Powered By Blogger

söndag 8 april 2012

En rapport – efter 14 veckor i Shapeupland

Det känns overkligt, omvälvande, nästan lite magiskt. Att jag faktiskt har klarat…


… att klampa över tiokilosstecket. Tio kilo! Jo jag vet också att det finns de som har gått ner 20, 30, ännu mer, vilket är en sjukt imponerande bedrift, men för mig är 10 nästan lika stort som en hel världsdel. Dels för att jag aldrig har gjort det tidigare, för att jag inte har behövt, men framförallt för att jag helt ärligt inte trodde att jag skulle fixa det. Men det går alltså att dupera gigantiskt egentvivel och överlista skeptiska röster utifrån, trots att de ständigt befinner sig ringandes i bakhuvudet… :o) 

Fast den största förändringen är ändå inte den på vågen, utan den i skallen. Jag börjar släppa tanken på och känslan av mig själv som en tjockis. Den som har varit en konstant uppmärksamhetskrävande inneboende så länge. Och nu jämför jag bara med mig själv, ingen annan! För från att alltid ha varit en av de smalaste under största delen av mitt liv till att ligga och snudda strax ovan överviktsgränsen på bmiskalan har varit jäkligt tufft. Och elaka kommentarer om min vikt här har inte gjort det roligare direkt. Därav min egenditsatta fettostämpel på mig själv. Som nu alltså har bleknat betydligt. Och det efter den här resan:

Vägning vecka 0: 1 januari 69,1 kg
Vägning vecka 1: 8 januari 68,5 kg = – 0,6 kg
Vägning vecka 2: 15 januari 67,2 kg = – 1,3 kg Totalt – 1,9 kg
Vägning vecka 3: 22 januari 66,0 kg = – 1,2 kg Totalt – 3,1 kg
Vägning vecka 4: 29 januari 65,0 kg = – 1,0 kg Totalt – 4,1 kg
Vägning vecka 5: 5 februari 64,5 kg = – 0,5 kg Totalt – 4,6 kg
Vägning vecka 6: 11 februari 63,8 kg = – 0,7 kg Totalt – 5,3 kg    

Vägning vecka 7: 19 februari 62,6 kg = – 1.2 kg Totalt – 6.5 kg
Vägning vecka 8: 26 februari 61,7 kg = – 0,9 kg Totalt – 7,4 kg
Vägning vecka 9: 4 mars: 61,1 kg = – 0,6 kg Totalt – 8,0
Vägning vecka 11,5: 21 mars: 60,8 kg = – 0,3 kg Totalt – 8,3 kg
Vägning vecka 12: 25 mars: 60,3 kg = – 0,5 kg Totalt – 8, 8 kg
Vägning vecka 13: 1 april: 59,5 kg = – 0,8 kg Totalt – 9,6 kg
Vägning vecka 14: 8 april: 58,7 kg = – 0,8 kg Totalt – 10,4 kg

Nu ska jag strax iväg ut på en intervju, japp en helgdag när jag bara är oavlönad praktikant… Korkat jag vet! Jag må ha tappat vikt men hjärnan har inte blivit ett dyft smartare för det… Tyvärr. :o) 
Jag återkommer med provningsbilder under eftermiddagen. Take care. Kram!

19 kommentarer:

  1. Wow! Häftigt! jag är riktigt impad! Kramar och lycka till med intervjun!

    SvaraRadera
  2. Åh, du är har kämpat bra, jisses kors:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Skitbra kämpat!

    Jag ska ta tag i mig själv nu efter påsk. Just nu är jag för stor och trivs inte i den kostymen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Imponerande bra jobbat! Tio kilo har respekt med sig. Det är inte lätt att behålla motivationen hela vägen fram, men det har du gjort! Kram!

    SvaraRadera
  5. Duktiga underbara galning!
    Jag är så peppad!

    kramar

    SvaraRadera
  6. Fan vad du är duktig!! Stort grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Riktigt bra jobbat! Var nu riktigt stolt!
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  8. Just det......den där klänningen du provar i Köpenhamn på Lingons blogg..........där tatueringen tittar ut genom hålet på ryggen........såååå fin på dig!
    Kram igen Halvan

    SvaraRadera
  9. Riktigt imponerande S!!! Shape up verkar betydligt mer effektivt än min diet... 4 kg har jag tappat och de sista 4,5 återstår. Stor kram och lycka till idag! Loo

    SvaraRadera
  10. Grymt bra jobbat!! Kul när det går så himla bra! Kram

    SvaraRadera
  11. Fan vad bra jobbat! Guldstjärna till dig!
    Guldkram

    SvaraRadera
  12. Superduktigt! Kramar

    SvaraRadera
  13. Tusen Tack!!! Och kom ihåg; kan jag med mina tidigare extremt värdelösa matvanor fixa det så kan ni, så det så! :o) Kram!

    SvaraRadera
  14. Så flink du har vært, Josanne! Godt gjort!! Hvilken diett har du fulgt? Jeg vil også ned 10 kg...
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen diet mer än att äta nyttigare och mindre... Jag har fått många frågor om detta på mailen också så jag gör ett inlägg i kväll eller i morgon. Kram!

      Radera
    2. Takk! Jeg er veldig imponert over hva du har fått til.
      Hilsen Ingrid

      Radera