Powered By Blogger

onsdag 21 december 2011

Stockholmstrippen del 4 – lördagkväll 17 december

Efter en lovely dag i Mollysällskap väntade mr Make och vännerna M och M på att jag skulle ansluta mig till deras geocachutflykt, som de hade varit igång med sedan lunchtid. Jag slog till på ett mindre klädbyte i farten, det enbart på grund av att jag, som vanligt, hade släpat med mig alldeles för mycket kläder, och ju mer som blir använt desto mindre onödigt känns det.  Så därför var det denna stass...



… som fick äran att uteluftas när jag knallade ner under jorden på T-centralen…



… för att färdas norröver och stiga av i ett Mörby som drabbats av snökaos. Slapp dock befinna mig i den misären någon längre stund då jag blev bilupphämtad… 


… och efter en hel massa vilsekörningar i zickzackmnster, där vi ganska övertygande lärde oss att det är bättre att följa skyltar än gps, åtminstone när det är överhopat med vägarbeten där man färdas, så nådde vi till slut Kista Galleria…




… där vi käkade en sen middag. Jag slog till på saganaki i bröd med tzatziki och sallad från grekståndet.
Om någon undrar varför jag håller på att plåta mat jämt och ständigt nu för tiden så kan ni tyvärr inte få något svar på det, för jag mest bara gör det utan minsta eftertanke, baktanke eller ens tanke alls… Det är väl helt enkelt bara i klass med galenskapen av att ett köpcentrum har öppet till klockan 22 en lördagkväll. Måste man kunna konsumera prylar jämt liksom?... 
Galet var det även utomhus, men där i form av ett sjuhelsikes vidrigt ruskväder…



… som vi trotsade ett tag genom att härja runt och plocka cachar. För att först strax efter midnatt vara instämplade på hotellrummet och omhuldade av välbehövlig värme. Om ni inte har tröttnat för länge sedan så kommer det en rapport även från i söndags. 
Men den håller jag på till imorgon. Så over and out, god natt och Kram för idag!

2 kommentarer:

  1. Mammon är vaken alla tider på dygnet vetdu ;)
    Kul att ha sett lite snö i alla fall.
    Köpte pulka åt Myran igår och tänkte framkalla den på det sättet (konsumerade icke BTW- köpte på Erikshjälpen)

    SvaraRadera
  2. Helen: helt sjukt... Jag blir bara mer och mer anti konsumtion... säger jag som har Mollyshoppat idag... :o) jaja man får klampa i klaveret lite ibland har jag bestämt... :o)Kram!

    SvaraRadera