Powered By Blogger

söndag 8 april 2012



Riseabove solid tunic, silky paris 1699:-

Storlek 1. Den här tunikan provade jag i Odd Mollybutiken i Stockholm, fast då i vitt och i storlek 2, som jag upplevde som överdrivet rymlig. Vilket nog var rätt observerat av mig för denna i 1 satt som den ska. Så, en storlek ner på denna alltså. Förövrigt gillar jag den lite rakare modellen, tyget som är i en blandning av bomull och silke och såklart, den kanonfina brodyren på ryggen. 


Scentuality slip dress, vintage rose 2199:-

Storlek 2. Bra passform, underbart silkesmaterial och rak i modellen. Tre saker som talar starkt för denna. Men som tyvärr blir totalt nerröstade när prislappen blir synlig. Alldeles onödigt dyr. Tyvärr.


Scentuality slip tank, silky red 1899:-

Storlek 2. Här hänvisar jag rakt av till texten ovan. Tyvärr, för denna hade nog gjort sig ganska bra i ensamt format till mina Pleasejeans i sommar…


Gimlet blouse, white 849:-

Storlek 2. En söt blus i mjukaste bomull som jag helt har missat. En basplagg när sådana är som bäst,liksom.


Tripper blouse, vintage rose 999:-

Storlek 2. Ganska enkel bomullsblus, smala ”spetränder” framtill och avvikande färg runt alla kanter är stora plus men för mig som gillar mer dickadejjer på saker går denna troligast bort.  


Riseabove solid blouse, vintage rose 1199:-

Storlek 2.Till skillnad från den förra är denna helt i min smak. Med fin spetskant nertill och finaste blombrodyren som täcker en bra bit av framsidan. Minusskulle vara att den är något vid, men eftersom jag ägde en liknande blus i min ungdom så kan det ändå hända att denna, av nostalgiskäl, hamnar i min ägo någon gång i framtiden...


Tripper B long skirt, silky paris 3999:-

Storlek 1 och 2, jag vet tyvärr inte vilken av storlekarna jag har på mig på bilderna för jag provade båda hit och dit och rörde därför till det ordentligt, men båda funkade och jag dristar mig till att säga att den är normal i storlek. 
Förövrigt finner jag egentligen inga ord… kanske räcker det att säga att det var med sorg i sinnet och mycket mycket motvilligt som jag tog av mig denna igen… Vill ha! Som fan! Fast kanske hellre den i svart, eller mörkgrå som den kanske är… och som tyvärr inte fanns i butiken. 

Jag tycker det är supersvårt att skriva om plagg så här, det blir mest en massa okontrollerat svammel. Och jag vet ju inte alls vad ni vill veta heller, så därför är det fritt fram att fråga om ni undrar något om dessa plagg. Peace out för nu! 

13 kommentarer:

  1. Du är snygg i allt! kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Svarar jag lite generat... :o) Kram!

      Radera
  2. Nyfiken på om något och i så fall vad fick följa med dig hem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, inget med hem. Och det enbart för att jag inte har råd, alls, annars hade det nog varit tungt att lyckas få hem de kassarna... för shit vad mycket vill ha jag hittade... ;o) Kram!

      Radera
  3. Jätefin provning och du är supersnygg i allt! Jag blir mer och mer nyfiken på kjolen fast i grått :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefin skulle det vara såklart :)

      Radera
    2. Tack snälla! Ja kjolen är superfin, jag är också nyfiken på den i grått skulle vilja se den irl... men det verkar svårt dumt nog. Kram!

      Radera
  4. Absolut hur snygg som helst, i allt..... Och himmel vad kul att få prova så mycket fint :) Ha en fin kväll! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen superkul att prova, allt man bara sett på bild ser man plötsligt på ett nytt sätt på sig själv. Vilket blir såväl hiss som diss, tyvärr mest hiss... ;o) Kram!

      Radera
  5. Faaan vad mycket fin! Givin top är en bubblare hos mig. Terrien med. Får se hur mycket man kan skrapa ihop från skattkistan framöver;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Givin var en positiv överraskning. Inte i´minst efetrsom jag har kommit på mig själv med att ha blivit svag för plagg där ryggtatueringar syns. Och sådan har ju du också. :o) Så jäkla snyggt! Kram!

      Radera
    2. Hej
      Vad drar du för storlek normalt? Jag vill beställa en scentuality slip dress men vet inte om jag ska ta 2 el 3 jag drr normalt stl 38-40.
      Snygg var du i allt.
      Kram
      Stina

      Radera
    3. Jag bantad hela våren så jag har inte så bra koll på vad jag var för storlek på bilderna. Kanske 2, kanske mellan 2 och 3... Ledsen att jag inte kan hjälpa dig... :o( Hoppas du får tag på rätt ändå. Kram!

      Radera