Powered By Blogger

onsdag 24 augusti 2011

Taskiga nyheter & svett, en hel hop skam & kärlek

Hela min Stockholmsresa till helgen var på god väg att brinna inne idag. För hundpensionatet kom med de taskigaste av nyheter… Hantverkarna som fixar deras hus hade råkat slappat till det, och det riktigt jäkla ordentligt…För det som redan skulle vara klart dröjer till nästa vecka. Och eftersom de inte kan bo där själva nu, på grund av klåparpuckona så kan inte heller vovvar ta boning där…

Så det var svett, tårar och en förbannat stor ångest i ett gäng timmar där. Men. Världens finaste svärmor, med familj, steppade in som den räddande ängeln. Att någon bara ställer upp sådär är inget jag är helt van vid…
Och fy fan vad jag skäms i överflöd för att vi, jag och mr Make, är de sämsta släktingar de kan ha… och ändå hjälper de till 100% i nöd. Massa Kärlek till er!


Hoppas att vi kan bli bättre på att visa att vi, som fan, tycker om tillbaka… Ja här blev det internt så det förslår… men det får vara så just nu har jag bestämt… Och eftersom jag är helt kaputt i skallen efter dagens pärs så säger jag Kram för idag!

6 kommentarer:

  1. Det är väl klart att vi ställer upp och hjälper till när det kör ihop sig på det viset! Det är väl det man har släkt och vänner till..? :)

    Hoppas att ni får en super helg i storstaden, njut lite för mig också!

    Stor kram från mannens lillasyster

    SvaraRadera
  2. Vad härligt - visst blir man alldeles mjuk innuti!!! Tack från mig också - jag vill ju träffa dig :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det löste sig med hundarna.

    Kram! Hoppas du får en underbar dag och hard et bäst i Stockholm!

    Kram! /Sanna

    SvaraRadera
  4. Ge svärmor en puss från mig:))) en dag kvar! Kram

    SvaraRadera
  5. Tjoheeej! Var lite orolig där ett tag...
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att det löste sig.
    Påminner mig om när vi skulle på Von Benzo konsert med er och just anlänt till skitstaden när vår avlösare backade ur...
    In ryckte en annan avlösare som hämtade dottern i skolan och inte minst danske onkel P som helt resolut bestämde att det fick bli en övernattning hos moster/onkel/kusinerna.

    Man blir lite svettig... =)

    SvaraRadera