Powered By Blogger

fredag 23 december 2011

Andra födelsedagen & lite funderingar om framtiden

Igår hade jag full koll, idag var det som bortblåst ur skallen. Men så ploppade det plötsligt upp igen alldeles nyss… faktumet att den här bloggen fyller 2 år idag. Två år sedan jag skrev mitt första, patetiskt stapplande inlägg...

Två år som på det privata planet har varit djävulusiskt jobbiga på olika sätt… men även helt underbara med tanke på alla er som jag har kommit i kontakt med tack vare bloggen. Såväl er som jag bara haft mail- och kommentarskontakt med, som er jag har fått chans att träffa i verkligheten. Och inte minst er som har blivit riktiga vänner. Tack som fan för att ni finns allihop!

Tack vare er har impulsdraget med att kasta sig in i Blogglandia varit värd all tid och ork, alla elaka kommentarer och de gånger jag har bjudit fett på mig själv.


Men! Årsdagar har även en tendens att dra med sig funderingar. I alla fall för mig. Om det som varit och det som komma skall. 
Det som ligger bakom är som det är, svårt att ändra på… men framtiden kan man faktiskt vara med och påverka. Inte minst när det handlar om skriverier på egna villkor. Just nu tycker jag att jag står och stampar. Med samma typ av inlägg jämt. Vilket gör att jag allt oftare har känt mig jäkligt trött på mig själv… 

Med 1937 stycken gjorda inlägg, är det kanske dags att lägga ner? Har funderat på det och kommit fram till att det inte känns aktuellt, inte just nu i alla fall, för jag gillar min lilla plats i Mollylandia alldeles för mycket för det… Men däremot vill jag inte heller sitter här och gagga som en senildement papaegoja… 

Så jag frågar helt enkelt er; vad gillar ni i min blogg och vad gillar ni inte? Vad skulle ni vilja slippa/ ha mer av? Jag vet att jag kommer med det här mitt i julstressen men ni kan svara precis när ni vill efter jul också. För jag hade verkligen uppskattat lite respons här… tack!

Hoppas ni får en riktigt lugn och mysig kväll så här dan före dan. Kram på er!

11 kommentarer:

  1. GRATTIS!

    Jag förstår hur du tänker. Jag har själv haft min blogg sedan 2007, och nu fyller jag snart 21 år. Jag har ändrats, bloggen har ändrats. Jag har kommit fram till att för mig är bloggen en plats för mig själv. Jag har med tänkt om jag ska sluta blogga nu på hösten, men det är en del av mig, en dagbok och det är riktigt kul att kunna gå tillbaka och se vad man har haft för mig. Behåll bloggen och skriv om vad du själv känner! :D

    GOD JUL!

    Kram
    Erika
    www.erikaeveryday.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag tycker om Dig och din blogg PRECIS som den är, och jag vill inte att du ändrar på den ett endaste dugg! Du förgyller varje dag ska du veta. TACK för att du finns och jag hopppas att du kommer att skriva L Ä N G E!

    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  3. Grattis! Två år går fort! Och jag håller inte riktigt med dig om att du stampar på samma fläck! På nåt sätt har bloggen utvecklats med dig, inläggen från början och nu är inte alls lika. Jag vill inte att du ändrar ett smack! Inte fan skulle du ha den stora läsarskara du har om det vore trist! Kram

    SvaraRadera
  4. Att du är precis som DU är i din blogg. Det gillar jag med din blogg. Lite hundar, lite katter lite mr make lite knasigheter mycket kläder etc etc
    Fortsätt du <3
    god jul

    SvaraRadera
  5. Grattis bloggen! Och så vill jag inte höra några dumheter som att sluta med bloggen ;) Jag är jättedålig på att kommentera men är inne här flera gånger varje dag. Fortsätt som du gör! kram

    SvaraRadera
  6. Grattid två år är inte kattskit precis! Jag säger som Linda - inte fasen upplever jag att du står och stampar! Jag läser hos dig just för att du är den du är - en härlig respektlös blandning av allt och ingenting. Och så snor jag ju kombos av dig ;)
    KRAM härliga du

    SvaraRadera
  7. God Jul på dig. Du får en God Jul trots att jag vet att du inte gillar julen. För god kan den ju få bli iallafall :)
    Jag tycker du ska fortsätta som du gör. Vi gillart ju vi som läser. Du sticker ut på ett härligt sätt :)
    kram från soffan i gnällbältet där jag landat för lite julefrid.

    kram
    Ps verkar som att magsjukan gett sig. Skönt :)

    SvaraRadera
  8. Vet att du inte firar någon vidare jul, men ville ändå säga God Jul från mig. Och jag tycker att du ska fundera och låta den bara utvecklas med dig. Du behöver inte bara skriva om kläder liksom, utan skriv precis vad du har lust med. Vi läser. Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, grattis på tvåårsdagen!
    Jag vet inte vad jag ska säga om ditt bloggande? Jag gillar ju dig som du är, både som person och som bloggerska och är så glad att vi lärt känna varann live också. Jag gillar ditt finurliga språk och flyt och spontanitet i bloggen.
    Jag skulle gärna läsa mer om vad du tycker om saker och ting, allt möjligt. Och så skulle jag vilja veta mer om vad du jobbat med som stylist och fotograf och spännande personer som du intervjuat och hur man tänker och förbereder en intervju te x. Och om du har några förebilder som journalister eller skribenter?

    Vi får bubbla vidare över en fika. Men jag tycker inte att du stampar utan det händer ju grejor hela tiden.
    Kramar och ha en go kväll!
    L

    SvaraRadera
  10. Tusen Tack för era kommentarer!!! Tyvärr hinner jag inte svara bättre än så här just nu... Men ska försöka komma ihåg att göra det senare... ok? Massa Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag gillar din blogg som den är, för den är väl nätsidan av just dig? Jag tycker absolut du ska fortsätta:)
    Kram

    SvaraRadera