Powered By Blogger

måndag 22 augusti 2011

Kanske ny stil på gång, men med frågetecken

Om ni läste mitt inlägg i fredags, som ni hittar HÄR, så vet ni att jag är rätt less på min förutsägbara klädstil, framförallt att jeans och Primeboots används i parti och minut. Ha lite fantasi och stil liksom…

Och efter att ha tänkt, begrundat och filosoferat, tydligen även i sömnen eftersom jag vaknade i morse med en idé… Som inte bara har hållit i sig fram till nu, utan som även har växt sig allt starkare.
Jag ska testa stövletter med klack till leggings av det lite schysstare slaget. Inte köpa och testa dock, utan testa först och kanske köpa sedan… För det kan ju vara så att det mest blir kalkon och katastrofvarning av mig i dessa attribut…

Men. Det krävs ju ändå att man hittar det man söker, så jakten är nu i gång på Internet i researchsyfte. Stövletter är ännu icke lokaliserade. (Tips mottages därför väldans gärna…) Men leggings är funna. Och gissa i vilket märke?... ;o)


Såklart! Odd Molly. Vad annars liksom… Heaters merino leggings, dark grey mel. Inte världsenklast att få tag på verkar det som eftersom få har tagit in dem och där är de redan uppbokade i min size. Men skam den som ger sig så lätt… Fast! Det är en sak som får mig att dra öronen åt mig här. Ull!

Så fort jag och ull kommer i närkontakt med varandra så triggas klimateriesymtom igång å det grövsta. Fast. Dessa är i 100% merino-ull… kan det vara skillnad? Är det stickiga? Varma? Hilfe, hilfe någon som vet och kan hjälpa denna novis inom leggings i ull-området? Så är jag er för evigt tacksamma… :o) Kärlek & Respekt!

13 kommentarer:

  1. Merionoull är mjukt o lent :)) Var var var jag jagar 1:or!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har du hittat? Jag letar som en galning efter dessa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Frösötös & Odd me: Nix jag har inte hittat dem… :o( Tänkte att det får bli ett projekt för Stockholm till helgen… en av er är ju med då så vi får väl slåss om dem om vi hittar dem… ;o) Och om det plötsligt skulle finnas 3 par tillgängliga så kan jag shoppa dem till dig också Odd me, om du vill. Vad är det för storlek du vill ha i så fall? Kram snyggingar!

    SvaraRadera
  4. Ett litet tips att ha är kilklack mycket enklare att gå i och nu oxå superinne LYCKA TILL med jakten på de dööösnygga leggingsen!!

    / Tina

    SvaraRadera
  5. Leggingsen är jättefina och kliar inte alls. Däremot tråkigt nog om man har lite tajt mellan låren så går de lätt sönder så jag kan inte ha dom tyvärr. Vill bara säga det så du är lite försiktig....:-(
    Tror de kommer i butik och blir ganska lätta att få tag i, kanske i online Odd Mollybutiken?

    Krameli och förlåt för en kanske tråkig tråkkommentar...

    SvaraRadera
  6. Du är underbar! Har mejlat dig :) tror det funkar med både stl 1 och 2 Kramar

    SvaraRadera
  7. Mäh visst har du hittat stövletter! Har du glömt de coola, bekväma i fredags? =)

    SvaraRadera
  8. jag har några plagg från OM i 100% merino och dessa är jättemjuka och inte sticksiga. Heaters borde komma från DF denna veckan, så då ska jag skriva om de sticks.
    kram

    SvaraRadera
  9. Om vi inte pratar stickighet utan klimakteriebesvär i form av total genomsvettning så är det för min del inte någon skillnad på om det är Merinoull eller vanlig. Jag svettas som en gris i båda fallen.

    SvaraRadera
  10. Hehe - inte ska vi slåss inte ;) Jag jagar fortfarande fjolårets modell och hoppas att någon ska nappa på den efterlysning jag ska lägga ut i morgon.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Merinoull är den enda ull jag fixar! Om inte cashmere räknas in där dåra. Jag tycker att du ska leta efter sån sistnämnda också, de kan dyka upp på Tradera och Blocket nån gång emellanåt. Förut hade Shirtstory även leggings i cashmere på rea men nu tror jag de är borta. Jag har sån låååånga benvärmare. från ankeln upp till halva låret om du hajjar.... OMs cashmere är gudomligt babymjukt!

    Kram o ha så kul i Sthlm! Hoppas excessdressen är kvar hos Mathilde, det hängde iaf 4-5 st när jag var där för ett par veckor sedan.

    SvaraRadera
  12. Stövletter- prova acne pistol short. Dyra men superbekväma tack vare skinnkvaliten som töjs efter din fot. Måste sulas. Har själv tre par!

    SvaraRadera
  13. Tina: tusen tack för tips, har börjat kolla efter kilklackar efter det! Kram!

    Lingon: tack vännen! För tips och tips. :o) Kram!

    Odd me: självklart jag hjälper dig när du hjälpt mig! Mailar tillbaka imorgon, eller idag blir det ju så jag nu efter en blick på klockan… Kram!

    Helen: inte glömt! Men var de fina på mig då? Skeptikern tvivlar… :o) Kram!

    Hilde: ser fram emot din recension. Tack och Kram!

    Anonym: hmmm… det är ju just svetteriet jag menar med klimakterie… Tack för hjälpen, får absolut prova innan jag slår till känner jag. Kram!

    Frösötös: haha… nä klart vi inte behöver slåss, jag är ju ett fetto som kräver större size än dig ju… ;o) Kram!

    Evalena: tusen tack fina du! Kram!

    Anonym: tack för tips, googlade dem och de var ju skitsnygga. Ska leta efter, men vill ju prova först så det gäller att de finns i den här byhålan… Kram!

    SvaraRadera