Powered By Blogger

måndag 12 december 2011

Om att strula till det för sig helt i onödan

Rensa bilder i mobilen eftersom de börjar svämma över ordentligt, diska och tänka att jag skulle behöva köra ett par maskiner tvätt. Fixa kattlådor, ta ut hundar och behöva leta upp alla bokningsnummer inför helgens tripp till Stockholm igen eftersom de inte står att finna i datorn längre. Börja nojja upp sig över vad som ska packas och därför planlöst börja rota runt i garderoben utan att komma fram till någonting alls, fast lyckas i alla fall bädda sängen lite samtidigt. Spåna på en tatuering jag vill göra, helst snart, pimpla kaffe och hux flux komma på att man kanske borde äta något också. Fixa en macka i farten...


... men sedan direkt glömma lite bort att käka den. Klippa klorna på en katt, störa halvt ihjäl mig på att mitt paket från DeepFling som lämnade USA för en dryg vecka sedan fortfarande inte har nått svensk mark. Titta på tv, komma på att jag har glömt att kleta impregneringsjox på PrimeBootsen och vilja ta en dusch. Söka ett jobb, fast bara halvklart, titta på dammsugaren men direkt se åt andra hållet igen och istället flytta över hjärncellerna till vad man ska äta till middag... 


Sådär har jag hållit på sedan jag vaknade i morse, lekt simultankapacitethjälte trots att jag knappt kan stava till ordet. Strulat till det för mig helt i onödan eftersom liiite mer struktur med en sak i taget troligast hade betytt att jag hade fått någonting gjort också. 

Så nu ska det plitas omständliga listor som sedan ska följas bokstavsgrant... och kryssas av efterhand som saker lyckas bli utförda... Och sedan kanske jag kan få till ett, i alla fall någorlunda vettigt, inlägg här också... :o) Kram & Peace and out!   

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig! Men du tycks ha fått extra allt idag. Hoppas kvällen blir lugnare :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hjärtat..du är absolut inte ensam om att känna så emellanåt!! Bra ord/mening du fick till..fniss. Vi är människor, inga maskiner!
    Ha en fortsatt BRA dag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Läste bakåt och hittade din Parisidé, så kul det låter. Den staden har jag besökt två gånger och skulle gärna åka dit igen och igen och igen... Tyvärr så räcker inte pengarna till allt jag vill. Jag och äldsta dottern planerar en mor/dotter resa till ett resmål hon väljer nästa höst. Men vem vet, vi kanske hamna i den vackraste staden...Kram

    SvaraRadera
  4. Såndär är jag också; fjuttar lite överallt och det blir mindre gjort än om jag tagit en sak i taget.
    Men det är nog ett uttryck för vår otåliga personlighet... =)

    Och du har rätt i en sak: De jävlarna ska icke ta mig - bloggen är på G igen!

    SvaraRadera