Powered By Blogger

tisdag 17 april 2012

Dagens – som undrar hur man slipper helvetiska dalar


En dagensbild i klass med lika oskarp och jävlig som jag är på värsta skithumöret. Jag hamnade i en situation som på flera olika sätt fick mig att känna mig komplett värdelös idag. Nu har det hunnit dämpa sig något men alla känslor från ledsen till asförbannad, från knäckt till att på ett nästan barnsligt stampa-i-golvet-sätt känna att jag duger visst. Från nertryckt till att förbanna detta jävla elitistiska samhälle där duga går till titlar och yta… 
Jag skulle kunna babbla en roman full men det tänker jag inte göra. För jag har ingen lust att gräva ner mig mer, så istället försöka jag nu peppa mig själv genom att bara tänka på saker som jag, trots allt, tycker att jag är bra på, och sådant jag faktiskt till och med är lite stolt över när det kommer till min egen person… 
Men hur gör man för att slippa hamna i dessa helvetiska dalar? Hur gör man för att inte ta åt sig och bli så där dårgalet ledsen?... DET skulle jag vilja veta… Kram!

11 kommentarer:

  1. Ja du om jag det visste . Jag är precis likadan om det är till någon tröst. Du gör rätt som försöker tänka på saker som du kan. Fokus på det och det gå vidare. Lättare sagt än gjort jag vet. Du kämpar på grymt bra och jag vet att du kommer fixa vad det nu än är.

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy fan, det är inte skoj, och nästan lite värre när man vet att man kämpar och håller på för då blir det liksom som att det inte spelar någon roll för man duger ändå inte... NÄ, fokus på positivt nu. Basta! :o) Kram!

      Radera
    2. Livet är inte rättvist eller alltid logiskt.

      Radera
  2. Hej, jättebra att du peppar dig själv på allt du är bra på( och det är nog en hel del, skulle jag tro)sen är det alltid svårt att inte ta åt sig av vad andra tycker o tänker. Tänk vad dumt....att andra ska bestämma över ens mående för att dom inte mår bra själv. Kramar till dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varför är det så svårt. Fast vissa dagar är värre och andra bättre, i alla fall för mig. Idag var helt klart en värre. Man borde ju tänka att de som håller på mår värre istället… Kram!

      Radera
  3. Har inte hittat på det. Så plan B går ut på att när jag är galen och ledsen så övar jag på att acceptera det. Det brukar ju gå över.

    Men om nån har tips så vill jag nog veta hur man gör för att undvika groparna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack och lov går det allra mesta över. Vi får hojta till varandra om någon av oss kommer på lösningen på att inte bry sig så förbaskat… :o) Kram!

      Radera
  4. Vet precis hur det är det där med helvetiska dalar... Usch. Jag är ingen expert men det som hjälper för mig är att undvika sockerdippar för då tar jag åt mig ännu värre och kan bli tanten-från-helvetet-som -bara-skriker-som-en-treåring.... Meditationsstunder helst flera gånger i veckan har också lugnat mig. Yoga-tåget har jag hoppas på och absolut värt att åka vidare på. Men det är bara det som funkar för mig, vet inte vad andra har för tips. Hoppas du hittar ett sätt som är bra för dig.
    Love och kram/Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är som du, hade inte hunnit käka heller så det var förmodligen lite därför också...
      Jag hålle räven med dig om yoga, fast jag testade bodybalance har tyvärr inte blivit nu på en hel massa veckor men har bokat in mig på ett pass imorgon bitti. Kul att det funkar för dig! Jag tror stenhårt på det som metod. Kram!

      Radera
  5. Skriver det igen - jag har lösningen med mig nästa vecka.
    Jo det är faktiskt så enkelt och kan jag kan du ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är sjukt nyfiken... och sååå kul att få träffa både dig och Jay... :o) Kram!

      Radera