Powered By Blogger

lördag 7 april 2012

Utflykt till Köpenhamn – en rapport

Det är väl inte så mycket att orda om så här på förhand, eftersom jag kommer att fetterrorisera er med ett koppel mer eller mindre, faktiskt rätt menlösa bilder från min utflykt med Lingondarlingen i Köpenhamn idag. Med start alldeles nu:


Ja se det snöar... inte riktigt vad jag kände för om man säger så... därför snabbt på tåg där underhållningen och förtäringen såg ut så här:


Eftersom det var banarbete längs halva sträckan så blev det en utdragen busstur och ytterligare en tågfärd, där jag först stod på fel perrong och sedan trodde jag var på fel tåg. Men så var inte fallet utan jag lyckades landa vig Norreport som planerat. Och inledde en svinkall och snödränkt promenad...


... med lite skyltfönsterspan och förundran över att det verkar som att de bygger om hela Danmark just nu... 


... och ännu mera span fast då på hus...



... och detaljer. Allt för att distrahera vägen att bli lite kortare fram till...


... bästa butiken i storbyen...


... med bästaste provningskamraten:


Och attan vad vi provade... jag säger bara, två timmar! blev vi fast där... Två! Timmar!... Såklart har jag bilder från detta spektakel men jag har inte hunnit fixa dem än så de kommer att dimpa in här under morgondagen. Medan jag fortsätter dagboksmala på nu istället. Då det blev ännu mera skyltfönsterstirrat...




... på väg till lunch på anrika Café Sommersko. Knasigt namn men helschysst ställe.


FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER.

5 kommentarer:

  1. Den där tunikan i skyltfönstret var ju ursnygg! Vilket märke är det? Undrar Wera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr ingen aning. Jag kollade aldrig. men såg i alla fall att den var i silkesaktigt material, och ursnygg precis som du säger. Pris 1300:- i danska. Kram!

      Radera
  2. Jag vill oxå åka till Köpenhamn, sitter här och längtar mig tillbaka.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vill oxå åka till Köpenhamn, sitter här och längtar mig tillbaka.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Köpenhamn är aldrig fel, ett halvår sedan jag var där sist, måste bli oftare i år. Kanske en Mollyträff där i sommar? Kram!

      Radera