Powered By Blogger

torsdag 1 december 2011

Dagens – som funderar lite i konstighetstermer

Jag har inte vågat prova den sedan kylperioden gjorde sitt intåg den här gången. Av anledningen att jag var sjukligt ängslig för att den inte skulle passa. Längre. Men idag kunde jag inte hålla mig. Från att prova en av mina absoluta favoriter:


Check me andress. Den perfekta höst- och inte minst vinterbeklädnaden, om ni frågar mig. Flanelligt mjuk, varm och superskön att ha på sig. Och som synes så hade jag inte fettat mig ur den utan den funkar faktiskt även denna säsong. 
Vilket fick mig att både bli skitglad, såklart, och att börja fundera i konstighetstermer… för är det inte märkligt, att vissa kläder ”krymper i garderoben” och det något helt otroligt medan andra inte gör det. Och det är ju inte direkt så att den här klänningen är stretchig, inte ett skit faktiskt… Någon mer som har förundrats över detta fenomen?... 

Och japp, superfinaste sjalen från Nordljus blev premiärluftad idag. Kanske inte århundradets snyggaste match men det skiter jag fett i... Take care! Kram för nu!

4 kommentarer:

  1. Då kanske jag vågar prova min med :) Du är superfin i din! Kram

    SvaraRadera
  2. Superfin klänning! Jag hamnar liksom mellan storlekarna i den, ingen blir bra......Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har missat den supermånga ggr på Tradera.
    Har du stl 2 i din? Och skulle jag kunna ha det tro?

    SvaraRadera
  4. Odd me: ja det tycker jag du ska för den är perfekt nu. Kram!

    Linda: så jävla störigt när det blir så... :o( Kram!

    Helen: japp jag har storlek 2. Du kan ju testa den nån gång om du vill. Kram!

    SvaraRadera