Powered By Blogger

lördag 6 augusti 2011

Dagens – goes Peter Pan och Smurfarna i ett

Har ni varit med om fenomenet att vissa kläder trivs man i på vissa ställen men inte på andra? Hmmm… hur knäppt lät inte det då… jag ska förklara. Med ett exempel. På Roskildefestivalen hade jag långa svarta tights med Converse och klänning. Och där kändes det helt okej att knalla runt i den kombon. Lagom av såväl snyggt som slappt och skönt. Typ. Idag tog jag på mig exakt samma stass…


… och kände mig som en gigantisk byfånetönt! Lite som en blandning mellan Peter Pan och Smurfarna… liksom. Och jag kan inte riktigt peka på varför… Det som kändes okej på en plats var åt skogen fetfel på en annan. Har ni varit med om det? Skumt egentligen, eller hur?
Dags att inta min precis färdiglagade lördagssupè. Lax, sparris, tomat och hittepåsås med creme fraiche, fetaost och röd kaviar bland annat. Så Kram för nu!

8 kommentarer:

  1. Du får dra till Ståckhålm; där var den stassen helt ok på Skansen och sånt =)

    SvaraRadera
  2. Gokväll! Behöver ett expert utlåtande!! Vilken färg är snyggast på Grandmas coat? Svart, vit, mörkrosa, ljusrosa eller lila?? Tycker väldigt mycket om den i dark pink, men jag velar.. HJÄLP!!
    Mvh Viktoria

    SvaraRadera
  3. Viktoria: Jag säger dark pink även om jag just sålt min. Jättehärlig färg!
    Det var mer att jag inte är en Grandmatyp. =)
    Hoppas det var ok att jag svarade

    SvaraRadera
  4. Helen: haha… ja jag kanske får göra det… men jag hoppar nog Skansen… risken är stor att jag hade slagit ner Måns och hamnat i fängelse då… ;o) Kram!

    Viktoria: jag säger som Helen, jag är inte heller en Grandmastyp. Men den i dark pink och den i lila är de finaste tycker jag, som gillar färg även om jag ofta är kass på att ha starka färger själv. Lycka till i ditt val. Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja det vore ju dumt. =)
    Jag hade också den klänningen, tajts och converse i tisdags. Den är verkligen ett bra köp!

    SvaraRadera
  6. Tack både Josanne och Helen för tipsen! Det får bli en i dark pink!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du är ju för rolig. Men det är så, man trivs i olika outfits i olika miljöer. Det är nog inte konstigare än så...:-D
    kramar

    SvaraRadera
  8. Helen: kul att du fick tag på den! Då kan vi ju köra knasiga tanterna genom att ha samma stass när vi ses… ;o) Kram!

    Viktoria: håller tummarna att du hittar den. Hojta om du vill att jag ska hjälpa dig att efterlysa den här. Kram!

    Lingon: haha… jo det är nog så. Plus att dagshumöret säkert också kan spela in här. Kram!

    SvaraRadera