Powered By Blogger

måndag 16 april 2012

Dagens – en lyckad swap av ett återupptäckt plagg

Jag och Bina tänkte tydligen precis likadant i morse… att vi skulle låta våra nya underklänningar ingå i dagens stass, de som vi nyss bytte med varandra. En lyckad swap skriver hon, jag håller absolut och definitivt med, för jag tokgillar...



... min nya röda A-one silk camisole. 
Jag har några av precis samma sort sedan tidigare. Faktum är att min allra först Molly var just en sådan underklänning, en vit med blå och gula batikaktiga streck på… Sedan tröttnade jag. 
Men ganska nyligen så återupptäckte jag deras storhet. För attans vad jag gillar dem så här, som klänning slash tunika med bara en jacka, eller för den delen en kofta, över. 
Har ni varit med om det någon gång, det att återupptäcka ett plagg? Jag gör inte det speciellt ofta, det vanligaste är att jag tröttnar för gott så det här var riktigt skoj, för nu lär kanske fler av mina åldringar av detta slag få andas uteluft lite då och då…
Bilden tog jag i provrummet i butiken jag befann mig i idag. Och provade det som jag även köpte, som jag har hintat om tidigare men som alltså blir ett avslöjande först imorgon… Jag lovar, det blir roligare så här… :o) 
Så denna dag återstår det nu enbart att säga tack och hej, god natt och Kram!

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är väl bland det bästa som finns, gamla bortglömda godbitar som får komma fram i rampljuset igen.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dom däringa små sidenttrasorna:) Och skulle inte säga nej till den röda......
    Och jag är nyfiken som f-n på innehållet i H&M-påsen! Hoppas att du får sova ordentligt i natt! Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är den fin denna röda!! Började med samma som du en gång (för hundra år sedan känns det som..) o återupptäckt denna modellen igen!
    Bra swap ni fick till du o Bina!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Var det hos dig min underklänning hamnade? Det känns bra. :-) ta hand om den väl.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp - Septemberflikka - när jag snopet insåg inför en dagens molly att den var fel size/modell för mig hamnade den på salulistan. SWAP-swap så var två Molly-donnor nöjda och glada :)

      Radera
  5. Jaaa men vad kul att båda blev så toknöjda och dessutom valde samma premiärdag! Tack igen :)

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  6. Bina- swap när den är som bäst helt enkelt :-) Bättre att den kommer till användning hos någon. kram

    SvaraRadera
  7. Bättre en lyckad swapp än ett sorgligt plagg i garderoben. :o) Och dessa så sidentrasor skulle jag gärna säga ja tack till en i varje färg... Kram på er allihopa!

    SvaraRadera