Powered By Blogger

söndag 1 april 2012

9 minuter – 9 bilder: där det vackra ligger och väntar

Centralt mitt i min stad finns en lite undangömd och därför ganska bortglömd plats. Egentligen bara en gångstig, tätt kantad av buskar och träd, som förbinder centrum med de något högre höjderna i direkt anslutning till en kyrkogård och lasarettet. Där gick jag med hundarna idag. Och där fick jag plötsligt lust att okynnesfotografera. Så då gjorde jag det. 9 bilder på 9 minuter. Så här blev det:










Hipstamatic is da shit! Transformerar även de tråkigaste vyer till något vackert. Men det kan vara vackert där. Är vackert. När grönskan kommer på plats och buskarna överraskar med att kasta ut blomster i regnbågens alla färger. När det är vår på riktigt. Ska återvända dit och leka lite fotokung igen när det händer så ni får se... Nu kryper dock den här ruggfrusna tanten ner i sängen med en stor kopp te och håller kväll. Så tack och Kram för denna veckan. Kärlek & Respekt!

4 kommentarer:

  1. Fina bilder:) Den här ruggiga kärringen sitter i soffan med sitt te och kollar på BB........
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack som fan för babbel idag! Kram!

      Radera
  2. Hej! Fina bilder! Jag ska snart ta mig till jobbet :) Hoppas att du får en jättefin vecka!
    Kram

    SvaraRadera