Powered By Blogger

söndag 29 april 2012

En rapport – efter 17 veckor i Shapeupland

Trots pådraget med såväl löjliga som jobbiga kommentarer och mail efter förra veckans redogörelse från min kamp mot fettcellerna, så kommer här återigen en rapport. Men den blir kort och koncis och den kommer med hopp om att slippa hamna i någonslags blåslampa från avundsjuka personer… ;o) Okej?...



Vägning vecka 0: 1 januari 69,1 kg
Vägning vecka 1: 8 januari 68,5 kg = – 0,6 kg
Vägning vecka 2: 15 januari 67,2 kg = – 1,3 kg Totalt – 1,9 kg
Vägning vecka 3: 22 januari 66,0 kg = – 1,2 kg Totalt – 3,1 kg 
Vägning vecka 4: 29 januari 65,0 kg = – 1,0 kg Totalt – 4,1 kg
Vägning vecka 5: 5 februari 64,5 kg = – 0,5 kg Totalt – 4,6 kg 
Vägning vecka 6: 11 februari 63,8 kg = – 0,7 kg Totalt – 5,3 kg     
Vägning vecka 7: 19 februari 62,6 kg = – 1.2 kg Totalt – 6.5 kg 
Vägning vecka 8: 26 februari 61,7 kg = – 0,9 kg Totalt – 7,4 kg 
Vägning vecka 9: 4 mars: 61,1 kg = – 0,6 kg Totalt – 8,0 kg
Vägning vecka 11,5: 21 mars: 60,8 kg = – 0,3 kg Totalt – 8,3 kg 
Vägning vecka 12: 25 mars: 60,3 kg = – 0,5 kg Totalt – 8, 8 kg 
Vägning vecka 13: 1 april: 59,5 kg = – 0,8 kg Totalt – 9,6 kg 
Vägning vecka 14: 8 april: 58,7 kg = – 0,8 kg Totalt – 10,4 kg 
Vägning vecka 15: 15 april: 58,0 kg = – 0,7 kg Totalt – 11,1 kg 
Vägning vecka 16: 22 april: 57,3 kg = – 0,7 kg Totalt – 11,8 kg 
Vägning vecka 17: 29 april: 56,8 kg = – 0,5 kg Totalt – 12,3 kg 

Jag gör de här inläggen i hopp om att peppa. För kan jag, som verkligen levde värsta sunklivet med obefintliga matvanor och sämsta tänkbara födan, så kan ni. Om ni vill. För det sitter i viljan, hur trist det än må låta… Och till er som bara sitter och stör er på dem; skit i att titta och håll käften! 
Hoppas ni får en bra dag! Var rädda om er själva & varandra. Kärlek & Respekt!

11 kommentarer:

  1. Du har gjort ett superjobb och visst sitter det i viljan. Du vet det där jag pratade om "nej nu jävlar"!!!! Du är verkligen toppsnygg och jag hoppas att du ser det själv också!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är klart det sitter i viljan. För att klara av det måste man vilja annars går det inte. Du har varit skitduktig, och måste ha en vilja av stål:)
    Kram snygging

    SvaraRadera
  3. Superduktig stor eloge till dig!!! Försök dissa de dåliga å neggo kommentarerna lågt att bloggmobba gillar man inte varför läsa !!!
    Ang nåt annat toppar till de kära pleasejeansen har du kikat på webbshoppen stil1 såg en wonderful topp bara så du iaf i min ögon märket OttoD'ame camicia shirt gillar :)!!!
    Ha en fin dag
    Kram / Tina

    SvaraRadera
  4. Ja visst måste man vilja. Ingen förändring utan vilja!!!! Och du har varit toppenduktig! Siffran på vågen är ju en sak, men förändringen i livet som gör att man mår bättre är det viktigaste!!!!
    Själv är jag en stressätare och mår uruselt av det. Alltså handlar det ju mycket om att hitta strategier för att parera sådana perioder! Jag kämpar på med shapeuppen och tycker den är jättebra! Så stort tack till er som tipsat om den! Ligger nu på -11 kg totalt men har hållit på i ett år då, med ett långt uppehåll. Shapeuppen fick mig på banan igen!
    tack och kram

    SvaraRadera
  5. BRA skrivet!
    BRA jobbat!

    Keep up the god work =)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Superbra jobbat och du är BÄST! Kjolen är fantastisk och jag drömmer också om den, fast den grå :) Hur är den i storlek? Kram

    SvaraRadera
  7. Wow! Bra jobbat snygging!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Du är kanonduktig o kanonfin, jag blir mållös. Jag håller också på med shapeuppen, men det går lite långsammare , dock lite ner var vecka, men jag hade inte sånt stort mål som du. Bara ca 5 kg. Jag har läst nånstans att man har lättare för att gå ner i vikt om man har någon att redogöra för eller dokumentera någonstans vad man äter. Och det ligger nog nåt litet i det kanske. Sen gäller det ju att stanna och behålla den vikten!!! Hur det nu ska gå till.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  9. Önskar nästan att jag hade annat att säga och därmed fallit in i kategorin "håll käften" Men jag är så jä%&la impad, Grattis som fan!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tackar och bugar för alla fina kommentarer!
    Tack för blustips från Tina!
    Nena: du är grym du också! – 11 kg är kanon, skit samma hur lång tid det tagit, det är ner, inte upp. :o) Kanonbra kämpat!
    Till Odd me: jag skulle nog kalla kjolen normal i storlek.
    Annika: ja stanna och behålla vikten fasar jag en hel del för. Så till den grad att jag bokat tid med en personlig tränare för att få hjälp. Ska träffa honom om en vecka, lovar att rapportera om han har bra ”knep”.
    Massa Kramar till er allihop! Ni hjälper mig massor med ert pepp, bara så ni vet… Och extramycket just nu för det är fan så tungt och segt och trist nu… :o) Kram!

    SvaraRadera