Powered By Blogger

torsdag 22 december 2011

Stockholmstrippen del 5 – söndag 18 december till kl. 13

Vaknade före tuppen och knallade ut för att kolla läget (eller rättare sagt för att röka, men det låter ju inte lika tjusigt så därför kör jag på den lögnen istället). Möttes dock av en så deprimerande regngrå syn att jag gick och la mig igen…


… för att göra om proceduren runt en timme senare. Och då bli betydligt gladare till humöret och mucho upplättad i sinnet. Dels på grund av Indiskas skyltfönster…


… som stoltserade med riktigt fina kläder. Men! Ännu mer av att regnet hade avtagit och att Hötorget var på väg att fyllas med en massa loppisprylar. Så efter frukost, packande och utcheckning så återvände vi dit och spanade runt rejält. 






Om ni efter att ha tittat på de bilderna noterade en ganska tacky slags skum ljuslyktegrunka i metallstuk med pärlbling på, och undrar var den bor nu så kan jag meddela att den bor i Skåne. Och mer specifikt i min lilla skånska boning… 

Tack och lov kom kamrat Magnus och räddade mig från att få hamna i en ännu värre sits av bindgalet köpiver, för i sällskap av honom begav jag och mr Make oss långt iväg från shoppingfrestelser. För att hänge oss åt helt andra sysslor.   


Gissa vad?... ;o) Svaret och fortsättningen kommer senare under dagen. För jag hinner inte terra er med mer just nu eftersom jag istället måste se till att få på mig någonslags stass och ta mig utanför dörren. Och ta mig på ett tåg och åka söderut för dejt med två underbaringar… 
Vem de är får vara ännu ett avslöjande som jag i värsta hemliga agentenanda kläcker först en bit längre in på det här dygnet… Peace out! Kärlek & Respekt!

3 kommentarer:

  1. Testing testing... Om de funkar att få in Ajfångubbar i Blogger... 

    SvaraRadera
  2. Funkar! Återstår att se om det funkar i datorn också...

    SvaraRadera
  3. Fan, Ajfångubben funkade INTE i datorformat... :o( Om jag är galen som sitter här och skriver till mig själv?... ja troligast...

    SvaraRadera