekramar

    SvaraRadera
  12. Så sorgligt, blir ledsen för din skull! Klart Bosse ska ha en lykta! Tycker själv mycket om lotuslyktorna, men det är ju inte direkt nån lykta. Se här: http://oddmollytigern.blogspot.com/2011/01/vinterinterior-i-turkost.html

    Min är gräddvit, men finns i alla möjliga färger. Vet tyvärr bara var de finns i Oslo, men skulle tro de går att få tag på överallt!

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Det låter som en bra idé med en lykta för Bosse. Själv tänder jag ljus i rabatten där askan efter Realda och Alex ligger. Men har man ingen rabatt så är en lykta jättebra!

    Inget tips på lykta dock; jag tror du känner när du hittar just Bosses.

    SvaraRadera
  14. ♥ (¯`°•.¸ ♥ Tänker på dej ♥ ¸.•°´¯) ♥

    Hoppas Bosse mår fint där han är nu ♥

    SvaraRadera
  15. Godmorgon!
    Kosta/Boda har många fina färgade lyktor i olika varianter. Gå in på te.x en Önskabutik o kika, finns mycket fint! (beroende på vad man gillar förstås..) Har en liten ljuslykta jag tänder varje kväll framför foto på min älskade Ronja som är i hundhimmelen..tänker på henne fortfarande varje dag!
    Var rädd om dig!!
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Hej,

    Beklagar om Bosse :S tänkte bara tipsa om www.butikstylish.se, finns fina ljuslyktor där inne.

    SvaraRadera