Powered By Blogger

lördag 20 augusti 2011

Provning Odd Molly Fall 2011 – del 3

Här kommer min lilla provning som jag genomförde på AjaBaja i Malmö igår:



















Gosee sleeveless tunic, white 700:-

Storlek 3. Tack vare att storasystern “gåstunika” har blivit en favorit på nolltid så blev jag även nyfiken på denna. Trots att den inte ser så mycket ut på galgen. Desto finare på. Väldigt vid nertill dock så det kan bli lite gravidvarning. Men den är superskön och i samma supersofta tyg som sin ärmprydda storasyster. Lite stor i storlek så jag provade en mindre också:



















Gosee sleeveless tunic, lite grey melange 700:-

Storlek 2. Inte någon jätteskillnad mellan storlekarna tyckte jag, den här, mindre, satt dock snäppet bättre över bysten och blev lite mindre vid nertill även om den fortfarande har lite form av Eiffeltornet. Skulle ändå lätt kunna bli en favorit här. Under varma sommardagar såväl som kulna höstkvällar tillsammans med en sjal över axlarna.



















Embroidered belle blouse, pink 1000:-

Storlek 2. Detta var en förhandstippad favorit för mig. Föll för den direkt när produktbilderna uppenbarade sig. En 2:a var dock i minsta laget för en med bh-storlek 80C. Även om den satt bra för övrigt. Men det blev till att plocka fram den i större size:




































Embroidered belle blouse, white 1000:-
Embroidered belle blouse, dark indigo 1000:-

Storlek 3 på båda. Här fick tvillingarna lagom med plats. Men istället så tyckte jag att vidden nertill blev lite för mycket. En kluring den här alltså… En positiv överraskning var den mörka varianten som är i en skitsnygg blåsvart färg som inte riktigt går att få fram på bilderna. Tyvärr.



















Checkout Blouse – White 1000:-

Storlek 3. Blusar av det här kortare slaget är inte min grej, jag ser mest ut som att jag har fastnat i en tvångströja i dem. Men om ni kan bortse från det och bara spana in blusen så är den otroligt söt och har kanonfina ärmar, vilket var anledningen till att den blev provad. Svarta spetsinfällningar och en röd broderad rand bland annat. Kanonsnyggt! Något liten i storlek dock.


















Velourette Plain Dress - Dark Lilac 1800:-

Storlek 2. Ni som har hängt med ett tag här vet att velour inte är min grej. Men jag kunde ändå inte låta bli att prova den här eftersom jag älskar den mörklila färgen, som tyvärr inte kommer riktigt till sin rätt på bilderna här. 2:an funkade på mig som ligger mellan 2 och 3 men jag nog ändå föredragit en större size för att få den lite mer lös och ledig, eftersom jag gillar löst och ledigt…

Det var allt. Eftersom jag ska iväg och börjar få riktigt tajt med tid så avslutar jag bara lite snabbt med en Kram och en önskan om att ni har en bra dag. See you!

8 kommentarer:

  1. Tack för provningen. Jag har varit nyfiken på Embroidered belle blouse, och nu vet jag hur den sitter:)Du är jättesnygg i Velouretten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin provning! Du är supersnygg i allt! Två av dem har hittat hem till mig :)) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för provbilderna! Det är alltid lika roligt att se! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för fina provningsbilder!
    Jag har varit nyfiken på Emb Belle blouse, i förhållande till den andra nya kortärmade blusen (jag kan inte komma på vad den heter - men jag tror att du har den i dark pink..., vet du vilken jag menar?).
    Jag tänkte välja en av dem, men tycker att det är svårt att på bilder se vilken som är finast... Vad säger du som provat båda?
    Ha en bra dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Roligt att prova även när det är svettigt som igår =)
    Av mina tre favoriter var ju två helt otippade må jag säga. =)

    SvaraRadera
  6. Jättekul att se! Men hallå, provar du utan mig? ;-D Jag skojar bara...helt och fullt, hihi.
    Naimiez frågade just om belle bluse, broderiet på ärmen där. Är det i garn eller är det pärlor?? Jag gissasr på garn..

    kramar och trevlig kväll och klänning i morgon kanske?
    Bara om det känns ok. <3

    SvaraRadera
  7. Hilde: vad bra, kul att kunna hjälpa. Kram!

    Odd me: Belle vet jag att jag sett hos dig men den andra har jag ingen aning om. Nyfiken som jag är får jag väl hoppa in hos dig och spana… :o) Kram!

    Linsan: vad kul du gillar dem, ibland undrar man om någon annan än en själv kan få ut något av ens egobilder… :o) Kram!

    Helena: ja du, jag sitter just nu och undrar precis detsamma, kan bara inte bestämma vilken som är finast så mitt tips till dig får bli att prova och se vad du själv tycker/ känner. Dåligt tips jag vet… Sorry för det :o) Kram!

    Helen: ja det är ju ofta så med provningar, det man tror i förväg är ofta inte det man fastnar för irl. Och jag som såg dig vet att du var skitsnygg i alla de tre som är dina favoriter. :o) kram!

    Lingon: haha… ja fult gjort av mig eller hur? ;o) Och du gissar rätt, garn it is. Ska verkligen försöka mig på klänning i dag, för har man accepterat en utmaning så har man… :o) Kram!

    SvaraRadera
  8. Embroidered belle blouse, pink Har en fråga om den Skulle du säga att den är stor i modellen jämfört med andra mollisar :) Har best 1 för det är jag oftast men verkar som den är ngt stor ?!

    SvaraRadera