Powered By Blogger

måndag 26 december 2011

Dagens – en keeper på geocachtur

Det blev inget med spana in mellandagsrea idag. Det räckte att ta ett par steg utanför ytterdörren för att komma till insikt med att det var förbenat många fler än vi som vi inne på det spåret. Butiker + armbågeri = så mycket inte min grej. 

Jag får väl helt enkelt ta en butikssväng imorgon istället när jag ändå ska ut och valsa runt, eller i alla fall fika, med brorson S. Det var ändå inte så mycket vi hade i kikaren att roffa åt oss, mr Make suktade efter en specifik t-shirt och jag skulle gärna vilja norpa ett pyjamaskit till på Gina Tricot.

Någon som har varit i den butiken idag och vet om de rear min mysdress a la favorit just nu, den med mönstrade flanellbrallor med tillhörande bomullslinne? 

Det var dock inte pyjamasstassen jag vandrade ut i denna dag, utan det blev:



Japp båda koftorna fick alltså stanna. Lika bra liksom när de nu ändå är här, och dessutom är det ju riktigt jobbigt att behöva packa om och sedan vandra hela vägen till postombudet… :o) Och den röda Timeouten har därmed alltså varit på geocachingtur idag. Ett motionskrävande projekt i slaskig skogsterräng, även om det var ganska fint innan mörkret brutalparkerade sig över omgivningarna:




Nu är det matlagningsdags. Vi har inte ett dugg hemma som känns naturligt och bekant att kombinera, så det får blir någonslags improvisation. Och det samtidigt som jag kommer att hålla lite span på Victoria Secrets fashionshow som börjar på tv3, typ nu. För att liksom vältra mig i kontrasternas rike… Snygga brudar och tafflig mat… det är vad jag har framför mig. Vad gör ni? Kram för nu!

7 kommentarer:

  1. Sitter också och kollar in världens snyggaste brudar. Tänk om man hade sett ut så... "avundsjuk" ja då....absolut :-D
    Ser du förresten vad som hänt i sidan :-D
    Tadaaaa det fungerar igen!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag var ju faktiskt på gina idag och har för mig att de inte var på rea, men jag är inte säker. För de borde ju. De flesta rear ju ut vinterns sovplagg också. Men Kappahl readeen massa pyjamasar och pyjmasbyxor och myssockar och tossor, kanske värt att kolla?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart du skulle ha båda koftorna! Kram!

    SvaraRadera
  4. Maria: tjohoo vad bra att du blir uppdaterad igen! :o) Ja du tänk om man hade sett ut så där… säger jag som är deras raka motsats… ;o) Jag älskar de där visningarna, inte nog med att brudarna är grymläckra, allt är så coolt. Rekvisita, detaljer, styling musiken… Skulle kunna sitta och glo i timmar… Kanske inte helt normalt men sant… ;o) Kram!

    Fröken Abbe: tusen tack för hjälpen! Jag får väl gå dit och se annars vet jag ju nu att KappAhl är ett säkert kort. Tack! Kram!

    Linda: bra att få medhåll, känns skönt! :o) Har kommit på att den där svagrosa inte är helt fel den heller… :o) Men! Det får bli ett reaspan istället. Är trots allt supernöjd med dessa två. Kram!

    SvaraRadera
  5. Känns som en bekant omgivning minsann.. ;)

    SvaraRadera
  6. Ella: vi var nästan hela vägen bort till er dessutom, funderade på att överraskningshälsa på men det blev aldrig så. Inte då i alla fall. Kram!

    SvaraRadera
  7. Hoppas på det där överraskningsbesöket någon annan gång! Eller kanske ett planerat eller en dejt på stan ja, något trevligt helt enkelt :) Sett att jag har ny blogg förresten? Take care!

    SvaraRadera