Powered By Blogger

lördag 7 april 2012

Tredje nykomlingen, knasfråga & kanske fastnat

Jag har haft den här bloggen i två år och fyra månader. Nästan. Men det finns en sak som jag aldrig har gjort. Den att tidsinställa inlägg i förväg. Så då gör jag det nu. Bara för att testa. Om det funkar… Genom att avtäcka hemligheten om den tredje, och sista, nykomlingen som jag hade med mig hem i torsdags. Denna:



Maria Tallchiefkoftan i rött som jag har jagat riket, ja egentligen världen runt som en stolle och slutligen fann på Campadre. Som är lika fin som jag ville och visste. Fast! Den är kortare än den jag har i vintage powder, tror färgen heter så:


Någon annan som har noterat det? Och, nu kommer ytterligare en sådan där uridiotiskt korkad fråga från mig; visst borde man kunna få den längre genom att dra i den? Kanske i lite fuktigt tillstånd? Någon som har erfarenhet av förlängning i kombination med stickat plagg och därmed sitter inne på smarta knep och trix? 

Om allt har funkat som det ska så befinner jag mig i Köpenhamn med finaste Lingondarlingen just nu. Förmodligen på ett fik eller någonslags restaurang, eller så har vi fastnat i Odd Mollyutiken, vilket inte är det minsta otroligt... ;o) Rapport kommer senare… Ha en bra dag och var rädda om er själva och varandra. Kram!

4 kommentarer:

  1. Hej Josanne,

    Jag fick just hem båda (i stl 3) från Campadre och var tvungen att mäta. Ryggen på den i vintage powder är 74 cm medan den i vintage rouge bara är 71,5. Undra varför?

    Påskhälsningar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skumt det där, det skiljde ännu mer på mina, fast nu har jag lyckats dra ut den i vintage rouge så de är lika långa. Kram!

      Radera
  2. Hej fina Josanne.

    Har alla fått sina varor från campadre, väntar själv på två i powder men ingen har kommit, usch ska man börja tro att de inte kommer?

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick sms´et att mitt paket från Campadre hade kommit sent i torsdags eftermiddag så det kan ju mycket väl hända att de inte hunnit med alla på Posten, på grund av helgdagarna, och att ditt kommer på tisdag. Jag håller tummarna för det i alla fall! Stenhårt! Kram!

      Radera