Powered By Blogger

tisdag 1 februari 2011

Om man inte vill flasha behagen hej vilt...

Min Internetuppkoppling gick i strejk igårkväll. Och tänk vad mycket annat jag fick gjort istället... :o) Bland annat testade jag igenom en liten klädhög med syfte att bena ut i vad som ska behållas och vad som kan få flytta.

Det finns en sak som jag har haft i min ägo i runt två år men som jag pinsamt nog aldrig någonsin har använt. Då kan man ju tycka att det är hög tid att säga farväl. Men jag kan bara inte släppa den så nu ska den istället få börja bli använd tänker jag. Men. Jag har ett problem... För vad ska jag ha under den?...


Jag pratar om den här tunikaklänningen. (Visst är det den här jag köpte av dig Annelie?) Som synes är det inte ens i närheten av snyggt att ha chrysalis under, men något att täcka upp urringningen med är ett måste om man inte vill flasha behagen hej vilt. Är det någon som har den och vad har ni i så fall under? Förslag i största allmänhet mottages också med största tacksamhet.

Nu när jag har gått igenom Mollyroben så har jag kommit till insikt med att det finns en hel del plagg som aldrig får lämna min Mollyrob. Tänkte lista dem, med start lite senare idag. Så på återseende då. Önskar alla en bra tisdag. Kram!

8 kommentarer:

  1. Tack Josanne!
    Där har vi den ja som du köpte av mig! Har för mig typ "spagetti-linne" under fungerar rätt så bra..i vitt eller grått kanske. Alternativt en variant av bh med smala band (som ett halvt linne om du fattar vad jag menar..)
    Den är så snygg den där tunikan men uringningen är lite svår faktiskt. Hoppas du kommer på något, annars får den väl lämna ditt bo..
    KRAm

    SvaraRadera
  2. Snygging! Kan du inte bara ha en vit underklänning från TwillFitt eller något under och en kofta över nu när det är lite kyligt?! Kram L8

    SvaraRadera
  3. å så fiint d va linnet! å nu vill jag också ha ett likadant!:)hur e d i storlek? / annica

    SvaraRadera
  4. Annelie: kul att det var den! Kanske för att den varit din som jag omedvetet har svårt att släppa den. :o) Lite kanske just för att urringningen är just svår. Men jag får testa mig fram. Tack för tips. Grattis igen. Kram!

    L8: kan vara en bra idé, får testa. Kram!

    Annica: den är helt normal i storlek, jag har 2 i den, som jag har i de allra flesta Mollysar. Håller tummarna att du hittar den för den är himla fin. Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle nog bara ha ett enkelt vitt, grått eller svart linne under eller kanske en "sport-bh" som inte är av den glansiga varianten. Men annars kan du ju använda den på nattkröken utan nåt under och glädja lille maken :-) De brukar gilla sånt ha ha...

    SvaraRadera
  6. Å jäklar vad snygg den var !
    Så jepp, jag tycker åxå att det blir bäst med ett vanligt baslinne utan krusiduller & glam !
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  7. Jag har exakt samma klänning, fast i rött, och har då en röd tight, långärmad tröja under, så ser det ut som en klänning, hur fint som helst :) Så mitt tips är att ta en tajt tröja i någon av de nyanser som finns i klänningens mönster, för att ta en vit känns lite blekt och trist för att vara en sån färgstark kvinna som du :) Kram från Lisa :)

    SvaraRadera
  8. Viwi: haha... ja det kanske man skulle testa... för antingen skulle han bli just glad eller förskräckt... ;o) Kram!

    Johanssonskan: då skippar tanten krusiduller och glam. :o) Kram!

    Lisa: tack snälla för tips! Även om det inte syns på bilden så går kjoldelen mer i ljusblått så kanske en ljusblå tröja... värt att testa. Kram!

    SvaraRadera