Powered By Blogger

söndag 15 april 2012

En rapport – efter 15 veckor i Shapeupland

Hela den här veckan har det minst sagt gått lite si så där med projekt jaga livet ur fettdepåerna. Först  påsk på agendan, sedan mycket jobb som jag redan har tjatat om. Två situationer som tydligen får mig att dras lite extra mot onyttigheter, en hel del småätande och knasiga mattider. 
Så ett tag tänkte jag till och med strunta i att bestiga vågen denna morgon, för att slippa få ångest över ett bakslag. Men! Ovissheten kändes inte så kul den heller så det var bara att sluta tänka och göra. Och domen som föll blev denna:


Inte helt kvaddad diet trots allt… Och framförallt så fick det mig att inse att den där så tråkiglåtande vardagsmotionen inte är så dum ändå. Den som i att gå en massa. Fram och tillbaka på stan, upp och ner i trappor, det man bara gör men som jag har gjort betydligt mer än jag brukar den passerade veckan. Och nu pratar jag inte powerwalkande utan om vanligt lunk i normalt tempo. Bra att veta, speciellt som jag, skamligt nog, fortfarande inte har lyckats ta mig till gymmet en enda gång (på två månader)… så nu byter vi ämne…
Och då det har blivit lite av tradition att dra in hela resan här varje söndag så: 

Vägning vecka 0: 1 januari 69,1 kg
Vägning vecka 1: 8 januari 68,5 kg = – 0,6 kg
Vägning vecka 2: 15 januari 67,2 kg = – 1,3 kg Totalt – 1,9 kg
Vägning vecka 3: 22 januari 66,0 kg = – 1,2 kg Totalt – 3,1 kg 
Vägning vecka 4: 29 januari 65,0 kg = – 1,0 kg Totalt – 4,1 kg
Vägning vecka 5: 5 februari 64,5 kg = – 0,5 kg Totalt – 4,6 kg 
Vägning vecka 6: 11 februari 63,8 kg = – 0,7 kg Totalt – 5,3 kg     
Vägning vecka 7: 19 februari 62,6 kg = – 1.2 kg Totalt – 6.5 kg 
Vägning vecka 8: 26 februari 61,7 kg = – 0,9 kg Totalt – 7,4 kg 
Vägning vecka 9: 4 mars: 61,1 kg = – 0,6 kg Totalt – 8,0
Vägning vecka 11,5: 21 mars: 60,8 kg = – 0,3 kg Totalt – 8,3 kg 
Vägning vecka 12: 25 mars: 60,3 kg = – 0,5 kg Totalt – 8, 8 kg 
Vägning vecka 13: 1 april: 59,5 kg = – 0,8 kg Totalt – 9,6 kg 
Vägning vecka 14: 8 april: 58,7 kg = – 0,8 kg Totalt – 10,4 kg 
Vägning vecka 15: 15 april: 58,0 kg = – 0,7 kg Totalt – 11,1 kg 

Kan jag så kan ni, kom ihåg det!... Var rädda om er själva & varandra. Kram!

10 kommentarer:

  1. Vilka siffror!! Du är grymme`!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Imponerande !! Nu ska jag minsann också ta tag i mina fluffkilo. / AnnaL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara hojta om du vill ha pepp! Jag får ju det av er så jag ger gärna tillbaka. Kram!

      Radera
  3. Du har säkert redan skrivit om det.........men vilken metod har du använt dig av? 11,1 minus är ju toppen!
    kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har "bara" dragit ner på portionerna, äter på mer regelbundna tider, äter frukost vilket jag inte gjorde innan, och inte middag mitt i natten som jag jämt käkade förut. jag har skippat det mesta av godis (kakor har jag aldrig gillat) Och äter grönsaker istället för kilovis med pasta, älskar pasta och äter det fortfarande men i mycket mindre mängd.
      Sedan började jag på gym men har inte varit där på två månader... dags att ta tag i det igen kanske...
      ja typ så har jag gjort... Kram!

      Radera
  4. Fan vad du är duktig! Heja heja!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack! Hur går det för dig med att hålla vikten? jag fasar nästan mer för det än för kilona jag har kvar att gå ner... :o) Kram!

      Radera
  5. Bra gjort!
    Blev själv lite förvånad när jag kom hem efter 2 veckor i kolhydratland; jag hade inte gått upp alls! Å andra sidan har jag ju rört mer på mig och ridit, simmat och dykt så det får bli mer av motionsvaran här på hemmaplan nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där ser du! Jag sa ju det... :o) Här har du en till som bara måste ta tag i det där med motion... Varför är det så segt och svårt... Kram!

      Radera