Powered By Blogger

söndag 14 augusti 2011

Provning Odd Molly Fall 2011 – del 2

Här kommer fortsättningen av min provning av Odd Molly fall 2011 som gjordes på AjaBaja igår. Med samma sura uppsyn, fulfrilla och lika sunkig bildkvalitet…



















Jasmine 3/4 blouse, pink 1200:-

Storlek 3. En riktigt sockersöt blus i karamellig rosa färg, och med spets och ganska diskret brodyr. Som det mesta annat, enligt mig, så är den betydligt snyggare i verkligheten än på produktbilderna.



















Saga s/s blouse, white 850:-

Storlek 3. En väldigt enkel/ klassisk bomullsblus som är ganska rak i modellen och ger snygg figur, även om det sistnämnda kanske inte syns på bilderna… :o)



















Gosee short dress, rose 800:-

Storlek 2. En riktigt positiv överraskning i mjukaste bomullstyget. Normal till något stor så mitt tips är att om man ligger mellan två storlekar så ta den mindre.



















Gosee short dress, white 800:-

Storlek 2. Samma tunika som den ovanför men i vitt istället. Bild på det schyssta trycket på ryggen kan ni se i mitt förrförra inlägg där jag visar lite bilder från butiken.


















Wool mix long cardigan, vintage green 1700:-

Storlek 2. Ull är inte min grej eftersom jag får kraftiga akupunkturvibbar när jag har det materialet på mig. Och den här är sticksig. Stor i storlek så man kan lätt gå ner en size. Men visst är den kortare än tidigare års modeller? Jag fick för mig det i alla fall.

Det fanns en hel del till att prova i butiken men tid, ork och det faktum att det stundtals var väldigt mycket folk i butiken gjorde att det fick räcka så här för denna gången.

Jag har redan hintat att jag kom hem med en kasse därifrån, och bara för att jag tycker att det är så galet skitskoj att höra vad ni gissar på och vilket eller vilka plagg ni tycker att jag passar bäst i så kastar jag ännu en gång ut min hårt beprövade fråga: vilket plagg tror ni jag hade med mig hem? Det är ett plagg av de provade. Och ett som det blev så skittaskiga bilder på och som jag därför visar senare idag istället… efter att ni har gissat på det första… ;o)

Önskar er en riktigt bra dag därute. Var rädda om er själva och varandra. Kram!

14 kommentarer:

  1. Jag gissar på antingen little wonders silk blouse eller gosee dress. Den utanför bild-provningen har jag ingen aning om :-)

    Gosee var ju superfin tycker jag...Gillar inte heller ull så mestadelen av OM höst och vinterkoftor går fetbort för min del...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. oj vad kort koftan "blivit"

    Jag gissar att du köpte gosee?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Goosedressen är jättefin!! Gissar också på att du köpt en sådan. Nu en fråga: Hade Overcast jackorna kommit in?? Vet du om det är något litet "budskapsbroderi" på ärmfickan? På någon bild ser det ut så, men på andra inte...

    SvaraRadera
  4. Goseen fick följa med tror jag! Tack snälla för bra visningar, det är ju hopplöst att se kläderna ordentligt på pinnsmala modeller i strålkastarljus...

    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  5. En gås i vitt följde med dig hem:) Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Provade du checkout tunic. Är den lite i storleken och är den snäv över byst och överarmen.Hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  7. Svårt, men jag gissar Wunderwear seq long dress eller Goose dress:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att det var den översta chockrosa för den var förbaskat fin på dig :)

    SvaraRadera
  9. Ja visst 17 är Woolmixen kortare i år - skitdumt!!! och dessutom äckelsticksig så jag slipper köpa en haha.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag tror på gåsen :) Koftan ser väldigt kort ut :( Jag som skulle köpt en sådan... Tack för provningen! Kram Linsan

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig provning! Lite trist om dom har låtit storlekarna blivit mindre..kan ju problem för många!
    Gissar på en mrk lila Rock à fellow, Goosen kunde du nog inte låta hänga kvar..du visar väl senare hoppas jag!
    Koftan, vad har dom gjort!? Trist den är avkapad..
    Ha en skön eftermiddag o kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Du är jättefin i alla... (Koftan gillar jag iof inte, men det beror på färg och form och sticksighet)
    Det är hopplöst svårt att gissa, när allt ser bra ut, men... den vita goose tror jag du föll för!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Tusen tack för era gissningar! Och att de flesta av er har gissat rätt, skitskoj! Kan jag ju säga nu när jag precis har avslöjat det i ett nytt inlägg.
    Och så lite svar på era frågor:
    - Jag såg inte Overcast-jackorna så jag vet inte om de kommit men ser jag dem så lovar jag att kika efter budskap.
    - Jag provade aldrig Checkout tunic men det gjorde däremot Lingon, riktigt fin var den och även på henne så kolla in www.lingonberrie.se så kanske hon har lagt ut den hos sig.
    - Ja visst är det trist med koftan, den var faktiskt inte alls fin… :o( Den såg mest stympad ut… och sticksig som bara den. Men lite bra också, för då sparar vi ju våra slantar när vi inte behöver köpa den… :o)
    Massa Kram på er!

    SvaraRadera