Powered By Blogger

måndag 29 augusti 2011

Hemma igen, på min gata i den betydligt mindre staden

Det är kluvet minst sagt. Att vara hemma igen. Kluvet eftersom jag på ett sätt redan saknar Stockholm, staden där jag bodde under två år på 90-talet. Först i Botkyrka, sedan i Bromma.
Jag kan inte bestämma mig för om jag skulle vilja flytta tillbaka eller inte.

Jag gillar tempot och pulsen där. Jag tycker att staden är underbart vacker. Jag gillar kombinationen av storstad med butiker och aktiviteter att bara roffa åt sig av och runt hörnet riktiga guldkorn att dra sig tillbaka till när man behöver lugn och ro, med vatten och fridfull natur. Jag skulle nog aldrig kunna bo där det inte finns vatten… sjö, hav eller sund kvittar, bara det är vatten…knasigt? Ja kanske…

Å andra sidan så har jag bott där, har flyttat därifrån, även om jag kanske inte riktigt ville det just då.
Och är jag en storstadsmänniska, egentligen?… Den här stan vill jag absolut inte bo i för resten av mitt liv men eftersom min dröm är en liten pytteby på Kap Verde så är det nog så jag vill ha det egentligen… Jag kanske låter tokpsykopatisk nu men det bara snurrar i skallen av tankar och känslor…

En sak som jag i alla fall är helt klar över är att vart det än bär hän så sker det aldrig utan djuren. För som jag har toksaknat dem! Och de kanske oss också, i alla fall lite för de här två supersötisarna har jag vrålklängandes i mitt knä just nu:


Samtidigt som det lagas mat, såklart!... vad trodde ni att jag gör på nätterna… ;o) Samtidigt som jag uppenbarligen hänger här. Och samtidigt som jag försöker bena upp bland bilderna som har fastnat i Iphonen under helgen. 800 stycken! Jag lovar och svär, på heder och samvete, att ni ska slippa se alla… Därav att helgrapporterna får dröja… För att rensa, röja och rata i den, smått galna skörden tar sin lilla tid…
Och nu var visst maten klaroch jag trött intill svimningsgränsen så jag återupptar det fetprojektet imorgon istället. Så. Over and out. Take care! God natt & Kram!

5 kommentarer:

  1. Klart vi ska bo där -allihopa!
    Bärgar klänning imorgon
    Kram!

    SvaraRadera
  2. God natt stumpan! Kläm lite extra på den röda sötnosen från mig:) Kram

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem! Ni verkar haft en kanonhelg då blr det lite som att kraschland anär man kommer hem till vardagen. Mysigt att ni har katterna och hundarna att gosa med :) Ska bli kul att se bilderna när de kommer!Kram

    SvaraRadera
  4. Jag kan förstå din lite förvirrade beskrivning om hur du vill bo :) Haaa-haa! Man skulle vilja ha lite av båda världar. Jag drömmer om lägenhet då jag bor i hus som jag drömde om innan då jag bodde i lägenhet och barnen var små... när är man nöjd?! Min kollega på jobbet sa då jag svamlade om lägenhet att "Nu bor du i det där huset ni renoverat och är nöjd" Ligger något i det. Helgen var mysig i stan med er. Utnyttjar dock inte Sthlms stad lika mycket längre slog det mig. Är nästan aldrig inne där med vänner... ska till några bönder från landet på besök för att åka dit :)
    Kram Snygging!

    SvaraRadera
  5. Tackar för kommentarer! Massa Kram på er!

    SvaraRadera