Powered By Blogger

onsdag 25 april 2012

Dagens – som börjar få riktig storpanik, hilfe, hilfe!

På fredag förmiddag ska jag hålla ett litet föredrag. Om mig själv. Ja ett litet men paniken börjar bli megagigantisk. För jag är värdelös på att prata inför en massa folk, så kass att jag blir extremnervös och börjar babbla om helt oväsentliga saker, på ett ytterst okontrollerat plan… Pinsamt plan, typ… 
Och så ska det dessutom handla om mig, vilket sätter ännu mer darr på nerverna. Speciellt som det inte ska röra sig om Mollysar, för då hade det nog inte varit några problem… ;o) Nej, jag ska istället berätta lite om vem jag är, vad jag gjort tidigare och vad jag gör nu, på praktikplatsen, och det för ett helt gäng kommunfolk… Hilfe, hilfe!... 
För hur gör man, hur förbereder man sig så det blir naturligt och i alla fall hyfsat bra? Vad lägger man tonvikten vid, så att det blir i alla fall något intressant?, för hallå, hur intressant är jag liksom… Och vad i hela helsefyr tar man på sig?... Är det någon föreläsarvan som har lust att hjälpa mig en smula i dessa superkluriga frågor så blir jag er evigt tacksamma!... 
Och i gengäld får ni en utbytesbild, på mig och min stass of today. Här och nu:


… ja jag vet, det är en riktigt urusel bytesaffär för er del men det var det enda jag hade att komma med just nu… ;o) Kanske kan jag även locka med vita Please jeans i två storlekar till salu och en swappönskan här lite senare?... Peace out!

10 kommentarer:

  1. Inte en massa förberedande och grejer utan du ska bara vara du. Duger finfint! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Säker på att du kommer göra det hur bra som helst! Du behöver bara vara dig själv, och på med vanliga stassen. Kan aldrig bli fel i en molly!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Den som vet mest om ämnet är du :-) Dvs ingen kan komma och säga att du har fel. Du är experten på dig själv!
    Ett knep jag har använt när jag ska hålla ett ego-föredrag är att ta med 3-5 saker som är JAG. Något från dåtid, något som betyder mycket, något om intressen, något som visar mina arbetsuppgifter osv. Det gör att fokus hamnar på sakerna också och gör det lite lättare. Det brukar bli roligt med!
    Ta på dig det du känner dig mest bekväm i närfolk tittar på dig!
    Lycka till! Det kommer att gå bra :-) Kram!

    SvaraRadera
  4. Här kommer tips från en lärare:
    1. Ha inte kläder i olika färger, med en massa mönster, då sitter folk och kollar på det.
    2. Som Helena ovan skrev, det är bara du som vet.
    3. Tänk på de tre p:na, var först professionell, sedan privat och sist pyttelie personlig.
    Lycka till.
    Mvh Skolfröken

    SvaraRadera
  5. Herregud! Jag är inte rätt person att ge dig råd här. Men jag är övertygad om att du kommer att klara det alldeles utmärkt! Kram

    SvaraRadera
  6. kommer nog allt gå bra! Är där någon/några i publiken som ser vänliga ut fokusera på dem och svep över de andra.

    SvaraRadera
  7. Det går jättebra; du som gjort så mycket skoj.

    SvaraRadera
  8. Föredrag framfört med glimten i ögat och humor gör att åhörarna lyssnar.
    Det ska vara personligt tycker jag, men inte för privat, då blir det inte proffsigt.
    Är övertygad om att du kommer lyckas på bästa sätt!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Jösses! Det kommer att gå jättebra och du har fått massor med bra tips.
    Jag lägger till, tala långsammare än vad du brukar. Andas lugnt och så ha lite lagom ögonkontakt som du varierar mellan olika personer där.
    Eller så får du föreställa dig dem nakna!
    :-D
    Nej kanske inte..

    Eller som jag läste någonstans. Du är stjärnan i ditt eget liv. Så visa dom.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Tusen massa Tack!!! Ska försöka styra upp lite punkter nu utifrån era excellenta tips. Ni är bäst! Kram!

    SvaraRadera