Powered By Blogger

onsdag 21 december 2011

Stockholmstrippen del 3 – lördag 17 december


Vaknade till hällande regn som skulle visa sig pågå under hela dagen. Inget att göra något åt. Så bara att försöka tvinga i sig lite frukost då en dejt med två riktiga darlingar väntade för min del. Och geocaching med M & M för mr Make.



Och som ni redan vet så var darlingarna inga mindre än tossan Linda och hennes helsköna dotter Moa. Vi började med att knalla till konditori för lite energipåfyllning innan vi hamnade i Mollymecka där ännu en dam känd från Mollylandia väntade…



… vackra Hornsgatans Ros. Och jag som hade varit så sjukt peppad att prova en hel massa pre-spring innan avresan till 08-land kände plötsligt och ganska oförklarligt inte alls för det längre. Och inte så mycket de andra heller, så det blev ett relativt snabbt besök i Odd Mollybutiken. Och vi bytte istället till ett nytt tillhåll…




... Vapiano, som har supersmaskigaste maten. Jag slog, som synes, till på en tonfisksallad. Perfekt lunch ackompanjerad av en massa trevligt babbel. Och sedan vidare ut i butiksland, där Mathilde avverkades med bland annat ett klockrent möte mellan Gunnarssonskan och Timeout koftwrapen i dark powder:



Jag som inte gillar julen, alls!, fick en stor skopa vatten på min kvarn av allt tackyvidrigt jultingeltangel som drällde i varje krok och vrå. Inte minst på NK:



Det fanns faktiskt bara ett ynka juleträd som jag kunde titta på utan att hålla på att spy… ;o) och det var denna vitmålade och betydligt stilrenare skapelse på HM…


… där vi hamnade efter bland annat NK-besök, där mina provningsintresserade gener plötsligt vaknade till liv med full kraft och ett par Mollysar fivk byta plats på min kropp: En provning som jag redan har kastat ut här. Men jag måste ändå göra ett litet tillägg i form av denna bild, som jag helt fräckt har smygstulit hos Linda


Det eftersom jag tycker att den, Timeout tunikan, är riktigt grymsnygg i ryggen. Snygg är även ringen som Moa hade, jag var inne på att köpa en själv när hon slog till på en till i annan färg, men tyvärr passade den inte på mina fettofingrar.



 Vid det laget var vi ganska stentrötta och sluta i huvudet allihop, dessutom började tiden rinna ut för mitt sällskap som hade ett tåg att passa så det blev tack och hej för denna gången. Jag är så skitglad för att de kom, saknar ju ofta den där sköngalna Gunnarssonskan som tyvärr bor åt helsike för långt borta för att jag ska kunna livetjattra med henne så ofta som jag egentligen hade velat… 

Ja de for alltså mot sin lilla del av landet medan jag begav mig till hotellet. För att snabbt gå ut igen, till Mathilde och shoppa Rock-a-fellown i dark pink, som jag redan avslöjat och visat här. Det följt av en stunds slappande på hotellrummet…




… en välbehövlig stunds vila eftersom ännu en aktivitet väntade. Men den får ni haka med på senare, om ni vill, för nu måste jag ta en datorpaus här. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Visst är landet för långt! Ni får flytta norrut i stället för till Kap Verde;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Linda: hmmm... hade det varit lika varmt hos er som på Kap Verde så hade det inte varit något snack... nu... får tänkas på... ;o) Kram!

    SvaraRadera