Powered By Blogger

onsdag 10 augusti 2011

Dagens – i galenväder & med saxat finger

Är det något som i princip alla jag vet klagar på så är det vädret. Och idag stämmer jag in i den skaran, för shit vilket galenväder vi har här idag. Emellanåt sol, emellanåt en massa regn, och det skiftar fortare än man hinner blinka. Till det riktigt kyliga höstvindar som lite då och då skiftar av med tryckande kvavhet. Obehagligt är det ord jag tycker passar bäst in om man ska ge sig på en sammanfattande beskrivning. Och tråkigt är stavelserna som skildrar min dagens:



















För just tråkig är precis hur jag känner mig idag. Är nämligen helt sänkt. Vilket till största delen beror på ett saxat finger… Det var igårkväll när jag skulle försöka bryta ner en bångstyrig kartong i småbitar som jag med full kraft råkade sätta saxen jag bände med rakt in i vänster pekfinger.
Ända in till benet. Satan vilken smärta. Jag blev svimfärdig och kraftigt illamående. Och framförallt smärtan sitter kvar än. Känner mig nästan döende bara jag nuddar fingret mot något… Det är alltså gravt synd om mig!... Men som en absolut uppiggare har jag varit och hämtat världens allra finaste paket idag:


Det är nästan så man inte vill packa upp det. Den supersöta hunden, som är samma ras som säljarens vovve, kommer att få någonslags hedersplats här i huset (jag har inte frågat om jag får nämna hennes namn här i samband med detta köpet så därför ligger jag lågt med det). Innehållet återkommer jag till här i form av en provning. Men det blir först om några timmar eller så. Kram till dess!

11 kommentarer:

  1. Stackars dig!!!
    Det är typiskt att sådant händer när man tar i med all kraft... Håll dig still och akta dig för att komma åt något med fingret. Kela med någon liten söt katt eller hund kanske kan vara en lagom aktivitet, eller prova kläder och fota ;-)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hihi, då tror jag jag kan gissa vem säljaren är , med ledning av hunden alltså! Jag hajade ju till direkt så klart när jag såg denna eminenta hundras avbildad här! Spännande vad som döljer sig i paketet...
    och stackars lilla fingret, det lät riktigt läskigt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aj!! Gör man sig illa i fingret har man rätt att känna sig döende! Tycker du är fin i dagens, har själv den tunikan och den är underbar! Inte så färgglad iof :) Spännande att vad vad det är i paketet :)) Kramar!

    SvaraRadera
  4. Aj,aj..ont förstår jag! Tycker nog lite synd om dig, inte såå roligt när sådant händer!! Var lite rädd om dig vännen!!
    Jakten har varit mycket lyckad för min del idag! Envis som en åsna är ju ett av mina förnamn, hihi.. Så 3/9 kommer en liten Elvira flytta hem till oss!! Så glad o förväntansfull mot denna lilla varelse som vi får äran att dela livet med. Fantastist roligt, vi är båda mycket glada för underverket, fniss..
    Spännande paket!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ajajajajajaj Tycker att jag skymtar patchwork! Jag har packat upp en dröm med initialerna AO idag Kram

    SvaraRadera
  6. Här kommer några snabba små blås mot ditt finger. Det brukar hjälpa ;-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Åh fy! Vad ont det måste ha gjort!! Visst blir man låg av väderhelvetet med, det har tammefan regnat nonstop här i dag:( Kram

    SvaraRadera
  8. Ajajaj:( fy vad man är känslig i fingrarna. Det brukar sitta i länge när man skadar dem.

    Haft en god jaktlycka ser jag, grattis:)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Aj säger jag...stackars dig.. jag blåser också på ditt finger...
    Först fattade jag inte vad det var i paketet. Men nu. Ojojojojojojoj!!!!

    kramar!

    SvaraRadera
  10. Ja det är extremt synd om dig =)
    Nyligen klippte jag mig i handen och nej det är inte skönt att sarga sig själv.

    Hoppas det känns bättre snart.

    SvaraRadera
  11. Tusen tack för era kommentarer och medlidande som jag behövde… :o) Fingret har slutat värka nu så det ska både det och jag ska nog överleva detta trauma… :o) Kram på er!

    SvaraRadera