Powered By Blogger

torsdag 26 april 2012

Dagens – som fick en annan reaktion & som paketmatchade

Ibland får jag någon ännu otestad Mollykombo på hjärnan. Bara så där, som från ingenstans liksom. Oftast händer det när jag står i duschen på morgonen. Så var det idag. Så i stressens anda kastade jag därför på mig den där duschuttänkta:


Och insåg ganska omgående att den stassen var bra mycket snyggare i skallen än framför spegeln. Men! Jag hann inte byta så det fick bli lite julstämning, med jättehalsbandet Allan som en gigantiskt julgranskula på mitten, liksom… Galet! Så döm därför sedan om min förvåning när inte mindre än tre olika personer på praktikplatsen kommenterade min klädsel i positiva ordalag… 
Jag trodde att den första megadrev med mig, men den andra och den tredje såg verkligen ut att mena det… och det är inte första gången jag är med om det, jag känner mig knasklädd och vill helst bara hem och byta och just de dagarna är de dagar då komplimangerna faller över mig… Någon mer som har varit med om det? Skumt… Men! Jag blev glad av de fina orden, Och! Av att jag faktiskt matchade…


… det fina presentpaketet, och även det tillhörande kortet, från en fin Mollysyster som låg i brevlådan när jag kom hem. Mange takk vännen! Inuti fanns en bok, som jag kanske visar en annan gång. För nu ska jag laga mat, innan det blir nattmat av det och sedan ut på liten vovvenad. Men vi ses kanske igen innan natten tar vid… Hoppas ni har en bra kväll därute. Take care, Kärlek & Respekt!

4 kommentarer:

  1. Det ÄR snyggt på dig!! Tossa där, din hjärna spökar bara med dig! Roligt få komplimanger sådär men kan ju vara svårt ta till sig bara.
    Läste om vad du skulle göra imorgon, oj vad spännande! Modigt av dig, det kommer gå galant. Ska hålla tummar o tassar här åt dig!
    Ha en skönkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snygging där! Jag tycker att kombon är strålande.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Läs den först och visa den sen, för då kommer du att vilja att hela världen ska ha den ;)
    Hoppas den ger dig lika mycket som den gav mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Glömt att svara... :o( Sorry vänner! Kram!

    SvaraRadera