Powered By Blogger

söndag 22 april 2012

En rapport – efter 16 veckor i Shapeupland

Jag trodde att det skulle vara svårast och jobbigast i början. Och bli allt smidigare med tiden, när jag liksom hade hunnit haka på i hjulspåren med nya vanor. Men! Jag tycker tvärtom att det bara blir tuffare. Jag är hungrigare oftare, har svårare för att motstå godisskåpet och är mer sugen på sådant som inte genererar i några kickade fettceller direkt… 
Så för att inte riskera att hamna i bakslaget från helvetet så kommer jag att tackla av lite på farten i min fettcellsutdrivning framöver. (Faktum är att jag redan har inlett det projektet lite smått här i helgen, inte minst genom att konsultera godisskåpet några gånger...)
Jag ska försöka hålla mig till att losa max 0,5 kilo i veckan. Trist eftersom det tar längre tid men jag vill inte riskera att snubbla på mållinjen heller… för det är inte så himla värst långt kvar nu… :o) Så här löd veckans dom, dagens vågresultat:


Och i vanlig, kraftigt uttjatad ordning, den totala statistiken sedan nyårsdagen:

Vägning vecka 0: 1 januari 69,1 kg
Vägning vecka 1: 8 januari 68,5 kg = – 0,6 kg
Vägning vecka 2: 15 januari 67,2 kg = – 1,3 kg Totalt – 1,9 kg
Vägning vecka 3: 22 januari 66,0 kg = – 1,2 kg Totalt – 3,1 kg 
Vägning vecka 4: 29 januari 65,0 kg = – 1,0 kg Totalt – 4,1 kg
Vägning vecka 5: 5 februari 64,5 kg = – 0,5 kg Totalt – 4,6 kg 
Vägning vecka 6: 11 februari 63,8 kg = – 0,7 kg Totalt – 5,3 kg     
Vägning vecka 7: 19 februari 62,6 kg = – 1.2 kg Totalt – 6.5 kg 
Vägning vecka 8: 26 februari 61,7 kg = – 0,9 kg Totalt – 7,4 kg 
Vägning vecka 9: 4 mars: 61,1 kg = – 0,6 kg Totalt – 8,0 kg
Vägning vecka 11,5: 21 mars: 60,8 kg = – 0,3 kg Totalt – 8,3 kg 
Vägning vecka 12: 25 mars: 60,3 kg = – 0,5 kg Totalt – 8, 8 kg 
Vägning vecka 13: 1 april: 59,5 kg = – 0,8 kg Totalt – 9,6 kg 
Vägning vecka 14: 8 april: 58,7 kg = – 0,8 kg Totalt – 10,4 kg 
Vägning vecka 15: 15 april: 58,0 kg = – 0,7 kg Totalt – 11,1 kg 
Vägning vecka 16: 22 april: 57,3 kg = – 0,7 kg Totalt – 11,8 kg


Det var det hela för nu. Idag väntar kalas och så ska jag försöka hinna plåta lite till saluplagg också. Igen! Nu sådana utanför Mollyboxen. Kanske hamnar de här först, innan de får landa på Tradera, kanske inte… vad tycker ni? Kram på er!

21 kommentarer:

  1. Bad duktig du ar imponerande ! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Jag säger det igen. Du är himlans duktig. Själv har jag åkt på ett litet bakslag, men med en kock i huset under 1½ vecka hjälpte inte till direkt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kul med bakslag men du var så himla duktig du också så det tar du igen snabbt, det vet jag. :o) Kram!

      Radera
  3. Duktig du är! Vad är målet? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Målet är 55 kilo, min gamla matchvikt från när jag trivdes som bäst med mig själv. Men ska komma igång med träningen också hade jag tänkt så med muskler gör det inget om det går upp lite sen igen. Fast då ska det vara muskler, inte fett denna gången. :o) Kram!

      Radera
  4. Tjohooo - fabian vad du gjort det bra!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Man kan tydligen lära gamla hundar att sitta, trodde aldrig jag skulle fixa det :o) Kram!

      Radera
  5. Nu får du sluta banta! Detta är ett hån mot oss som är tjocka! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutar när jag nått målet. Och det är frivilligt hur man väljer att tolka saker, kanske som hån om man vill framstå som bitter... eller varför inte inspiration... Så funkar i alla fall jag, om någon lyckas blir jag mer peppad själv. Tänk på det i alla fall... Kram!

      Radera
  6. Vilken bedrift! Jag är nu också på gång neråt och jag ska verkligen ner nu, trivs inte alls med mig själv just nu.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja heja!!! Det var precis så jag kände, jag trivdes inte alls med mig själv. Så för mig har det hjälpt att tänka "är den här kakan/extraportionen/ såsen what ever värt att jag fortsätter gå runt och vantrivas med mig själv" Och eftersom svaret på det blev nej, i alla fall i 99% av fallen så har det funkat. Ett tips bara... :o) Kram!

      Radera
  7. Hej du!

    Alltså vilken prestation!! KUL för dig, OCH inspirerande för mig (o säkert en hel drös andra oxå!!!) Bra jobbat =)

    Tänkte bara höra med dig ang, Pleasejeansen. Du har ju i flera tvättar, är dom lika i stl i dom olika tvättarna?

    Ha en bra söndag.
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och kul du ser det som inspiration. :o)
      När det gäller Pleasejeansen så upplever jag de vanliga jeansen, så att säga, något större i storlek än de färgade. Var till det hjälp annars får du hojta igen så ska jag försöka utveckla det. Är inte bra på att förklara... Kram!

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. God morgon!
    Vad du måste kämpat! Bra jobbat!
    Vad har du för tips och råd? Hur har DU gjort?
    Kram från en annan gammal hund som också behöver lära sig sitta ;=)))
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tips och råd... hmmm... skulle i så fall vara att äta mindre och vettigare och att tänka efter före. Min motivation har varit att börja må bra igen och att komma tillbaka dit där jag trivs med mig själv. Och jag tror att det är det som hjälpt mig mest, den motivationen. För den har överglänst alla kakor och allt godis... Och sen vara beredd och villig på att kämpa, för det är inte helt enkelt... tyvärr ;o) Men jag håller tummarna för dig!!! Kram!

      Radera
  10. Fy farao vilken järnvilja du måste ha! :) fortsatt lycka till fram till ditt mål! Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag helt ärligt undrar jag faktiskt var den där viljan kommer ifrån för jag trodde inte att jag hade den... Men ibland förvånar man sig själv tydligen... :o) Och Tack söta! Kram!

      Radera
  11. Min våg står på 72,2 och jag är gruvligt avundsjuk, obehagligt avundsjuk, sjukt avundsjuk.
    Stort grattis till dig å well done.

    Själv ska jag nog gå och tröstäta en massa smaskens, de e synd om oss medelfeta som inte lyckas hitta inspirationen.
    Suck -
    Å grattis igen till dig!

    SvaraRadera