Powered By Blogger

torsdag 10 februari 2011

Tio minuter – tio bilder, var blir tiden av?

Jag var så uppspelt av Tiddellipommen (som Taradiddlen numera heter enligt mr Make) att jag helt glömde av att jag faktiskt fotoprojektade lite igår. Suck och stön nu kommer hon med sitt gamla skit igen. Japp, det gör hon. Jag fattar liksom inte var tiden blir av. Så jag fick för mig att jag skulle ta en bild i minuten under tio minuter som jag var på väg mot postutlämningsstället. Bara för att se hur mycket man hinner/ inte hinner...
Lite knasigt jag vet och stentråkiga grå bilder men här kommer de i alla fall:




















































































Tagna mellan klockan 14.20-14.30 igår. Jag hann inte ens hela vägen fram till postutlämningsstället på den tiden. Fattar inte vem som har satt klockan på superspeed... Hoppas ni får en bra dag. Var rädda om er! Kram från mig för nu!

7 kommentarer:

  1. Åh, vilket roligt inlägg. I like :) Underbara bilder. Kram!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vad lyckades fånga fina motiv på 10 minuter - imponerad!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jepp, vad är 10 minuter egentligen???
    En lång jäspning, att sätta på kaffet att torka håret - jösses, 10 minuter är ingenting här i livet.
    Å Tarantillen är verkligen supersnygg, bara att instämma.

    SvaraRadera
  4. Tiddelipom, taradiddle, tarantillen eller kanske tarantula? Spindeln i nätet menar jag, navet, det tankarna kretsar runt just nu... Kärt barn har många namn, visar bara ännu mera att det där var ett lyckat köp.

    Häftigt med tio kort! Tiden bara flyger. Just dina tio minuter var inte så händelserika igår, men får andra var det säkert annorlunda. Någon fick barn, någon förlorade en närstående, någon blev mördad, någon fick sin första kyss, någon blev glad, någon blev ledsen, någon tog sina sista andetag. Nästan inget kan hända på tio minuter och nästan allt också, eller hur? Tack för de fina minuterna från ditt liv just den stunden, det uppskattas! :) (Och så bra du är på att fånga dessa på bild, förstår du har försörjt dig som fotograf. Ditt öga är mycket bra!!!)
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  5. L8: hmmm... jag som tycker att de är stentråkiga. Så tacktack. :o) Kram!

    Nadia: jag bara knäppte det jag råkade se... fast de passar nog lite ihop, i all sin tristess... ;o) Kram!

    CLE: haha... ja tio minuter är verkligen ingenting egentligen, så det kanske inte är så konstigt då att dagarna med alla sina tiomuínutersperioder bara rusar på. :o) Kram!

    Tina: tänkvärd kommentar! Samtidigt som tio minuter är nada så kan de hinna förändra livet för många... hmmm... Kram!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Tänk vilken tur att få med den där coola bilen på just de 10 minuterna.

    SvaraRadera
  7. Helen: eller hur... jag kände själv när den hux flux bara dök upp som från intet att den räddade hela serien från skitstaden... ;o) Kram!

    SvaraRadera